12 May, 2006

dua dunia

yer akhirnyer setelah betahun menggunakan sistem operasi tingkap.. dari 95 hingga la ker XP baik pro mahu tak pro atau ori mahupun yang tak ori.. akhirnyer gua betukar selera skit.. hehhehe.. bukan aper tujuan asalnyer uth memudahkan operasi dan memudahkan perjalanan proses investigasi gua nih.. bukan aper kalo pakai emulator susah jugak idup nih... walaupun takde laa entirely susah tapi sebab file system yg berbeza maka leceh jugak laa.. lagipun super gua abis abisan suruh gua betuka selera sebab nanti senang utk bekongsi bekongsi maklumat.. kakakaka.. yg kelakanyer die tgh kasik diri die pandai tetingkap.. gua plak bergerak dalam arah yg bebeza.. maka jadi laa dual boot machine gua nih.. cam biaser alah bise tegal biasa.. takkan dah betahan pakai tingkap alih alih nak tuka terus...

lagipun masalah utamanyer camner nak abiskan proses proses download.. malas gua nak pike nak carik client lain semua.. lagipun gua rase tak berapa lama lagik ajer gua ngan operasi memuat turun nih... scrubs dah nak abis dah minggu depan.. final 2 episod terus... hepi gua minggu depan.. dulu mase awal awal sebelum olimpik musim sejuk diorg mmg tayang 2 episod sekali.. tapi diorg kurang kan lepas tuh.. tapi akhirnyer nak abis jugak... mmg summer nih off season kot.. jadik nampaknyer makin takde menda nak muat turun plak.. ish ish... tapi tak sangka selesa jugak betuka dunia nih... gua rase antara pekara utamanyer sebab gua dah lama idup dlm emulator kot nak buat keja.. jadik masuk dunia baru nih cam biaser jugak laa... lagipun sekarang linux dah bukan main lagik... tak cam dulu.. infact GUI die lagi cantek dari tetingkap.. kakaakaka...

gua kalo diberi pilihan nak pakai OS X sebab itu laa yg paling cun di dunia... tapi tak berapa sesuai plak ngan keidupan gua.. kakaakak.. terjual jugak laa gua ngan dunia baru gua nih.... walaupun mmg susah nak lari dari keidupan biaser.. tapi time time nak buat keja kena laa gua masuk dunia baru nih.. heheehe.... dah buat petama kalinyer gua menaip blog gua di dunia lain... jgn beb.. gua sendiri tak penah pakai linux seumur idup sampai laa sekarang.. tapi kesmoothan peralihan agak tesangkut kerana wireless support agak kekurangan.. tapi gua bejaya jugak meng-connectkan notebook gua.. sebenanyer penat lelah jugak.. kakakaka.. nway.. itu pun gua tipu biler semua ciri ciri keselamatan gua rendahkan.. disebabkan gua rase tak selamat maka ade lagik keja tetangguh nak settlekan.. tambah ajer ciri keselamatan skit terus penin kepla.. aper laa.. itu laa idup dah manja dari dulu.. tibe time susah teduduk.. kakakka.. tapi seperti keidupan di dunia nyata.. biler lagik nak idup bedikari.. kekadang kite kena jugak tinggalkan tempat tinggal dan bantal busuk utk mengejar cita cita.. kakakaka.. yer ker?...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home