29 August, 2006

there is no stupid question... only stupid ppl..

gua pun tatau apsal.. nampaknyer dekat dekat gua nak balik nih memacam hal laa plak jadiknyer.. yg lebih general yg gua rase semua org pun tau pasal itu hari kes kononnyer ader konspirasi mau bom kapal terbang.... walaupun ade sedikit cam dah reda... mmg aaa cuber tgk sekarang sudah jadi genjatan senjata kat lebonan... tuh laa gua ckp menda nih semua konspirasi sajer diorg mau kecoh sbb tanak betanggungjawab dan strategi buat bodo.... tapi tak kesah laa... walaupun nampak dah reda tapi mcm tak berapa senang ajer nak bawak barang barang jugak... tak pepasal gua kena alter skit strategi packing gua utk kasi masuk faktor faktor yg tak dpt diduga cam ginih.. kecoh tul laa.... gua igt semua dah selesai dan smooth sailing pasnih.. rupenyer lagik 2 minggu nak balik.. igt lagik sempoi dan chill.. rupenyer tuh semua ckp ckp keleng ajer....

minggu nih satu drama baru plak jadik... dlm 4 minggu lepas camtuh aaqilah ade pegi check jumpa dr.. pastuh itu dr. ade ckp nanti dlm 3 bulan lagik die adjust bawak aaqilah jumpa pakar tulang sbb die ade rase tak best skit kat kaki die.. tak sama panjang die ckp.. kalo tak sama panjang nih bahya.. bole tempang woo.. jadik sbb itu laa walaupun die tak rase aper aper die ckp die kasik check jugak aaa.... kalo tidak die tak tido malam die ckp.. gua igt dah ok laa 3 bulan nanti mase dtg balik.. rupenyer minggu nih dpt surat ckp 7hb.. uikkk minggu depan tuh.. minggu gua sekeluarga sepatutnyer lelepak kat york.. jadik igt bole laa adjust.. bole ker?... tak bole laa rupenyer.. pastuh tejadik laa drama ini..

gua seperti biaser senantiasa pike semudah yg mungkin.. tapi sebab gua pegi sane diorg baya.. jadik takkan laa gua nak buat sukati bapak cam gua buat kat sini.. kesian plak byk org dpt nama busuk.. maka gua pun kasik tanyer super gua.. antara option yg ade.. gua bawak family tapi org rumah gua balik dulu.. atau gua pegi sorang ajer.. atau gua balik awal atau kitaorg pegi buat check tuh kat malaysia.... nampak mmg cam senang sbb semua pilihan dah ade rupenyer mmg lebih kurang complicated jugak laa rupenyer... camner bole complicated pun tatau laa.. tapi senak jugak laaa kepla gua memikirkannyer..... faktor yg paling utamanyer yg tak bole tipu sudah tentunyer jarak laa.. tempat nih lebih kurang 5 jam pejalanan .. jadik pegi balik 10 jam sehh... aduiii.. sakit kepla tuh... jadik pegi balik satu hari nih mmg cam cite keleng jugak laa udahneyr nanti....

satu lagik faktor sbb konferen tuh mula hari rabu.. isnin - selasa tu hanyer laa utk bengkel bengkel ajer laa.. jadik gua nih dtg bengkel tuh utk kasik diri sendiri pandai dan lebih bepengetahuan.. tapi itu tak kire dlm konferensi.. jadik bile mula hari rabu.. takkan hari kamis gua nak cabut.. lagik lagik biler mamat key note speaker yg gua dtg nak tgk (yg gua kena bubuh dlm surat mintak duit) mula hari kamis tuh.. jadik super gua ckp mcm tak bagus laa org kasik duit pastuh dtg satu hari daripada 3... maknenyer 1/3... lulus pun tak tuh nampaknyer.. gua ade anto emel tanyer.. super gua siap call pastuh utk kasik jawapan die.. die tatau nak kate camner.. die ckp gua sendiri yg lebih tau... sbb kalo org rumah gua tinggal sorang.. mat saleh bising plak sbb nanti diorg ckp takkan laa tak bole tinggal bini umah.. tapi super gua ckp diorg nih tatau sbb gua betiga ajer.. jadik susah laa.. diorg nih ade mak bapak dan sedara mara dan kengkawan kat tempat nih bole laa citer.. itu super gua ckp laa.. cam betul jugak.... kkakakakakakaka....

gua lebih berat utk balik buat kat malaysia laa.. nampaknyer dari pebualan tepon gua tuh super gua pun ade setuju jugak cam tuh.. sbb die pun tau tak best tinggal org rumah gua tekonteng konteng ajer sesorg jaga aaqilah.... lagipun memaner pun gua rase nak check menda tuh ader.... takde laa kampung sgt malaysia gua rase.. tapi org rumah gua tak berapa suker sbb die ckp lagik elok settle sini sbb semua menda ader sini.. betul jugak itu mcm kalu... gua lagipun malas nak citer sgt kalo hal hal anak gua nih.. gua pun takde laa cenderung sgt ker direction gua tuh.. lagipun gua rase gua pegi konferensi tuh pun nanti boring ajer sebenanyer.. takde laa nak pegi sgt pun.. nanti jadik sia sia ajer.. kalo ikut gua mmg nak cabut ajer.. tapi gua rase gua kena serius laa tak bole gangsta ajer.. jadik gua rase org rumah gua nih nampak lebih nak pada option die.. maka kena work around laa....

yg pastinyer semua option tuh tak best.. kakakkaka... gua rase semua bole buat... cumer tahap ketidak sukaan ajer tuh laa.. sbb org rumah gua sudah kasik tau tahap ketidak kesukaan yg teramat utk last option tuh at least takde laa sendat sgt kepla gua.. bole laa mula begerak mengatur rancangan baru.. sedih jugak sbb tgk aaqilah ngan org rumah gua duduk umah ajer sendiri nanti.. kaco laa diorg nih.. nak kasik relak relak pun tak dpt.. aper laa... cuber laa kasik senang skit idup gua nih.. ini asik nak kasik drama ajer aper plak laa citernyer... nampaknyer pelbagai benda cuber mentensenkan diri gua yg sedia ada gumbira nih... yg kelakanyer tujuan utama gua pegi nih sbb hari tuh ade buat paper.. tapi yg sedihnyer di tangan super gua.... paper tuh tak settle settle jugak rupenyer.... sekarang bikin poster pun tak settle lagik padhal besok kena anta kalo tidak tak sempat nak cetak.... gua pun tatau laa samada bole siap.. yg pastinyer tak pepasal kerana paper yg kononyer super gua nak abiskan tapi last last tak abis tuh.. pelbagai drama plak gua kena hadapi.. gua pike balik.. daripada gua mengantuk dgr org cakap baik gua duduk umah tido goyang kaki kira jam mau balik.. adehhh....

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kenit, smoge ko bjaye melalui cabaran2 yg mendtg.. amin...

1:40 AM  

Post a Comment

<< Home