15 June, 2006

demi masa....

aduhh.. nanti kejap.. byk kali jugak gua mulakan post gua ngan "aduhh".. maknenyer keadaan takde laa berapa baik sgt.. walaupun realitinyer takde laa sampai gituh.. semua menda yg wajib dan perlu elok ajer... cumer selalunyer kite komplain jugak sebab tak berapa sedap dan senang ajer jiwa dan raga kot.. apertah lagik kerana naluri kite sebagai manusia yg tidak pernak puas.. hehehhe.... tak pecaya.. tanyer ajer laa org org dah kawen.. sepuluh kali satu hari pun mungkin blum tentu cukup.. kakakakka.. kepada yg tatau tuh buat buat laa carik bini atau laki.. tapi itu luar dari konteks sebenar...

since bulan 7 nih kebanyakkan org nak cuti panjang maka semua menda cuber dicepatkan oleh golongan golongan tertentu... cam gua citer last time gua kena maju ke depan siapkan repot gua.. pada ketika nih agak perlahan walaupun ideally gua sepatutnyer adekan menda tuh minggu depan.. supaya dpt diadjust skit oleh super gua yg agak perlahan skit sbb die nih tgk semua menda ngan teliti.. jadik bukan die tembel tapi die nih particular laa.. semua keja yg die buat die tgk ngan hati hati... sbb tuh paper gua dah overdue lebih kurang dekat 2 bulan.. tapi die relak jugak sebab die member... kakakka....

tapi walaupun agak tak aci utk gua.. sbb gua mula bulan 11... jadik sebenanyer repot 9 bulan (itu laa nama repotnyer) gua sepatutnyer bulan 8 tapi disebabkan nak senang super gua ckp baik settlekan.. sbb besok gua nak balik nanti senang ... gua ketika ini tepike jugak betapa betulnyer aper yg dikatakan oleh super gua ituh... lagipun die ckp byk benda gua dah ade dah.. tinggal tampal sane tampal sini dah selepas operasi tampal semalam gua pun tekejut sbb bebuta gua dah ade lebih kurang 50 muka.. kire dah tahap melebih dah sebenanyer.. gua rase bole settlekan semua ujung minggu nih... lagipun tgk bola hari hari pun mabuk jugak.... tak dilupakan mengecewakan tuh selalu lah.. tgk cam hari nih.. teduduk gua ngan kekecewaan...

gua rase sblm cuti panjang gua bulan 9 nanti memacam menda dah agak selesai.. lagipun lepas ajer viva utk repot gua.. kire dah establish laa bahwa gua buat phd nih.. bukan melenggang abis kan duit kerajaan.. kakaakkaak.. ade objektif laa nak keja.. kalo ikut kata super gua itu laa kontrak .. kalo gua buat aper gua gebang kat situh.. maka nak tanak.. suker ker tak suker.. diorg kena bagi jugak phd.. dpt laa dr. walaupun gua selalu pike dr. nih hanyer laa utk dr. betul yg ade power nak ubatkan baik manusia ataupun haiwan.. gua nih dr. ayat ayat ajer bukan memberikan kesan pun..... sedar tak sedar jugak dah lama gua rupenyer kat tempat org nih.. punyer laa lama sampai bola dah off season dah sbb budak budak dah start balik becuti....

setiap kali gua tgk muka ceria diorg nak balik tuh.. tak dinafikan begituh jelesnyer gua... rase sungguh tak puas hati jugak laa sebab diorg dah nak blah.. gua padhal kena tunggu 3 bulan lagik.. lebih kurang laa sebenayer dalam 2 bulan lebih ajer.. menjelang cuti panjang universiti yg official bulan 7 nih.. gua rase gua pun akan relek skit.. lagipun gua dah janji ngan super yg gua kena time off skit menjaga org rumah gua tecinta setelah penat lelah die.. super gua yg jugak menunggu baby die bulan 9 nih hanyer sengih sambil bekata.. anak adalah keutamaan.. semua menda lain dtg kedua.. tepancul jugak idea dlm kepla gua utk menjadikan itu satu alasan supaya gua tak payah menghantar repot sblm abis bulan 6 nih.. tapi ade satu lagik suara mengatakan kepada gua supaya jgn laa buat benda sebodoh tuh sbb dgn settlenyer repot nih dpt laa gua balik nanti ngan senang hati.. bukan setakat bawak anak ajer.. hehehehehehehe..... mungkin ini laa mase nak selesaikan semua pekara besar.. jauh di benak gua.. pengujung bulan 6 nih mmg sibuk.. cumer harapnyer semua bejalan lancar....

4 Comments:

Blogger princessGarnet said...

aminn hehehehe

5:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Aminn....jgn tak balik plak...nanti partner lu tade partner nak sparring ngan double gua...kekekekekek....aper2 hal pon....kasuttt....kasutt...maner kasut2 gua nih...raya dah dekat...kekekekkeke

5:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

aminnnnnnn gak...

10:45 PM  
Blogger kenit said...

aperhal raya bai.. lu jgn.. gua ebaykan nanti baru lu tau... muahahahhahha

4:44 AM  

Post a Comment

<< Home