22 February, 2007

bawang putih bawang merah....



sejak beberapa minggu nih... pejalanan pembelajaran gua bole tahan begerak seperti kura kura mengejar arnab ajer gamaknyer... walaupun di akhir cite kura kura kalahkan arnab.. tapi dalam kes gua nih gua rase gua jadik kura kura yg masuk bawah tempurung ajer jugaknyer karang.... hehehehehhe.... sekrang sudah lebih kurang 15 bulan setengah gua kat negara org nih.. dan seperti yg tetulis dlm undang undang fakulti.. biler dah masuk 15 bulan maka tiber laa time utk penukaran status kepada phd... proses penukaran status nih plak memerlukan sesorg pelajar itu utk menghantar mini thesis nyer dah akan diseksa laa dlm meeting room lebih kurang 1 - 2 jam oleh org org yg cerdik pandai sblm bole dpt status tuh....

gua seperti biaser aper pun tak buat lagik.. kekekkekekekekke... tapi tak dpt nak kata aper laa.. gua keja bagaikan kura kura kan.... persoalannyer kenape gua menjadi kura kura agaknyer.. hmmm... susah plak nak kata... tapi hakikatnyer kadar motivasi yg all time low skit pun tak membantu keja keja gua.... tapi keadaan semakin melarat rupa rupanyer sbb dlm 2 minggu lepas anak emas super gua yg baru begelar dr. tiber sebagai pelawat pengkaji kat sini... jadik mase mase teluang yg ada dlm idup super gua yg senantiasa sibuk nih telah diambik sepenuhnyer oleh anak emas... nanti kejap salah tuh... masa masa yg ada diperuntukkan sepenuhnyer kepada anak emas die.... hehehehehheeh....

secara tak langsung impak maksima die kena laa kat gua.... sbb dlm kumpulan gua nih.. gua sorang ajer laa yg tak pegi makmal kimia melakukan ujikaji secara saintifik... jadik gua tak byk dapat kabarkan berite berite .. sbb mmg takde berite berite yg hendak diberitekan... jadik sepatutnyer gua betungkus lumus run itu run ini.. tapi hakikatnyer aper pun tak run.. wakkwakwkkawkkakawkw... gua duduk lepak buat keja kecil kecilan ajer sbb gua mmg malas giler babas nak bekerja.... lagik lagik biler tak dihiraukan lagik laa malas.... idup gua dipenuhi rase nak lepas ajer nampaknyer...

tapi aper pun... sbb mase dah time gua tak dapek jugak lari... maka nak tanak tepakse laa jugak gua menghadapi ujian penaiktarafan nih.... jadik minggu depan kena laa jugak gua jumpa super gua yg sudah dekat 3 minggu takde jumpa.. dan yg pastinyer gua sure kena bambu punyer nih... adusss... pastuh gua pasti jugak dlm 3 bulan lagik gua kena dah settlekan segala hal yg tetunggak... ape yg pasti.... gua skit punyer senak kepla dan morale tak bagus nih.... gua cumer harap gua takde laa kena bambu sampai pecah kepla... sbb kalo gua pecah kepla susah plak nanti.... aper yg pasti semalam selepas gua membaca surat pejanjian... susah betul nak jumpa lubang nak berenti tapi tanak baya utang.... hanyer miracle ajer bole tolon nih.... kalo laa bini gua harry potter dan bukan org yg baca harry potter ajer.... bole suruh die magikkan kasik semua nih ilang...... miracle oo miracle.. camne nak jumpa miracle nih.....

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home