30 June, 2006

kena beli laa plak....

byk gua cite pasal aaqilah.. sekarang gua cite pasal gua laa plak.. tadik buat julung kalinyer bemula laa ujian petama gua.. bukan peksa.. tapi ujian ajer.. seperti gua cite dlm edisi yg lepas gua hangin ngan super gua yg kasik last minute notis pastuh pakse gua siapkan jugak repot gua.. hasilnyer?.... jeng jeng jeng.. time interview hari nih betubi tubi soalan maut gua kena.. dan seperti biaser gua sendiri hampir kena tipu ngan soalan maut sampai gua sendiri pun tatau aper nak jawab.. gua rase sebab kat tempat org putih nih mmg senang nak kena tiaw sebenanyer.. dan mmg gua kena tiaw laa jawabnyer... boh sane boh sini boh sane boh sini.. dan jauh kat kepla gua.. gua rase cam nak putus asa ajer sbb tak tahan... ini baru ujian petama.. ujian yg bapak susah pas nih plak tuh.. aduiiii.. tak sanggup gua cam ginih....

gua nak salahkan super gua yg tipu gua pun tak guna.. sbb time tuh die pun nak tiaw gua jugak... cumer gua rase die ade feeling besalah skit so die kurangkan proses menghentam gua sebaliknyer buat bodo cumer kekadang tuh belasah jugak gua.. lebih harsh aa mengikut kata org... dah hasilnyer.. gua terus dipukul ke sane ke sini cam boxing match... sampai satu ketika.. gua mmg rase nak kena Ko terus ajer... tapi selepas 1 jam kedian.. diorg kasik gua blah sambil diorg bincang result.... dan resultnyer gua pass ajer.. gred terendah utk org pass.. itu pun gua rase sbb examinar gua dan super gua nih pike keadaan gua campur die punyer short notice lagik... dalam bahsa melayu dan pasar yg lebih tepat lagik.. sajer ajer kesian kasik lepas.. pass simpati aa kirenyer sbb gua rase gua sendiri jawab cam keleng jugak (no offence memember keleng)... dan tulisan gua yg memakan mase 2 hari tuh.. tok sah nak kata laa.. kaakkakakaka......

walaupun diorg melawak mase bagitau keputusan sape yg keluar kepada gua dgn bertanye gua dah ada tiket balik ker blum.. gua sambil gelak turut mempersoalkan kredibiliti gua sebenanyer.. layak ker tidak gua buat benda nih.. kalo ujian petama nak dpt cermerlang pun tak bole.. camner ujian kedua.. selalunyer kalo ujian petama cemerlang.. yg no.2 bagus.. yg. last tuh turun lulus jadik laa.. ini kalo yg petama dah lulus camner nak lepas yg no.2 sbb ade 4 gred ajer.. bawah lulus tuh gred bungkus... yg nyata salah gua ker bukan salah gua ker.. gua tetap tak berapa gumbira.. mungkin dgn senang hatinyer gua bole ckp super gua ckp keleng ngan gua suruh gua siapkan dlm mase tak sepatutnyer... dan dgn adanyer aaqilah... lagik laa suntuk.. tapi hakikatnyer.. seperti pepatah org org hebat.. kalo dah tera tuh takkan jadik halnyer.. mungkin gua bole ckp gua hentam ajer pun lulus.. tapi gua rase cam lulus simpati ajer.. sepatutnyer gua hentam tapi cemerlang.... semuanyer menyebabkan timbul persoalan yg gua cuber kuburkan sejak gua buat pilihan dtg sini belaja.. betul ker gua nih sesuai utk buat benda benda ini.. atau pun gua hanyer laa org biaser yg patut makan gaji..?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home