03 December, 2006

just wen u tot it safe to come outside...

ok.. ok.. gua rase baik gua start ngan kasik soundtrack dulu kepada pembaca pembaca yg budiman.. jadik utk kasik experience membaca kat blog gua nih lagik bess... jadik klik dulu play dan enjoys... baru aaa ade feelin skit.. hehehee.. kalo kire kire blum sampai sebulan lagik pun balik nih.. minggu depan baru cukup sebulan.. bole katakan balik nih skit pun tak berapa bess.. semangat nak buat keja langsung takder nampaknyer.. gua pun tatau laa naper.. mungkin setelah sekian lama rase cam tak berapa munasabah plak tindakan yg gua buat nih... susah plak nak kata kenaper camtuh plak halnyer walaupun sebenanyer gua tau apsal.. heheeheeh

gua rase memula dulu gua tak cukup maklumat mase buat keputusan.. jadik biler baru baru nih dah tau hal sebenanyer daripada org rumah gua nih.. alangkah tak bess sungguh rase gua.. jadik mula laa datang pelbagai persoalan yg menggoyangkan jiwa.. pastuh baru baru nih lepas buat budget lagik laa rase cam tak berapa ceria.. rase tak semenggah ajer.. begituh laa rase tawar ati gua nih... pastuh segala faktor nih menyumbang kepada tekanan perasaan yg menjadikan gua begituh laa tak besemangat dan rase sungguh sungguh sembam... tapi cam biaser laa sbb dah takde pilihan lain time nih.. jadik kena laa sesah ajer.. kang kalo tunjuk perasaan takde benda yg bagus jadik....

bebaru nih.. gua ttau dah ckp blum.. tapi gua pindah ker bangunan research group gua.. sbb diorg nak kasik kumpul semua org situh.. senang nak operasi kot.. tapi walaupun gua dah pindah.. dan umah baru gua nih teletak tak sampai 5 minit pun dari tempat tuh.. (atau tempat memaner pun kat uni nih).. gua baru pegi sekali ajer kot.. iaitu waktu gua pindah ker cubicle gua.. heheheheheh... majoriti kemalasan adalah disebabkan gua tak motivasi giler.. aper pun seperti menyedari ketidakmotivasian yg gua sedang alami nih.. super gua dgn baik hati nyer cuber memproduktifkan diri gua dan mempromosikan skim mari laa pegi ker lab buat gua.. camner die promo.. die menawarkan 4 server baru utk kegunaan gua.. ish ish ish.. giler btul.. maka dgn hari terbuka gua pun menerima laa offer tuh... jeng jeng.... jadik jumaat lepas tepakse laa gua mengangkut dan mengsetup komputer komputer baru utk kegunaan gua nih...

dgn tak pepasal sekarang nih gua ade 5 bijik komputer ish ish ish... yer gambar sebelah kanan korang tuh adalah meja gua.. apsal kosong ?... hehehe cam biaser laa gua mmg tak duduk kat lab sgt buat keja.. tapi nampaknyer disebabkan gua dah ade 5 bijik komputer kat tempat gua.. nampaknyer dah takde alasan lagik.. cisss.. sungguh menekan perasaan.... bahkan nampaknyer mmg takde alasan kalo phd tak siap.. alamek.. nampaknyer tinggal satu faktor ajer kalo tak abis phd nih... faktor tuh adalah kemalasan kerana lebih kurang sekarang semua kemudahan dah tesedia.. aduiii.....

bole tahan jugak happy gua memula.. nampaknyer secara tak sedar taktik super gua nih telah menjadi... tapi aper pun halnyer weekend nih (gua pun tatau apsal super gua tetiber kasik pehatian kepada keja keja gua).. abis gua kena bambu dgn die... yer.. mungkin die ade feeling tak berapa bess yg gua tatau die dpt dari maner laa.. die terus mengcheck program program gua.. sungguh tak gembira nyer die kerana die merasakan semuanye agak besepah dan tak ditulis mengikut standard die... super gua nih bole tahan perfectionist.. melampau jugak laa kekadang sbb kalo gua lukis satu gambo rajah... sampai 2 minggu blum tentu approve....

gua tak ble nak kata aper jgk laa apabila dibambu sbb sememangnyer gua nih org baru belaja.. maka apabila salah mmg laa kena tunjuk... jgn salah paham.. takde laa die marah sbb mamat nih baik ati... cuber lu org tgk org baik ati tak puas ati.. gua rase lagik terasa dari org yg tak baik ati tak puas ati.. walaupun die tak mengamuk dan marah ngan lawak lawak.. tapi ketawa tuh kekadang lebih tajam dari tempiak.. kakakakak... aper gua ckp nih.. tapi lebih kurang laa.. tak pecaya cuber lu org carik pasal ngan org yg baik ati.. jadik gua skit moody ujung minggu nih.. perasaan becampur baur laa kata org.. aper gua buat... satu keja pun gua tak buat sebaliknyer gua abiskan 2 malam utk mendownload dkt 40 movies.. kakakakkakaka.....

pastuh mlm tuh disebabkan org rumah gua dgn baby tersayang rase pelik gua tak balik balik diorg rindu terus dtg temankan gua abiskan setup.. (sori gua citer terabur skit... gua nih mmg terabur laa.. wakkakakaakka).. memula dtg ceria ajer.. cuber tgk gamba kiri.. pas lepak lebih kurang (gua rase takde laa lama sgt) tunggu installation suse abis.. sampai tetido dua dua.. kakakakakka.. jgn tetipu sebenanyer dua dua belakon tido.. wakawkkwwakwka.... bukan jugak sebenanyer sorang ajer tido.. org rumah gua ker aaqilah.. sile bagi jawapan dlm ruangan komen.. sape betul dapat adiah istimewa nanti.. penghantaran pecuma.. jadik tinggalkan laa jawapan yer... hehehhehehehhe....

