02 May, 2006

4 guys, a gurl n a sofa...

petang semalam tejadi laa satu peristiwa... yg kalo gua pike pike balik menunjukkan betapa tak acinyer dunia nih... kepimpinan yg ade di dunia nih sebenanyer poyo dan penuh agenda busuk ajer gua rase laa.. semalam petang selepas pejumpaan mingguan gua.. super ade mintak tolon utk kasik buang beberapa barang dari rumah die... ader die selamba dek ajer nak buang tv... bagi gua tv nih beharga laa sebab last time kitaorg kena beli tv.. tuh pun korok... die bole selamba dek ajer nak buang.. tekejut beruk gua gamaknyer.. tp disebabkan rakan sejawat gua dah pegi rebut dulu gua tak bole kata aper laa.. jadik tak pepasal plan gua utk beli barang dapur yg semakin kurang kat umah (dah abis sebenanyer) tepakse ditangguhkan... petang itu gua ade 2nd meeting utk siapkan paper.. memandangkan besok kitaorg nak pegi scan semua... jadik gua paksekan diri gua yg sebu nih utk diskusi dan tolon angkat barang....

luper plak gua nak ckp.. pepagi buta semalam gua check.. rupenyer tarikh mati telah ditunda.. cilakak tul sampai 9hb.. kalo laa gua tau begituh takde laa gua cam nak pecah kepla.. tapi super gua ckp at least kurang tekanan tapi kalo bole kasik settle by kamis.. tade nak penin pastuh bole lek jek baca.. takde rase cam semua betul ajer seperti ketika tgh rushing.. hehehehhe.. btul btul.. jadik gua pun jumpa.. panjang btul mukadimah gua nih.. yg gua nak citenyer sesampai kitaorg kat umah die.. kasik punggah aa satu sofa bed yg die nak buang nak kasik city council.. die try derma tapi tempat derma tuh byk cekadak.. jadik die malas nak pike panjang kasik buang terus.. tetiber mamat member rakan sejawat gua nih nak plak.. maka secara tak sengajanyer tejadik laa aktiviti gotong royong membawak sofa tuh ke tempat member rakan sejawat gua nih yg ade lebih kurang 5 - 10 minit dari rumah super gua.....

maka lu dpt laa... 2 org lelaki spain + 1 lelaki germany + 1 lelaki malaysia + 1 pompuan spain + 1 sofa.. oo.. pompuan spain tuh bini kepada rakan sejawat gua yg datang nak pick up tv yg gua minat tuh.. cisss... tak sangka org sibuk nak beperang kat luar.. sebananyer masyarakat dunia atau rakyatnyer die sebenanyer lek jek ajer tolong menolong.. ringan same dijinjing, sofa same dipikul.. aper laa diorg kecoh kecoh pengganasnyer.. org elok ajer aur dan tebing.. kakakakkakaka.... tapi sebenanyer susah jugak laa begotong royong ngan mamat saleh nih sebab diorg nih bapak besa besa... nasib baik sorang mamat spain tuh besa cam gua jugak.. jadik takde aa rase kecik semacam org asia nih.. tp sebaik sahaja tibe tempat mamat tuh.. walaupun dah 4-5 kali sumbat tapi tak dpt jugak nak masuk rumah die.. sbb die duduk level 1.. umah uk nih mmg biaser masuk masuk tangga.. jadik puhh.. lu bayangkan laa betapa susah nak gilernyer mau kasik masuk... dah laa sebeb super gua nih technical semua possibility nak kasik itu sofa lepas itu tangga kitaorg try hingga laa diorg semua seda mmg tak bole masuk.... amenda aa... akhirnyer pegi laa kasik angkut balik itu same ringan same dijinjing sofa same dipikul ker umah super gua utk kasik buang... puhh... tak pepasal lenguh tangan gua plak...

pengajaran dari kisah nih... walaupun org sibuk perang tapi realitinyer.. org org biaser nih tade hal pun becampur gaul dan tolong menolong.. baik dlm piala dunia mahupun angkat sofa.. kakakkaka.... org ajer kecoh kecoh... satu lagik pengajaran.. giler bai.. gua jumpa org yg bebetul duduk barcelona... jadik kepada sesape yg autaa poyoo barcelona sebab ronaldinho tuh tak bole kata aper aaa... tak bole sial nak lawan penduduk jati.. kakakakakakka.... die sendiri pun tak heran sial org barca barca.. amenda aaaa..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home