28 September, 2006

late edition...

[sekarang intenet tak mcm dulu.. jadik besabo laa kena post bebyk sekali utk kemudahan pembaca pembaca.. kepada yg tatau gua sekarang tgh becuti di malaysia menabiskan mase besama keluarga, sedara mara dan rakan taulan menyambut aidilfitri.. wakwakwakwkwa.. aper barang raye kat overseas.. giler ker...]

250906----------------------------------------------------------------------sudah 2 minggu... antara tarikh tarikh yg sepatutnyer ade entry....12hb - time gua sampei sini.. weekend tuh - pegi becuti penang.. 21hb - usia gua menjadi 26 dan 24hb tarikh anniversary gua kawen sudah satu tahun.. tapi malangnyer disebabkan koneksi intenet agakmembebankan dan jadual aaqilah tour telalu padat dan sendat (emmm...)maka tepakse laa tunggu sampai time nih utk post pekembangan tekini...giler bapak balik malaysia nih susah plak rase biler intenet tiada dimaner maner.. kalo ade pun bole tahan rase slownyer.. ish ish ish...tapi di sebalik semua itu.. sebab ade wayar tepon... bole jadik jugak laa keja.. dpt juga masuk pc gua di opis dan buat aper aper yg patut..sakit kepla jugak ngan teknoloji intenet nih rupenyer kalo takde....

tapi ape pun sepanjang 2 minggu nih tak sempat nak benapas plakrasenyer.. senantiasa penuh ngan aktiviti.. tapi nak buat camner.. camgini laa kalo dah buat aaqilah tour.. aper taknyer.. dlm 2 minggu nih gua dah sampei 2 tempat yg tak penah sampei sejak 26 tahun yg lampau..pegi penang (ini kena cite panjang lain kali rasenyer) dan pegi kualaterengganu... giler babas.. mmg terasa cam rushing jugak nak pegi situ sini kali nih.. nak abiskan peluang becuti nih.. tapi aper pun gua selalu berigt walaupun nih nampak cam cuti.. sebenanyer keja keja kenabegerak jugak.. kalo tidak abis wooo kena hamput di kemudian hari...wakakakwkakwkakawkakwa....

disebabkan taktik keji gua.. tahun nih nampaknyer tak merasa posa katoverseas.. hari nih dah masuk 2 hari posa..dan secara keseluruhan gua cam buat bodo ajer.. tak terasa keposaannyer.. gua rase nih semua sbbgua pun mmg tak berapa betul jadual makan jadik dah tebiase cam takmakan siang nih.... tapi yg pasti seronot gua ngan keputusan gua.. mungkinelok juga posa die tempat org.. tapi takper tahun depan bole try kot..byk sebenonyer boleh citer.. tapi daripada gua bantai citer satu kalibyk panjang kat sini.. gua rase baik gua post sedikit demi sedikit..jgn risau kaluuu... gua taip sesiap kat notepad jadik laju skit prosesnak uploadnyer.. wakakkakkwkakkwkawka.. tunggguuuuuu.....

260906----------------------------------------------------------------------bagaimanakah perasaan gua sebaik tibenyer die klia itu hari?... ermmmlebih mudah gua katakan agak becampur.... aper kah yg becampur korangtanyer.. sudah tentu perasaan sedih dah gumbira.. aper yg sedih plak korang tanyer.. sudah tentunyer mengenangkan yg pecutiaan ini hanyerlaa sementara.. kakakaakakakkaa.. bahwa dlm lebih kurang 9 minggu lagikgua kena balik kembali meneruskan pembelajaran.. cisss... pastuh aper plak yg gumbira?.. bole ker tanyer soalan cam gituh.. sudah tentunyerselepas 18 jam dalam 2 kapal terbang.. campur entah berapa kali anakgua mengamuk.. 4 makanan yg sedap dlm kapal terbang... movie moviemovie movie dan movie.. akhirnyer sampai jugak ker malaysia.. sudahtentu gumbira....

dari dalam kapal terbang sampai laa sudah turun kapal terbang sampailaa sekarang.. gua tak paham kenapa org bole tak suker nak duduk sini..mmg laa banyak benda takde dan kekurangan.. tetapi entah laa...camnerpun tak bole lawan laa tempat tinggal sendiri.. kire kalo nak buat equation.. tak bole buat sbb tak bole nak compare.. benda nih defaultdan tidak akan dituka tuka lagik.. serius.. mungkin kepada sesape yg takseda lagik tuh baik kite campak diorg pegi overseas kot.. tapi pelik jugak biler org yg mmg dah sedar cam gua pun bole nak gatal jugak..gua pun tatau.. gua rase semua org gatal gatal.. cumer nak tanak ilangkangatal ajer.. sapu laa krim kalo gatal.. wakakakkakakkaa.. amenda guackp nih...

time sampai tuh ade drama skit laa.. keta sorong aaqilah MIA plak..cisss.. jadik tak pepasal daripada gua bole keluar sblm pkl 12.. sampaipkl 1 baru keluar.. tunggu barang abis pusing pastuh tunggu repot siap..nasib baik besoknyer dah sampai.. sepatutnyer korang tatau nih sbb guatulis lambat giler post nih jadik tak pepasal tau.. kat luar bole tahanramai jugak keluarga dan sahabat handai tunggu.. bikin gua lagik sedih ajer biler pike gua kena pegi balik nanti.. ish ish ish... tak dpt naklepak lama sbb dah malam bebenor.. gua balik family org rumah itu malamjadik sedih jugak laa sbb jumpa keluarga gua sekejap.. diorg kena gerakawal sbb sudah malam.. tapi aper pun ttp seronot.. pastuh lepak ngankengkawan di kfc kerana sudah 11 bulan gua tak makan.. mmg beza .... dan untung korg sini.. wakakakwkakwkakwa....

bess betoi dpt pijak kaki di kampung halaman.. walaupun time sampai tuhpegi kg halaman org rumah gua.. tapi besoknyer gua balik plak ker kg halaman gua.. tekejut tgk umah gua dah lain.. lain betul sampaikan gua nak biasekan diri pun pelik.... paling aneh biler mak gua pegi marahgua pasal kiblat salah mase semayang.... gua masih bantai umah gua katedwina punyer.. ish ish ish.. biler mak gua ckp baru setahun takkan danluper.. pelik plak gua.. tapi sebenanyer tanpa gua sedar mmg dah luperpun... wakakakakakakakakakaka... lama dah sebenonyer... mungkin gua ygjauh nih rase nyer lebih kot...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

yo kenit....9397 ada mailing list sekarang. email bluesbred AT googlegroups DOT com lah, i'll get you in the loop. Act fast soldier! - amir shazlan

5:33 PM  
Blogger Zan said...

mak aih .... ni bahasa komputer ker bahasa sms ke bahasa internet ker atau tak perlu pikir nih... ?

8:15 AM  

Post a Comment

<< Home