aper pun gua still tak berapa center.. alamak besok isnin nampaknyer gua akan nampak mcm buat tebiat sbb besok gua kena turun bekerja di cubicle gua.. oo yer.. walaupun kena bambu tapi super gua betindak pantas dgn ajak gua lunch ngan satu otai nih sbb die dtg istimewa besok.. uihhh.. sungguh cepat die cuber mencari penyelesaian utk masalah gua... gua sekali lagik tatau apsal.. mungkin die dpt alamat ataupun mimpi gua tiap tiap hari pike cam dah malas nak buat phd pastuh tgh carik jalan nak lari kot.... bahya nih.. tah camner plak die bole baca aper dlm kepla gua nih.. ish ish ish... akhir kata utk kasik cukup ceria post gua nih.. tak cukup ngan soundtrack.. ini laa die gambo tempat keja dua di umah.. jadik korang bole laa bayangkan camner agaknyer rupe gua ketika menaip blog nih.. hehehhehehe....

dah dpt bayangkan blumm?... kalo tak dpt usaha lagik sampai laa dpt.. hehehhehehe... gua igt kalo gua rajin cam ginih lagik.. gua akan bubuh soundtrack aa tiap tiap post.. gua pun tatau ade org baca ker tidak blog gua lagik nih kecuali satu mamat nih sbb die dgn bagusnyer tinggalkan komen... ok kepada yg lelain laa kalo ader.. jika korang bependapat video video nih membebankan sampai nak bukak pun susah atau korang prefer lagu melayu ker.. bole tinggalkan pemintaan dan undi di ruangan komen.. kasik interaksi skit.. buhsan jugak aa gua mengarut sampai dkt 30 minit kalo takde feedback hehehehheheheh.....

dah laa sini mmg boring.. kalo korang bole sms rancangan impian ilyana utk undi ya ker tidak aper salahnyer tulis skit kat blog gua nih.. gua igt utk sambutan post gua yg ker 200, korang bole laa letak lagu pemintaan atau yg paling diminati sekarang campur kata kata yg endak ditujukan kepada gua yg sungguh sembam dan rase cam tak semangat nak buat keja sekarang nih.. kalo korang ade plan camner gua nak berenti dan bayar balik segala utang piutang nih pun sgt dialu-alukan.. kalo nak motivasi gua supaya terus bekerja pun bagus jugak laa.... tapi tak giler aaa.. gua igt dulu ade org ckp gua.. org giler ajer bejaya kat dunia nih.. waakakakakakakaka.... semua komen komen tuh gua akan bubuh utk sambutan jubli emas ker perak ker intan ker gua pun tatau.. post yg ker 200.. lebih kurang lagik 4 ajer pastuh 200 laa....cukup nak buat the best of tuh.... wakakakwkakkakwakkwkakwkakwak....

4 Comments:

Blogger princessGarnet said...

comey gak joshua radin nih ish ish rambut cam awk waktu tak potong dulu tapi version pendek punya ehehehe maknanya awk = joshua ??

4:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

yek eleh....joshua nih saper???gua Saiful Apek kenal ar.....utk jawapan kuiz...gua nak teka...Misha yg pura2 tido....

kekekeke...4 pc baru siut...giler ar...lu try ar install 4 NFS Carbon...ajak bini lu race....kekekek

6:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

aku ras bini ko yg tido..
patu lepas tgk mak dia tido baru aaqilah tido....

saya nak lagu dealova dari once...
saya tujukan lagu nie kepada perempuan2 yg cantik, cun , dan bergetah tetapi masih tercari2 seorang jejaka yg KpK-KpK dgn ucapan "aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu"

7:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

kehkehkeh... kenit, ko mungkin tak kenal aku.. tapi aku kenal ko, misha kenal la kot kat aku... aku actually pembaca setia blog ko.. tapi dalam diam... tapi aku rasa entry ni paling best sekali.. sebab ko leh express pelbagai perasaan pada satu entry.. seriau (kata org utara sbb hilang mood) risau (sama jer sebenarnya ngan seriau pasal allowace) gembira (sbb ko kata ko happy.. hahaha) , teruja (dpt byk machine baru), terharu (dgn usaha super ko tuk bagi ko rajin), takut (bila kena bambu ngan buluh bamboo oleh super ko kihkihkih), seronok (sbb super ko ajak makan), bersemangat (sbb ko stay kat lab tuk install suse sampai tak ingat nak balik), bengong (agaknya la kot sbb ko kata ko tak centre) dan bosan (aku rasa sapa dok UK mmg ada perasaan cam tu)... tak tau la tul tak pemerhatian aku ni... anyway.. aku pun tak tau tahap ketidak-ada-semangatan ko tuk teruskan phd ko sampai tahap mana.. tapi dari byk sumber, ramai orang yang aku dengar pasal mood wat phd ni rata-ratanya, mmg akan melalui satu tahap perasaan cam tu.. rasa nak give up la... even ramai yang aku dengar tak berjaya tuk habiskan dalam masa yang ditetapkan, tapi masih ada yang mampu tuk mengharunginya.. aku harap ko akan jadi orang yang terpilih tuk mampu lalui cabaran tersebut... common sentence "bekerjalah dengan rajin seolah-olah anda akan hidup seratus tahun lagi so harta yang ko kumpul leh guna sampai seratus tahun, dan beramal lah sebanyak mungkin seolah-olah ko akan mati esok sebab lum tau samada kita masih ada chance tuk kumpul bekalan di hari akhir"...

9:59 AM  

Post a Comment

<< Home