22 March, 2007

memburu kegumbiraan....

sepanjang minggu nih gua rase cam will smith dlm "pursuit of happyness" plak.... memandangkan sekarang org rumah gua sudah mula keja.. keluar umah dari pkl 0630 pastuh balik dlm 1530 cam tuh.. maka tanggungjawab menjaga si manja sekarang jatuh kepada bahu gua dari waktu tesebut.... susah ker jaga anak nih.. takde jugak laa.. aaqilah dah pun 9 bulan.. aper pun dah nampak kerenah die.. aper die suker aper die tak suker.. jadi selagi kita buat aper yg die suka takde laa die nak meragam sgt... cumer masalah yg timbul skarang nih ada laa behubung kait ngan masa....

memandangkan gua abiskan hari siang gua menjaga si anja... maka bole kata waktu siang tuh abis tak buat aper..... yg menjadi masalah utama sekarang nih.. adalah level kemalasan gua yg melampau lampau... pastuh campur plak level dedikasi dan motivasi yg tak kemaner... maka biler semua parameter nih campur plak dimasukkan dalam formula sukses ker tidak.. puhhh... gua rase peratusannyer bole tahan tak cantek jugak aaa.... gua igt itu hari gua dpt peruntukkan malam sampai pagi utk bekerja... rupenyer tak dpt jugak kerana gua bole nih bole tahan tak cergas seperti mase muda dulu....

igtkan bole tahan sampai pagi ... jaga anak pastuh terus keja balik malam.... pastuh biler gua kire mcm takde time tido langsung ajer plak... mungkin agaknyer kalo gua berada di tahap kerajinan tetinggi, gua dapat melakukan itu semua.. tapi nampaknyer tak dapat laa pada ketika nih... gua pun tatau apsal gua masih lagik malas ceginih walaupun dah hampir tgh tahun dah.... ditambah lagik ngan menjaga baby lagik betambah malas laa gamaknyer...

tapi titik tolaknyer gua rase ttp diri gua... bak kata sakuragi.. cukup ker 20,000...? nampaknyer utk memberi peluang org rumah gua mencari duit... tepakse laa gua menaikkan jatidiri sendiri.. itu ajer caranyer itu menang... bahya kalo dibiakan melarat nih... dah 4 minggu beturut turut pegi progress meeting tapi takde progress... kakakakakakaka.... gua rase super gua pun dah mula bau bau ikan... aper tah lagik anak emas die datang sini terus dedikasi keja dari pkl 1000 pagi sampai 1100 malam tetiap hari... walaupun mmg gua rase menyesal tak sudah buat aper gua buat nih.. tapi sepatutnyer tak menjadi alasan kot... entah looo.... betul ker kalo kite tak minat kite kena pakse jugak....? tapi dlm keadaan gua yg dah teperangkap nih.. mmg kena pakse....

pusing pusing akhirnyer jadik pusing pusing jugak.... mmg bole tahan susah jugak rupenyer belaja biler dah bekeluarga nih... tapi semuanyer cabaran kot.... gua tatau biler mood nak datang..... tapi gua rase utk mood datang gua kena start meminati aper yg gua buat.. itu yg susah kot.... jadik nampaknyer kena pike bahana dan bencana yg jadik kalo gua tak buat betul betul ajer laa... walaupun sumber motivasi yg negatif tapi kena ader start point sekarang nih... kalo mondong ajer cam ginih... ditambah dgn agenda baru nih... uihhh.... beedebaboooommm laaa jawabnyer nanti.... jadik camner... buat bodo..? atau buat bodo?...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home