02 August, 2006

39 hari mencari....

boleh tahan takde keja jugak laa sekarang gua nih.. mengira hari nak balik kampung.. muahahahahaha.. gua pun tatau laa apsal.. gua rase nih semua sbb influence tgk mak mertua gua.. excited semacam ajer mase nak balik hari tuh.. jadik gua pun mengambik alternatif yg agak sama.. mase mak mertua gua sampai sini die tinggalkan ajer beg nak packing balik kat ruang tamu umah nih.. jadik setiap mase rase cam nak dekat betul nak balik.. gua plak?...

gua rase lagik dasyat sbb gua kena keluar pindah umah.. jadik gua ngan bijaknyer pegi pinjam kotak yg special utk pindah daripada super gua (sbb tuh die tulis bahsa german) dan bubuh kat ruang tamu umah gua.. heheehehe... sesambil tuh mmg gua plan nak pelan pelan pack semua barang kat umah nih.. kalo 2-3 hari nak blah baru nak buat gua rase tekocoh kocoh aa.. nanti musti ade yg tinggal.. dah laa kalo tinggal barang mmg tak bole dpt balik sbb umah nih pasnih uni bagi balik kat majlis perumahan.. jadik camner nak amik balik barang yg teitinggal tuh tatau laa.. muahahahaahahahha....

sebenanyer bole jugak keja keja nak packing nih.. gua angkat dlm 6 kotak tapi gua still rase tak cukup kot.. kotak mmg dah budget nak tinggal opis super gua yg seberang jalan ajer dari umah baru gua nanti.. jadik senang laa gua nak angkat angkat takde pening kepla.. gua harap strategy gua pack barang awal nak mampus nih akan membawa kesenangan di kemudian hari di samping akan sentiasa menceriakan hati gua utk balik sbb tiap tiap hari ade ajer menda nak masuk dlm kotak.. muahahahahahaha.. bukan aper kalo ikut pekiraan gua mmg laa ade 39 hari lagik nak balik... kalo lepas pkl dua belas tinggal 38 yer... utk sesape baca malaysia laa.. tapi kalo nak kire bebetul.. tak sampai sgt laa sbb masuk ajer bulan 9 tuh ade tempat nak dituju dlm seminggu gituh.. jadik makin tolak lagik masenyer...

sekarang slowly gua dalam proses utk pastikan semua menda jalan lancar.. slow slow laa semua barang pack cantek semua.. dan setelah diilhamkan oleh mak mertua gua.. gua pun bubuh jugak beg nak balik kat luar.. cumer ketika nih takde berisi laa.. terasa cam poyo sgt plak.. awal giler tuh.. tapi gua dah plan sekarang nak dedikasi ujung-ujung minggu yg ade adjust bebtul.. hehehehe... kotak kotak pun baru isi satu ngan baju baju winter yg takkan pakai sampai laa bulan 1 nanti.. yg lain tak nak pack sesgt lagik.. lagipun gua sendiri ade kesibukan.... sepanjang bulan nih beberapa pekara perlu diselesaikan.. paling penting beli tiket aaqilah yg tak settle settle sebab tak dpt passport lagik nih.. tapi gua rase dlm tgh bulan dah selesai byk hal kot... temasuk laa hal hal setting remote working enviroment.. maklum laa gua janji cuti lama pun gua buat keja cam biaser.. jadik kena la tunjuk skit usaha usaha.. muahahahaahahahhaa... yg penting rase suka suki sbb nak balik.. walaupun nih sekadar balik becuti dan kena dtg balik....

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kekekekek....tak lama lagik tuh...pejam celik...pejam celik ...tau tau dah ader kat klia....kekekekek

bai...gua cadangkan lu amik gamba umah lu...keadaan sebelum pack....dan selepas pack....lelagi kat area dapur tuh.....wakakakakakkakakak

1:23 AM  

Post a Comment

<< Home