24 April, 2006

musim bunga - ep III

iyer seperti biaser.. entry entry panas musti trilogi seperti semua movie movie yg dasyat.. hehehehe.. gua rase byk info akan available here.. tapi tatau biler akan ade pun.. tatau akan ade pun.. tapi aper aper utk coverage hari nih.. atau supplementary materials utk membantu korang visualize cite cite bes hari nih bole tgk sini.. dan utk different angle penceritaan plak bole tgk sini... hehhehe.. ok utk versi panas dan kelaka plak anda sedang berada di tempat yg betul... bole tahan mencabar jugak nak turun ke london kali nih.. tapi lebih kurang mcm experiment utk minggu depan laa sbb kitaorg akan buat menda yg same.. since subuh pkl 0430 sekarang jadik tak masalah laa bangun pagi.. yg kelakanyer lepas min + effa balik.. kitaorg plak ganti diorg duduk tido di ruang tamu.. bes betul rupenyer.. kekekeke.. serius.. in fact kalo kite fast foward.. hari sabtu dan ahad dan isnin kitaorg masih lagik tido situ (walaupun malam nih hari isnin pastuh tak tido lagik)... kkakakakakakak

tak ramai nak pegi london.. mungkin sebab cuti dah abis kot.. tapi bejaya jugak kitaorg sampai 1/2 jam sebelum bas tiba.. heheheh.. gua bukan aper 10 minit early is always late jadik kena sentiasa bersedia.. gua tak suker kena lari lari nih nak keja bus.. lagik lagik ngan keadaan org rumah gua sekarang jadik lagik elok laa kitaorg relak relak.. walaupun nanti biler dah sampai london takde nyer yg relak.. main hentam ajer bejalan cam org giler.. sampai london pun bole tahan awal jugak laa sebab sampai pkl 9 lebih camtuh.. 9 lebih sebelum 930 plak tuh.. dah laa die stop 2 kali jadik bole tahan membanggakan jugak laa.. bole tahan cam bus express malaysia jugak nih.. laju nak mampus.. gua igt last time gua drive frm airpot ker soton pun 2 jam.. ini die bukan setakat stop situh.. stop bole tahan lama kat satu lagik town amik org lagik... pehh.. sampai sampai sejuk lagik rupenyer.. cheh.. gua dah laa pakai cam tak sejuk jadik pagi tuh bole tahan jugak laa menggigil gua.. tapi sekejap ajer sebab gua dah adapt dah.. hehehehehe.. jadik aper sgt laa sejuk sejuk nih.... tapi yg paling penting sebab pagi pagi.. nih tepakse jugak laa gua menyelet.. tak bole tahan perut sakit wooo....

lepas tuh tunggu min sampei.. dan bermula laa aktiviti utama iaitu ker portabello market.. gua ttau gua eja betul ker tak.. tapi tak kesah laa itu kali petama gua kat situh.. bagi bebudak nih dah bekali kali dah pegi situh.. gua ajer yg 1st timer.. chiss.. tapi takper laa gua org kampung nak buat camner.. market nih bagus sebab byk barangan antik.. memacam laa dari barang biaser biaser sampai laa barang barang tinggalan perang.. ish ish ish.. bole tahan pelbagai menda dpt disaksikan.. gua harap tempat tempat yg gua pin point tuh dpt kasik refleksi yg bagus laa utk menggambarkan keceriaan dan keluasan pemandangan kitaorg.. lebih lebih lagik gua nih yg baru setahun jagung kat kota metropolitan nih.. lautan manusia beb.. lebih byk daripada org di pasar ramadhan stadium atau pun pasar bundle hari ahad.. tak tipu... lebih byk dari pasar malam.. cumer kalo pasar malam malaysia org ckp bahasa asing iaitu bahasa indon pun kite paham kat sini semua org ckp bahsa aper ntah pastuh kita semua tak paham.. sungguh penuh ngan pelancong laa...


lepas tuh cam biaser laa makan makan.. dan sight seeing kat tgh town.. takde aper sgt laa dan takde laa pegi tempat tempat pelawat.. mungkin sbb semua org dah pegi tempat tempat tuh.. yer semua org tapi tidak temasuk gua sbb gua tak turun lagik tempat tempat nih.. hehehehe.. tapi membayangkan bole tahan penat jugak laa pusing pasar tuh.. jadik takper laa.. gua byk mase lagik nak pegi.. jadik bole delay delay... ini laa muka muka melayu di kota mega metropolitan...

