28 May, 2006

drama ooo drama part II

nampaknyer setelah.. jeng jeng jeng.. ok ok.. nanti kejap.. tak elok laa gua main lompat terus kepada intipati cerite sbb nanti kalo korang tak baca post bawah nih korang tak paham plak aper yg tejadi.. jadik gua nasihatkan kepada yg tak penah tgk part I pegi laa baca dulu part I.. kalo tidak nanti gua nak repeat kat atas nih lama laa plak.. kesian laa sesape yg baca yg part I.. gua igt tak payah laa repeat sgt cumer gua ulang yg gua weekend nih besama org rumah gua dlm proses bejalan kali terakhir dan ade 3 tempat kitaorg nak pegi..... gua cite kat bawah halangan halangan atau constraints laaa utk melakukan semua menda nih... jadik ada kaa kitaorg berjaya sampai ke tempat petama iaitu ikea crydon?.. hmmmm......

jawapannyer TIDAK.. kakakakakakakka... sungguh kelaka.. tapi walaupun tidak tidak bukannyer calang calang usaha usaha yg dilakukan oleh kitaorg.. semua menda ok petang tuh.. org rumah gua bejaya dpt keluar awal.. so settle hal tuh.. sampai tempat keta pun awal jugak sblm pkl 5... settle hal hal nak amik keta dan blah dari parking lot keta tuh sebelum pkl 6.. nampaknyer semua menda setkan... dpt keta pun bole tahan bess jugak laa diluar aper yg gua reserve memula.. utk informasi siler pegi sini yer.... so nampak semua cam bagus.. mmg betul.. tapi gua ade satu peta AA bapak besa nih tak bawak sebab tinggal kat umah.. itu ajer laa yg rase kurang.. tapi ade driving instruction ikea bagi utk sampai tempat die.. lebih kurang kalo korg ade GPS sumbat info nih sure die guide sampai jumpa.. ader 11 arahan nak sampai tempat tuh.....

sampai arahan ke-4 kitaorg dah seda yg cam salah ajer.. dah laa arahan ke-4 tuh dah 3 suku pejalan.. so kitaorg tak give up... try pelbagai alternatif.. time tuh baru pkl 730.. sepatutnyer kitaorg dah jumpa tempat tuh sebelum pkl 8 laa.. so pegi sane pegi sini pegi sane pegi sini pegi sana pegi sini.. pegi sane pegi sini balik.... sampai pkl 1000 malam tempat tuh tak dijumpai jugak.. pelik tapi ajaib.. dah laa tesangkut jem sbb ade eksiden bejam jam.. dgn penat tak balik umah lagik semua.. mak aiihhhh.... rase nak bunuh ajer ikea punyer sistem tuh.. nak bunuh nak bunuh.... tempat tuh tutup pkl 12 mlm sebab tuh penuh harapan jugak.. lagipun dah 3 suku.. rase cam alang alang laa plak.. tapi pusing kiri kanan depan belakang.. atas bawah.. 360 darjah sampai kan 1080 darjah.. takde jugak jumpanyer sampai laa rase cam dah twilight zone.. puhhhh... takde jugak.. last last balik laa ke umah balik.. sampai umah pkl 1230 malam plak tuh.. perigtan semua tempat yg kitaorg nak tuju nih makan mase 1 jam 30 minit paling kurang....

jadik malam tuh gua tgk org rumah gua.. org rumah gua tgk gua.. sesame merase kecewa.. gua pun pikir plan yg tebaik utk remaining weekend nih.. (ari senin cuti bank sini.. spring bank holiday namer die..) jadik kitaorg igt takper laa kot tak jumpa ikea.. nak buat camner mungkin takde rezeki kot.. tapi rase kecewa tuh sungguh tak dpt dielakkan.. muka kecewa ajer.. paling best kitaorg dpt buat pun rasenyer 2/3 ajer kot.. sebab 1 tempat tuh mcm dah long gone ajer jadiknyer.. kakkakakak... jadik sebab weekend nih ade laa utk org rumah gua.. jadik gua terima keputusan die.. lagipun lepas nih die yg tesangkut kat umah tak begerak sampai 2 - 3 bulan.. gua teman laa bukan nak lari maner.. jgn salah paham... aper jadik besoknyer?... jeng jeng jeng....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home