01 September, 2006

antara realiti dan fantasi....

mula mula gua cam tak pecaya biler tgk kalender.. ish ish ish.. rupenyer tinggal lagik 8 hari ajer mau balik kg cuti raya.. giler aa.. daripada beratus ratus, bepuluh puluh.. pastuh sampai laa belas belas.. sekarang tinggal satu digit ajer.. gua bole tahan sibuk 2 - 3 minggu nih.. sbb hari ahad nih mau betolak ker university of york utk menghadiri satu konferansi.. yer konferansi ini.. jadik dari ahad sampai jumaat gua abiskan mase gua kat saner.. utk pegi sane kena mintak duit sbb ade mahal jugak.. pastuh dlm pada tuh super pegi pulun suruh gua siapkan poster utk kasik gantung.. maka tak pepasal kena behempas pulas gua utk kasik settlekan.. dan hasilnyer.. jeng jeng jeng...

itu laa die hasilnyer.. gua rase cam nak bubuh close up ajer.. nak bubuh ker close up?.. . bole tahan penat jugak laa mengerjakan menda alah nih.. baru gua tau laa sebenanyer super gua nih bole tahan jugak die punyer takat kesempurnaan.. itu ini begituh begini.. sampai naik bebulu jugak laa kepla gua.. camner keja design kasut pun tak susah sgt.. kakakakaka.. pada pendapat gua laa.. aper pun kire cincai laa dah settle.. kalo ade pemintaan utk membaca kasik tau.. nanti bole gua bubuh online.. yer itu laa close upnyer.. mahal menda nih nak print.. mase gua memula pegi tanyer tekejut

beruk jugak gua sebab menda nih kena baya 50.00 pound campur itu kasik tebal punyer proses.. tapi giler laaaa dekat 350 inggit.. tekedu gua.. lepas tuh baru gua tau bahwa benda nih ade budget die.. jadik gua mintak ajer kat super die yg settle.. kalo tidak mmg berasap kepla gua mau baya laa.. bukan memurah plak tuh... lepas tuh bole plak die suruh gua prepare slide mane laa tau ade slot nanti kena mintak present ker.. lagik laa bebulu kepla gua yg malas nih.. tapi kalo tak buat kang susah plak... buat punyer buat.. last last hari kamis dan jumaat yg gua igt nak relak relak sebab nak pegi jalan dan balik kg menjadi hari yg sibuk plak.. aper punyer laa keleng plan gua jadiknyer.. satu hari nih gua belaja camner nak present... susah rupenyer.. dah laa setiap sebutan gua tuh die kasik check kaluuu utk tau betul ker tidak.. rupenyer nak ckp omputih sebeno benonyer bukan laa senang.. lagik lagik biler kite belaja plak ngan org asing.. yg belaja english nih sebenanyer punyer bukan cam mat saleh.. tapi apekan daya.. buat ajer laa.....

besok hari sabtu kena anto dah kotak kotak utk disimpan di bilik super gua.. jadik tak hingat laa gua mengemas sebentar tadik.. penuhkan 8 kotak yg nak simpan saner.. rumah gua bole tahan dah 2/3 kosong dah.. tinggal 1/3 benda benda wajib ajer yg tinggal.. dapur abis kosong.. semua abis kosong dah.. yg byk barang aaqilah ajer tinggal.. selain dari tuh simpan semua.. kasut pun tinggal 3 ajer daripada 20 pasang tahun nih.. giler btul.. penuh satu kotak kasut ajer.. aku sendiri pun bole tahan tekejut jugak laa biler pack.. itu dah sumbat baik punyer.. kalo simpan ngan kotak kotak .. emmm.. gua rase baik tak payah citer lagik senang kot.. kekekekekekekeke.. baju yg gua pakai pun semua stok utk bawak balik pakai malaysia.. kalo ikut keidupan malaysia baju cantek cantek ajer laa.. kakakakakaka.....

aaqilah punyer katil pun sudah kasik bukak.. infact rase mcm mase baru baru sampai hari tuh.. umah kosong.. pastuh barang semua dlm beg.. malas nak punggah awal awal.. maner laa tau kalo nak balik ker.. kakakakaak.. bole tahan jugak laa.. sampai 10 kotak jugak barang barang dah kumpul dlm 10 bulan nih.. camner laa nak punggah biler nak balik bebetul nanti.. pastinyer byk giler kot.. itu ade skit kotak gua tepakse bubuh kat ruang tamu umah gua sbb dah super duper penuh umah gua nih.. tak igt punyer laaa..

btul tak gua ckp.. camtuh laa rupenyer umah gua sekarang.. penuh ngan kotak kotak.. pas besok gua rase mmg terasa umah nih cam memula sampai hari tuh aa.. dah laa awal minggu nih kitaorg perasan umah umah yg dah sedia kosong.. ade org angkut semua perabot.. perabot nih unibersiti punyer.. tapi sebab kontrak sudah abis mau pulang balik kat pemaju.. maka diorg kasik angkat semuanyer.... gua punyer tak berapa lama lagik kot.. gua bole tahan tesenyum jugak laa dlm jiwa.. tak sangka tinggal single digit.. besok plak nak amik keta pakai seminggu utk jalan jauh.. kalo ikut kepla gua mmg dah malas nak pegi.. walaupun tuh lebih kurang becuti duduk dgr ceramah sambil bekenal kenalan kata super gua supaya nanti di mase depan senang.. kakakakka.. die pun suruh gua tinggalkan notebook bawak badan ajer pastuh buat bodo kat sane sambil betuka tuka pendapat.. agaknyer nih laa keja keja lecturer.. adussss.. bole tahan ker gua idup cam gini.. gua pun tak dpt nak pike lagik.. kasik laa gua rase dulu kot.. bak kata org.. sedangkan lidah lagi tegigit.. kakakakakak.. tak pepasal ajer..

aper pun gua try repot aper yg tejadi kat york time konferensi kalo ade intenet.. kalo tidak seminggu takde update... balik balik dah hari sabtu.. maknenyer tinggal hari ahad ajer nak duduk sini.. wakwakwkakwkawa.. satu hari ajer geng.. kalo sekarang gua bole tak pecaya.. camner laa biler tinggal satu hari nanti?.. ermmm...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kekekekeek...tinggal 8 hari siut...byk keje tak settle lagik tuh...gua pon tak tau ar lu dapat baca komen gua nih ke tak...kekekekekeke....

skang nih meto plak dah bertunang....bertambah lagik member gua yg masuk ke alam 'dewasa'....kekekekek

2:34 AM  

Post a Comment

<< Home