12 April, 2006

keidupan tanpa wayar?...

akhirnyer selepas 2 minggu keidupan di umah nih tak menggunakan wayar.. besok tepakse pulangkan balik wireless broadband kitaorg... emmm.. sedih jugak laa sebab cam bes ajer takde wayar.. bole laa nak kemaner maner.. lagipun 2 - 3 (satu lagik utk anak gua dlm perut .. hehehehe... selalunyer 2 - 2) pakai notebook jadik senang laa bole pegi memaner tanpa wayar.. bayangkan laa tgh berak tapi bole online lagik.. hehehhhee.. tapi rupenyer entah camner ntah kitaorg ade miscommunication.. jadik igtkan daripada jimat dpt hphone free + wireless set rupenyer kitaorg tak dpt cancel package petama kitaorg.. maka tak pepasal baya 2 plak.. puhhh... mampus laa tak pepasal baganda plak bil.. bahya bahya.... jadik diorg kasik chance nak pulangkan jadik tunggu aper lagik.. tepakse laa kembali berwayar....

tapi takper wayar ker takde wayar janij ade intenet.. sedar tak sedar penting sungguh intenet nih kat sini .. kalo kat malaysia lebih penting utk download barang baik mahupun tak baeeekk.. tapi kat sini mmg pelbagai pelbagai kegunaanyer.. semua menda tersedia online bahkan byk menda kalo beli online lagik mura lagik.. cth paling senang tiket kapal terbang... gua hari tuh melancong sampai roma menggunakan kertas ajer.. satu org pun tak jumpa.. dah laa check in pun automatik.. uihh terasa canggihnyer.. tetapi dlm canggih manggih gituh ade jugak menda yg rase cam tak enak.. nak tau amenda?... hmm sepanjang minggu lepas gua pegi menghadiri seminar... dan sebab gua keluar pepagi buta ade satu masalah ajer.. gua akan miss gua punyer morning ritual iaitu berak.. jadik kena berak kat luar....

kenapa laa susah sgt diorg nih nak bubuh paip.. tapi yg magisnyer lepas 6 bulan kat sini apabile gua tepakse deal ngan tisu gua sengih ajer.. maknenyer mungkin tanpa gua sedari gua dah terbiaser jugak laa ngan keidupan kat sini.. walaupun gua balik umah basuh balik.. kekekekekeke.... takper laa jgn berbau udah laa.. penin jugak kepla kalo keluar toilet baru funky ajer.. gua pun tak paham camner diorg nih bole relaks ajer.. tapi sekali lagik mungkin sebab dah lama sgt kat sini gua pun dah paham jugak laa.. bukan aper cuaca kat sini yg menyebabkan diorg sebegituh.. kite kat malaysia suker air.. selalu nak main air dari kecik.. kat sini puuhhh... sejuk nak mampus.. bahkan kalo jumpa matahari sengih sampai telinga diorg nih.. jadik tak bepeluh cam lencun kat sane.. kite pegi minum pun bole basah lencun.. gua pun tatau apsal tapi walaupun matahari tepacak main bola hari nih.. gua sejuks ajer.. kakakakkaak.. sejuks.. camner laa nak percutian kat pantai nih.. tapi bagus laa kite punyer pulau dan pantai.. kalo tak nanti takde plak org nak melancong kat malaysia.. huhhuuuu....

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ni bkn keidupan tanpa wayar lg ni..ni dh mcm keidupan tanpa air..pelik tul diorg ni..x senonoh!

7:23 PM  
Blogger Zan said...

bai.. nanti buntut lu bau hanyir siot.. agak2 nanti gi main air bau semacam jer.. dah sah bau buntut lu.. takyah kentut dah bau.. wakakakak..

6:46 AM  
Blogger keylink said...

astaga tak basuh berak..... bulan 9 nanti mandi kolam lain-lain aa

1:34 AM  

Post a Comment

<< Home