25 June, 2006

bab satu...

nampaknyer buleh than hit jugak entry prakata prakata... jadik seperti tradisinyer kena laa follow up ngan sequel.. hari tuh cite tamat pada 21hb.. hari nih 25hb.. byk jugak menda dah jadik dlm 4 hari tuh.. punyer laa byk sampai gua tak sempat nak update... mmg betul dpt anak nih sungguh indah tapi die punyer keja bole tahan jugak laa... kekekekeke... tapi segala galanyer begituh indah... serius tak tipuh... sebab anak gua ade skit kecik mengikut standard piawaian biaser maka diorg suruh tinggal kat spital dulu.. lagik-lagik anak gua mencatatkan suhu yg agak rendah bebanding normal... jadik selepas penuh pancaroba dan halangan maka org rumah gua dan cahaya mata baru kami ditempatkan di wad pemerhatian....

gua tak dpt nak stay itu hari sbb diorg tak kasik org lelaki tinggal kat wad.. maka dgn berat hatinyer gua tepakse balik juga ker umah... bole tahan penat jgk balik tuh.. maklum laa daripada tade menda dan plan nak bincang ngan super gua pasal repot betuka menjadi hari yg sungguh istimewa semalam... terasa sunyi jugak laa balik umah takde org.. kecuali diri gua.. baru berapa jam dah terasa rindu dan perasaan kosong... muhahahahaha..... aper pun malam tuh gua pengsan dgn kepenatan.. penat dari segala aspek.. dah laa mmg tak cukup tido.. kakakaka....

pagi esoknyer gua pun gerak kembali ke spital utk melihat keadaan org rumah dan baby baru.. sampai sampai ok.. die makan pun dah ok.. segalanyer cukup dan nampak sehat ajer.. alhamdulillah... gua habiskan sehari kat situh menemani org rumah gua.. tapi malangnyer diorg still tak dpt nak lepaskan diorg bedua balik umah.. maka kena laa org rumah gua abiskan lagik satu hari kat situh.. tapi pike pike balik sungguh bagus jugak sbb kalo ade aper aper hal bole terus tekan butang panggil nurse datang ajer.. tok sah sesusah pening kepla nak carik transpot lagik... jadik on the safe side bagus laa lepak ajer kat spital sampai clear.. jadik satu hari gua abiskan mase besama org rumah dah baby baru... malam tuh seperti biaser kena balik lagik... tinggal sorang...

keesokkan harinyer gua turun spital lagik.. kali nih ade org dtg tanyer pasal registration.. jadik selepas 2 hari takde nama.. gua pun pegi daftarkan.. jeng jeng jeng.. Aaqilah Asfi Izzah... yer itulah nama yg telah didaftarkan.. gua pun tak igt laa maksud nama die sbb panjang sangat.. gua pun tatau apsal.. tapi gua perasan nama aaqilah jadik panjang nak mampus sebab nama gua sudah sedia adernyer panjang.. jgn sampai tak cukup nak tulis kat borang sudah laa kot... hari nih dpt berita baik skit.. diorg bedua diberikan pelepasan pulang... maka sepanjang hari tuh besiap laa kitaorg...

tghari mase aku pegi semayang jumaat aku pun jumpa ngan jiran depan umah aku pastuh mintak tolon amik kitaorg pulang.. sbb byk sgt barang.. tapi lepas tuh bole laa org rumah gua kasik drama plak.. mase ketiadaan gua tuh.. mak mertua gua tepon.. pastuh bole laa plak die begayut sampai abis bateri.. maka disebabkan no. mobile org kat sini susah nak igt.. dan gua pegi pandai tak simpan kat sim.. jenuh aa pening kepla nak dapatkan no.. dah laa mase gua jumpa org depan umah tadik gua tak ckp pkl berapa... aduihh... tapi yg baik sudah jadiknyer.. kitaorg ade no. tepon umah.. maka pegi balik laa gua try call sampai laa diorg balik umah... ini ajer laa kawan rapat kitaorg kat sini.. depan umah lagik... kekekeke... akhirnyer dlm pkl 7 ade org angkat maka dekat dekat pkl 8 dah sampai laa ke umah.. elok ajer aaqilah tido sepanjang pejalanan... dan secara tak langsung bemula laa keidupan gua sebagai ayah.....




