09 September, 2006

science of the idiots

ke mane kah gua menghilang seminggu tanpa kabar berita.. puhh.. dlm satu line ade 2 tajuk lagi melayu giler giler.... (ok ok..) ini laa tempat yg gua tuju selama lebih kurang seminggu bermula hari ahad lepas.. iaitu bandar york utk menghadiri konferensi yg gua dok citer betahun tahun sudah lamanyer... daripada dok pulun tulis paper ngan super sampai laa menyiapkan poster (boleh tgk kat bawah) akhirnyer sampai jugak laa ker tempat nih.... tapi panjang citernyer kalo nak citer seminggu nih.. seperti ceramah ceramah yg gua hadiri semuanyer bole tahan buhsan jugak laa.. gua pun tau kalo gua ckp pun ade seperti gituh jugak.. tapi ini semua kes syok sendiri nih.. musti org buat dek ajer.. kakakakkakakaa.....

semuanyer mula hari ahad.... seperti biaser setelah semua masalah selesai.. gua mengangkut satu keluarga pegi saner.. yg bagusnyer hari sabtu satu umah dah kosong sbb semua barang sudah kasik angkat pegi bilik super gua.... rase nak gumbira nak balik kampung tak pepasal ade kelabut jugak laa sbb di samping tuh kena adjust plak menda menda nih... apsal gua pilih tarikh dekat dekat?.. entah laa gua pun tak tepike sebenanyer.. gua pike mau balik ajer itu time paling cepat lepas abis benda alah nih.. jadik tung tang tung tang pilih laa tarikh palign selesa lepas abis konferensi.. jadik ade kelabut jugak laa mau kasik settle menda menda...

on the way pegi kena kasik detour skit sebab mau angkat tiket kapal terbang utk baby tecinta gua... kang gua balik die tinggal sini camner plak citernyer.. york nih bole tahan tak bole tahan jugak laa.. sbb 4 jam setengah pemanduan nak sampai sane.. bole patah pinggang aa.. kalo korang nak tau berapa jauh.. kasik senang citer kepada yg mmg tau manchester ajer kat england nih pasal tgk epl.. tempat nih lagik atas woo... biler lagik atas nih die lebih kurang lagik sejuk aa.. makin dekat ngan scotland.. tanah william wallace.. kakakkaka.... petang lebih kurang baru sampai york... check in kat umah nih nama die fairfax house university.... jadik laa tempat tinggal laa utk seminggu tuh....

aper masalah kat umah? ini cam hall utk bebudak duduk time biaser kot.. jadik bilik air ngan dapur kena share laa.. malangnyer igt takde nak masak aper aper pun.. rase tak best plak kena keluar bilik nak pegi bilik air.. kakakkaa.. tapi diorg ade bubuh sinki dalam bilik.. gua kekadang tepike jugak nak kencing ajer kat situh tanpa keluar.. kaakkakaka.. punyer laa pemalas.. tapi takde laa gua buat.. dlm 5 minit jalan dah sampai tempat konferensi.. iaitu department of biology.. pastuh 5 minit lagik turun bukit jumpa laa chenab iaitu kedai arab yg halal... pastuh lagik 10 minit dah sampai town center... sungguh kondusif laaa die punyer area nih.. jauh bezanyer ngan tempat gua yg kena naik bas 20 minit baru sampai town center....

aper ade kat konferensi? ermm... kalo gua citer panjang pun takde gunanyer.... sbb gua sendiri pun kelabu ajer.. tapi nak kasik rumusan.. 5 hari di maner kononyer cerdik pandai citer pasal benda benda pandai kepada org yg kononnyer cerdik pandai... tuh die senang ajer kan... tapi yg sebenanyer tejadi? 5 hari yg mengantuk giler dgr aper benda pun tak paham.. wakwkakkwakwwkaaa.. mungkin itu definisi umum daripada gua laa.. tapi kalo spesifik skit kepada gua... dlm 5 hari tuh dpt laa gua jumpa otai otai yg tebabit dalam bidang gua nih... becakap dan betegur saper.. nih kire sessi hati ker hati antara individu ngan superstar laa.. yg ajaibnyer.. kat saner mmg bole jumpa superstar ish ish ish giler.. giler.... kalo selama nih korang bubuh nama diorg atau refer kat paper ajer.. kat sini bole laa jumpa depan mata... sembang sembang aper yg patut...

tapi aper pun .. segala keboringan dan kekurangan kat konferensi nih dicover ngan kecantikan bandar york nih laa.. kalo tak caya nanti boleh tgk kat sini... mmg cantek tak tipus.. sesuai utk dilawati laa.. mmg untung jugak laa gua pike bebudak yg belaja kat universiti sini.. gua rase kalo lelama pun takde rase boring bebenor.. best ajer kot sbb bandar die nih kompak laaa.. pastuh ade sungai lagik tgh tgh.. cantek laa mata memandang.. sedap lagik org yg mmg duduk sini.. walaupun satu hari ajer dpt pusing pusing bandar.. itu pun dah kire cukup utk mengkagumkan diri sendiri...

aper benda yg gua dpt sini?... york nih cantek.. uni die pun lagik gah dari uni gua dari segi bangunan dan sizenyer... semua otai otai yg buat research dlm 30 lebih ajer umur diorg (diorg nih takde life ker...) muka semua cam nerd (bebeza sungguh ngan gua yg hensem nih.. waakwkakwkawka).. budak budak dari israel mmg cam sial sbb diorg nih perasan bagus (nasib baik gua tak tikam dan timbulkan drama.. citer panjang post lain)... org org yg present nih tak bole present pun.. ade 6 org ajer gua rase bole dari 20.. wakakwkakkwkak.. tak campur gua sbb gua kacak lain laa... semua org asik kena hentam ajer lepas present sbb semua org perasan bagus.. station bus die cam takde sbb tunggu bas kat pondok ajer... lagik tuh.. bole pegi balik soton satu hari cam org rumah gua buat (ngan anak lagik).. ermm... aper pun yg pasti sbb gua dtg nih org sponsor.. dpt laa sijik penghargaan yg macam grand plak mase last day..

gua rase sebenanyer aaqilah ngan mak die yg untung dlm pecutian nih.. sbb tak rase teseksa kena duduk pegi konferensi sebaliknyer bebetul becuti... besok nak balik becuti lagik.. sungguh bess idup becuti nih.. ish kalo bole trade in.. dah lama gua buat.... akkakkakakaka... aper pun.. seminggu gua kat york tuh mmg laa bagus utk membunuh masa seminggu sblm balik becuti di tanah air.... tgk cam sekarang nih.. gua sendiri cam tak pecaya ajer besok mau balik dah.. kakakkakka... besok nak balik yer.. kasik packing aa kejaps.. buat per citer panjang sini..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home