06 April, 2006

pahit manis itam putih..

petamanyer bia laa gua mengambil peluang utk mengwish selamat hari lahir kepada org rumah gua.. yer kalo sesape tak seda lagik mmg org rumah gua lagik tua dari gua.. walaupun beberapa bulan tapi kekadang kecoh jugak org rumah gua menyatakan ketua-an nyer.. tapi jgn laa kecoh kecoh sgt pasal kawen sama baya nanti pompuan cepat tua dari lelaki atau sewaktu nganyer.. itu semua propaganda utk korang semua minat kat siti pastuh last sekali siti plak same ajer cam artis lain carik org kaya.. betul laa falsafah dunia.. enggang same enggang terbang last sekali kena tembak masuk kuali jugak.. kakakka.. walaupun enggang ataupun pipit itu tak bole makan pun....

walaupun begituh kecerian org rumah gua diragut perasaan tertekan dan geram dan macam nak mengamuk dan risau disebabkan kemunculan surat amaran pembayaran bil yg sebenanyer bukan die punyer tapi tepakse jugak nama die sebab rekod pembayaran umah sewanyer yg lepas.. ade budak die lari bawak duit pastuh bla bla bla.. biaser laa cite melayu kencing sama melayu walaupun duduk satu bumbung.. maleh gua nak dramakan tapi seperti biaser bisa muncul dlm slot cerekarama nih.. tapi sebab dah dekat sebulan takde tindakan susulan maka bole keluar slot identiti.. kalo lagik hebat kasik soap opera.. tapi tak sampai level tuh sebab besok igt nak settlekan.. harapnyer dpt laa bantuan teman serumah die yg kena kencing same jugak ngan teman serumah diorg.. harap harapnyer tak kena kencing jugak laa ngan mangsa.. kalo tidak itu seperti ibarat pepatah melayu sudah jatuh ditimpa escalator.. yer mmg lagik berat dari tangga.. ini mmg betul pyramid skim plak nanti.. paling kencing = kencing semua org.. pastuh mangsa kencing pegi kencing lagik geng.. maka tahap paling bawah laa org rumah gua.. uih uih uih....

sedih plak tgk di kala ini itu ajer adiah hari lahirnyer.. emm.. nak buat camner kewangan agak kemarau sini.. ckp pasal kemarau dah bole tahan dah cuaca.. sejuk sejuk angin sepoi laa kire.. cumer sakit jiwa skit.. matahari betenggek pkl 6 pagi.. tapi pkl 8 malam baru malam... org rumah dua ade ckp itu hari.. nanti biler time summer lagik laa.. siang lama nak mampus.. dah malam pun siang lagik.. uih uih.. nampaknyer kalo main bola mungkin kaki dah patah pun tak malam lagik.. kakakkakaka.... tapi rupenyer gua pun dpt surat istimewa ini hari... gua dibekalkan dgn borang penilaian yg gua dan super gua kena isi hantar balik malaysia balik.. gile gile.. tekejut jugak gua.. tapi ade skit mcm dah expect laa.. diorg kena buat camtuh kot takut pelaburan tak memberikan pulangan.. tapi beriter itu tidak laa dpt mengovershadow kisah sedih org rumah gua di saat kegumbiraaan die... mungkin semuanyer pengajaran pun mungkin juge... gua risau jugak tgk org rumah gua tension nanti keluar anak gua jadik moody plak.. ish ish ish.. tapi ape pun.. harapnyer die akan lebih ceria mengharungi keidupan sbg isteri dan ibu sedikit mase lagik... kekekekekkeke... langit mendung pun jadik cerah lepas ujan turun... yg penting benda yg dikendung tejaga dan yg dikejar dpt.. kekekeke..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home