gamba gamba terakhir 2 beranak nih kat spital.. tgk laa betapa merahnyer muka aaqilah kerana die buat khidmat cakar ketika kelaparan.. kat sini diorg tak pakai kan sarung tangan utk budak budak cam kite kat malaysia.. diorg pun tak bedung bedung.. biarkan anak bebas ajer.. sbb tuh laa diorg nih main bola lagik pandai dari org malaysia.. kakakakakak.. mase kecik kaki die dah tendang tendang dah... takde kena kepung.. yg bagusnyer senyap ajer aaqilah nih.. nangis sesikit ajer.. tapi biler tekentut dan berak.. uihh... sungguh tak tahan bau nyer.. mengingatkan gua kepada sape yek?... nanti kejap.. diri gua sendiri sial...

sbb org rumah gua pun ade lemah lemah skit.. biaser laa badan tuka ade lemah.. badan tuka balik pun musti ade lemah jugak.. maka gua uruskan dua dua sekali.. cumer takde laa gua bagi aaqilah makan sbb gua tak disediakan kebolehan sebegituh.. muahahahahahahahaha.... kalo yg kecik nih gua cibuk bontotnyer lepas berak.. yg besa pun gua buat gituh jugak.. kakakaakkaakak... boleh tahan lali jugak laa ngan bau poo kat sini.. idung gua cam dah adapt skit sbb mase memula kat spital ade skit pening.. sekarang nih rase dah biaser laa plak.. byk sungguh keteberakkan anak gua nih.. nanti kejap.. mengingatkan gua pada seseorg jugak... hahahah


yg inih gamba aaqilah malam kitaorg balik tuh... tgh mengamuk nak makan memalam buta nih.. kekekek.. gua bejaga alter skit repot gua sbb super gua nak jugak settlekan by ujung bulan.. jadik tak kesa laa menepuk anak gua nih.. elok perangai die lepas makan tido.. lapa bangun... pastuh berak.. pastuh makan... pastuh tido.. takde laa memacam ragam... puhh.. sungguh mencabar baru satu malam macam macam menda kena cepat belaja.. maklum laa dua org ajer kat sini.. jadik sesame laa belaja dan kejasama menjaga aaqilah nih.. takkan laa anak sendiri pun tak bole jaga.. kalo budak 3 hari umurnyer gua tak bole jaga camner laa plak kan... kepada sesape yg nak tgk lebih byk gambo seperti biaser bole tgk di sini.. kasik laa komen bejuta juta utk kasik gumbira hati org rumah gua.. kalo die gumbira nanti lebih byk gambo die amik... minggu nih atuk dan nenek dari belah org rumah gua akan sampei.. jadik betambah laa tangan nak memain ngan aaqilah.. hehehhe... kurang skit kot tangan gua.. bedasarkan prestasi sekarang nih.. mmg satu keja pun tak bejalan... mungkin sampai die dah besa skit.. jadik extra tangan senantiasa dialu-alukan... kalo diberi pilihan.. sudah tentu melayan kerenah aaqilah dan org rumah gua lagik gua suker dari buat keja.. tapi aperkan daya.. keja kena siapkan jugak.. adehhhh.....


5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Comel siut anak lu org....alhamdulillah sebab sume nyer ok.....lagi 2 bulan bole ar kitorang kat mesia nih jumpe Aaqilah...amik gamba skali...kekekekekek...skang tinggal tunggu botak ngan titi jer lagik...hujung tahun haris....meriah siut lepas nih...

setakat nih sume awek2 yg lahir....bile plak pakwe2 nak lahir nih...nanti bole ar korang2 berbesan.....kakakakakaka

9:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

kakakaka...pecah perut wa baca lu punyer geybang...dh jadik ayah ni ..kurang-kurangkan geybang tuh

5:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

john! hahahaha. aku setuju ngan uda, ghentikan lah sembang akakakkaka. gila anak lu comel! mesti jd hottie sok lusa hehehe. k dad, all the best in your new life =)

10:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

satu lg, dapat gak cite2 ko nak blaja jejauh pastu dapat baby siot! hahahhah

10:24 AM  
Blogger Sue M. said...

menepuk aaqila smbil alter report.. gile skill! ;)

2:20 PM  

Post a Comment

<< Home