musti pelik kat byk eskelator.. hehehehhe... mmg byk geng sebab underground die mmg underground.. tapi kalo pepike balik kat malaysia lrt pun serupa gituh jugak.. kalo tidak takde laa org panggil underground.. amenda laa ... seperti biaser gua berada di atas sekali menangkap gambo org rumah gua dan jugak tetamu istimewa minggu ini... gua pun tak igt ini kat maner satu.. mungkin kat hyde park menuju ker hard rock cade.. terign jugak utk membeli baju hard rock cafe london.. seperti yg kitaorg buat di rome.. tapi biler igt balik relak relak dulu pun bole jugak.. lagipun harganyer tak berapa berpatutan laa itu jam.. jadik baik lelepak dulu sambil tunggu mane laa tau lagi mura.. nak tunggu design baru tuh susah laa skit sebab memaner diorg nih selalu standard ajer baju die.. tapi kat sini takde plak laa nampak baju yg kitaorg angkat kat roma itu hari.. emm.. mungkin kat situh ade variety skit kot.. aper pun yg pasti takkan dilupakan utk mendapatkan baju itu.. nanti kate org tak sampai laa plak.. gua pun tatau apsal sekrang semacam trade mark plak utk menandakan kite dah sampai sesatu tempat tuh ngan pegi hard rock .. rase cam salah fatwa ajer ini.. lagik lagik tempat diorg nih bukan dekat dekat nak pegi.. infact kalo igt yg kl punyer pun bawak jauh jugak dari area area utama.. patut laa....

kat sini plak gamba seperti biaser.. apsal gua ckp seperti biaser sbb setiap kali.. yer setiap kali gua dan org rumah gua pegi london die musti nak tanak wajib bukan sunat utk turun tempat ini.. malaysian hall laa tempat ni.. tempat makan utama org rumah gua.. hari sebelumnyer min dan org rumahnyer bg maklumat diorg tak penah sampai sini.. jadik begituh ghairah laa org rumah gua utk menunjukkan tempat ini.. lagipun mmg tebayang kat mata die betapa tak sabanyer diorg nih utk makan kat sini.. diorg ini utk merangkumi kedua dua org rumah.. gua pun tak paham kenapa kita dtg jauh jauh utk carik makanan kite.. kalo sebegituh caranyer baik tak payah pegi situh in the 1st place pun.. buat penat ajer abiskan mase, duit dan tenaga kalo kita dpt barang lagi baik kat tempat sendiri.. sbg contohnyer makan.. tapi mungkin disebabkan juadah yg ade kat sini kite sendiri tak bole makan maka carik laa menda yg kite bole makan.. kan bagus kalo semua org kat dunia nih bersetuju utk makan menda yg halal ajer.. jadik takde masalah nak makan aper sahaja.. in fact industry fast food pun tak sepakat.. kakakakkaa... bukan ade big mac pakai daging b alif b ya ( kelaka kena org kena eja sebab nak cover sebutan) kat mickey d's di dunia nih.. jadik kasik selaras laa semua daging kasik semelih.. aper aaa... tapi itu pun lawak jugak kalo semua org pegi satu dunia nih makan mickey d's ajer.. nanti takde rase cam original laa plak.. tapi kalo makanan original tak bole makan tak culture aa.. kakakakakak... kelaka jugak kalo pegi uk nih makan makanan traditional.. aper yer.. fish n chips ka?...

akhir kata.. mungkin korang ade perasan jugak kat sini... org rumah gua citer sementara kitaorg menunggu bas.. kitaorg beborak bodo di starbucks... ok ok.. jgn laa ckp kitaorg kaya.. sebaliknyer harga barang barang kat starbucks nih sama seperti fast food dan barangan runcit ajer.. tekejut?.. jgn tekejut.. mmg gituh.. jgn tanyer gua apsal kat malaysia lain.. tak reti gua nak menjawabnyer.. nway beborak bodo begelok bodo.. sampai bole tahan jugak laa mat saleh pepandang.. mmg cam umah sendiri dibuatnyer.. infact buat seketika gua kena admit.. gua rase cam sudah kembali ke malayia meminum.. puhh.. sungguh istimewa dan begituh beharga perasaan itu.. mmg beharga.. fo everything else there is mastercard.. kakakakka.. takde laa.. tapi rase cam cool dan tenteram ajer.. buat gua paham ape yg missing selama gua kat sini.. keadaan keadaan gini laa.. keluarga.. kawan.. makan.. atau dlm erti kata lain the obvious.. pelik camner kite selalu lari utk menda yg kite nak dan bukan yg kite perlu.. semua menda yg wajib dah ade dah.. sajer gatal kot.. lebih kurang 630 camtuh turn kitaorg plak laa nak beransur... tak miss pun london.. infact tak heran pun sebab minggu depan datang lagik.. tapi miss tetamu gua yg akan berangkat pulang.. walaupun utk 3 hari.. tapi utk 3 hari nih gua rase seronot dan rase cam kekosongan yg dicipta sendiri 5 bulan lepas seakan terisi.. pehh.. cam bahsa novel novel laaa plak... how different 3 days make... gua sendiri pun tak bole pecaya.. finally.. all good thing must end.. jadik sebagai refleksi blog org rumah gua.. gua juga dedicate gamba org rumah gua dan org rumah min sebagai penutup kata..


2 Comments:

Blogger princessGarnet said...

hai,anda mempunyai blog yang hebat!saya akan bookmark blog anda!

hahhahahahaha ape la

9:46 AM  
Blogger keylink said...

kakakaka lawak lawak!!!

cara mudah buat wang.. apa laga, jangan tunggu lagi!! kaya nanti pass laa sini sket

12:51 AM  

Post a Comment

<< Home