29 November, 2006

how to save a life...

nampaknyer mlm nih disebabkan ade kelapangan.. hehehe.. ade kelapangan tuh maknenyer gua ader keja tapi gua rase nak tunda lagik 2-3 jam nak buat.. pastuh dlm mase 2-3 jam tuh plak.. gua takde menda mase lapang nak buat seperti tgk citer.. main game ataupun muat turun dan tgk tv atau sewaktu dgnnyer.. maka.. (puhh lama tul nak makanyer) gua pun membuat belanjawan tahunan utk tahun nih dan tahun depan... bole tahan lama jugak laa gua nak figure out belanjawan nih.. nanti kejap.. bukan bole tahan.. mmg bapak lama gua buat.. bole dikatakan abis laa mase lapang yg gua ade tadik... sampai jadik tak lapang.. hehehehe...

rupenyer bukan mase lapang ajer abis.. mengikut belanjawan yg gua baru buat nampaknyer.. duit pun tak lapang.... kebanyakkan extra yg ader utk semester lepas nih tepakse ditarik balik... mmg betul laa perasaan gua tahun lepas bahwa kepoya-poyaan gua disponsor sepenuhnyer oleh org rumah gua yg mendapat gaji bulanan.. hehehe.. sayangnyer tahun nih org rumah gua masih lagik tak menyambung kontraknyer.. jadik belanjawan nih perlu laa dilakukan seberapa segera sbb kalau tak dpt sambung kontrak nanti.. dah belanja sakan tunggang langgang plak nak cover.. hehehehe... jadik sblm gua buat sukati bapak baik gua tgk aper yg bole disukati bapakkan....

agak sedih jugak biler tgk belanjawan mmg super duper ketat.. hehehe... sampaikan takde "wiggle" room... dlm bahsa yg lebih difahami gua.. nampaknyer tak dpt laa nak menambah benda benda yg sudah tentunyer tak perlu nak ditambah lagik.. hehehhe... oo ya.. disebabkan umah gua kecik skit tahun nih .. maka kena kasik alter skit laa nak kasik cukup nak simpan harta harta gua.. hehehe.. jadik laa cam ginih.. daripada gamba nih sendiri gua rase begituh sungguh pepoya nyer gua dulu.. hehehe... gua pun janji itu hari nak kasik skit gamba tekini kediaman kitaorg.. so.. ini laa salah satu gambonyer..

belakang tuh pintu dapur.. yer umah baru nih semua ade pintu.. bukan aper.. pintu tuh penting... sbb ade satu kali 2 minggu lepas gua sengkang pintu nak beborak ngan org rumah gua mase die masak.. terus bebunyik fire alarm.. yer sungguh sensitip.. giler babas takut kebakaran diorg nih.. mungkin sbb kat bawah umah kitaorg nih ade 3 bank campur satu post office kot.. bukan setakat tuh... setiap selasa ade test alarm.. sampai cam gituh...

bebalik kepada citer asal... yer lebih kurang gituh laa citer belanjawan utk keluarga gua.. seperti tahun lepas tanpa bantuan org rumah gua.. duit dalam bahsa kampungnyer hanyer laa man-man sajer.. takde pun lebihnyer nak besuka ria.. agaknyer mmg itu ajer laa yg mampu diberikan oleh kerajaan kepada bebudak belaja luar negara nih.. betul jugak gua pike.. kalo kasik banyak banyak kang suker ati bapak langsung tak abis belajanyer.. tapi seperti biaser utk gua yg mmg selalu bekire pasal duit nih... rase sedih tak bole citer...

apsal sedih?.. mase belaja susah.. lepas abis belaja keja pun susah.. biler nak senangnyer?.. kakakakkaa.. gua pun tatau laa.. takde laa susah sampai sesusah susahnyer mcm org sesusah susahnyer.. tapi mungkin gua sendiri rase tak puas ati ngan diri sendiri.. rase sgt menjadi hambanyer... yes man sajer laa nampaknyer.. walaupun di usia gua yg masih lagik muda nih.. adakah dah telambat utk mengejar cita cita.. yer cita cita tuh sebenanyer kepada yg tak tau lagik hanyer laa angan angan mat jenin... tapi itu laa.. mungkin patut enjeksi lebih duit sbb dgn adanyer lebih duit maka akan meningkatkan lagik kejatian diri dan motivasi utk bekerja dan belajar... hehehehe.. ini asik nak tindas dan mengambik kesempatan ajer.. sakit jiwa aaa....

gua pun dah tatau aper gua ckp tadik.. gua rase ade jem jugak lepas tgk belanjawan tahunan kot.. tapi mungkin dah tulis laa agaknyer kot.. bahwa gua akan idup cukup cukup ajer.. cukup sederhana mungkin.. bukankah kesederhanaan tuh baguih.. jadik automatik laa menjadik baguih kerana keautomatikannyer gua mmg kena idup sederhana gituh.. kakakakakkaa... sengal sengal.... oo yaa.. kepada sesape yg bejaya baca benda mengarut yg gua tulis nih.. sebenanyer ade soundtrack die.. kalo cam citer tv atau movie laa..



1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ader mender baru siut....sambil baca ader lagu lagik....kekekek...byk betul kelapangan masa lu nih....nampaknyer tade ar aktiviti JJCK....

7:11 PM  

Post a Comment

<< Home