24 April, 2006

musim bunga - ep I

camner nak mula... ok ok.. sebenanyer ini cam pemulaan pada pengujung musim.. bukan musim aper.. musim cuti... pada tanggal 20hb hari kamis gua menerima tetamu yg buat julung julung kalinyer.. ini petama kali nih.. jadik bayangkan laa betapa kemeriahannyer.. gua pun dah ade mentioned earlier pasal hal nih.. lebih kurang 2 minggu sebelum ketibaan tetamu gua yg satu nih.. infact bebaru nih pun gua ckp.. gua tak igt kat maner laa sebab dah lama tak entry.. tapi gua ade bubuh pesedian pesedian yg dilakukan utk menyambut ketibaan member gua.. yg mungkin akan membukan flood gate kepada tetamu tetamu yg lain.. seperti biaser.. di sebabkan rumah gua yg sekangkang kera nih jadik kena luaskan skit certain certain kawasan utk membolehkan tetamu gua mendapat keselesaan yg maksimum... pastuh sebab ade satu ajer bilik jadik kena prepare laa alas alas titon sekali.. in fact bahan makanan pun tambah skit sebab sekarang makan tidak laa bedua.. dan yg paling penting dlm mase 2 hari nih rase meriah skit umah (nanti kejap meriah banyak umah) dan takde laa kitaorg rase cam bedua ajer....

tghari tuh gua begerak utk menyambut min dan effa di bus stop university.. diorg sampai dlm 110 camtuh.. stay tak lama pun sebenanyer sampai petang jumaat 6.40 ajer.. jumaat tuh pun min ade appointment utk amik gamba bebudak universiti sini.. gamba tak bubuh lagik kot.. tatau biler akan dibubuh... tapi kalo sesape yg rajin dan beminat bole laa menyemak di sini.. dan bole jugak laa membantu member gua yg sorang nih mendapat tangga petama dlm arena fotopages.. gua rase tak perlu bantuan pun.. tapi ape laa salahnyer kan tgk gamba gamba yg cun... lagipun kalo tgk gamba gua ajer nanti gelap ajer sbb kamera tak canggih.. kui kui kui... seperti biaser gua bawak tempat makan terutama di universiti iaitu star fried chicken.. kakakak.. bukan kfc tapi ala ala kfc.. sebenanyer tempat nih lagik dasyat laa sebab die pizza hut + kfc + kebab... dasyat tak..? nampak bole tahan penat bebudak nih sebab diorg bejalan jauh dah.. dublin dah pegi... manchester.. london.. jadik dtg area gua nih cam celah gigi ajer laa sebab bukan besa maner..

tak byk jadik 1st day sebenanyer.. sbb lepas tuh pun org rumah gua kena balik ke opis.. gua ngan min dan isterinyer pun balik umah port barang dan bawak laa pusing pusing sekitar town gua yg tade menda sgt pun.. daripada kelibat muka diorg pun nampak mmg tade aper.. kalo nak dibandingkan ngan kota metropolitan london mmg takde menda.. tapi utk masukkan dlm perspektif semua org.. even compare ngan klang pun bole kalah bandar gua nih.. mungkin nampak begaya tapi areanyer kecik ajer laa.. at least kat klang bole bawak makan cendol klang since 1987.. kekekekkee... kat sini takde aper laaa.. makan ayam tandoori masakan org rumah gua itu malam.. gua harap kekenyangan gua juga dishare besama sama.. kalo perut penuh hati senang.. kalo perut kosong maknenyer hati susah.. jadik kalo korang jumpa kawan korang yg elok ajer membesa maknenyer idup die senang takde byk masalah utang.. tapi kalo korang tgk kurus kering ajer.. itu bukan die fit.. tapi pike utang ajer sampai makan pun terabur.. kakakakakakakak......

selepas itu takde byk belaku kan.. cam biaser laa dah makan dah abis cite dah abis gelak gelak.. tido laa... lagipun besok ade keja keja yg perlu dilakukan... jadik ruang tamu yg sentiasa menjadi milik gua kini diloankan utk menjadi bilik tido tetamu gua... takde gambar kan entry nih.. jgn risau.... kejap lagik pung pang pung pang.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home