28 March, 2006

sakit sakit dulu...

2-3 hari nih bekeja keja gua mendapatkan sumber maklumat daripada library kat skool lain.. giler sial.. tak kusangka akhirnyer aku membuat keja keja org phd.. yer laa gua igtkan di zaman serba IT nih semua menda bole buat online.. tp bak kata pepatah tak phd laa kalo tak pg geledah journal pastuh potostet.. tapi nasib baik laa dlm proses gua sampai ke sini gua sudah dilatih menda menda sebegini.. utk kes petama pegi melawat library luar nih selalu dipraktikkan semasa dalam UIA atau mata pelajaran agama islam kat itm.. dan juga ETR... yer.. yg paling extreme sekali UIA laa sebab gua sampai ker library negara.. time tuh gua buat projek ngan org rumah gua sekarang yg time tuh bukan awek gua pun.. dan kawan baik die.. pastuh kawan baik die punyer nak kasik jalan org rumah gua usha gua.. (atau gua usha org rumah gua.. sebab gua nih mmg gatal skit) sampaikan die ckp ade hal.. jadik pegi laa gua ke library negara time tuh.. julung julung kali tuh gua pegi sane....

baru laa gua tau nak masuk kena ade ID card.. nasib baik keluarga org rumah gua nih mmg keluarga library.. agaknyer kat kl kalo takde kad masuk library negara tak cukup kewl kot.. jadik byk laa kad extra die bawak.. time tuh kelaka jugak laa sebab nak kena potostet satu buku.. illegal sial tapi sebenanyer kalo utk tujuan akademik patutnyer tade hal.. kat sini pun die ckp kalo tujuan research takper.. kakakaka.. jadik kekadang giler jugak laa org org kat itm yg marah budak potostet buku.. dah buku mahal sgt nak buat camner.. tujuan ilmiah tuh.. jadik sepatutnyer mmg dibenarkan.. kekekekekke.... yg kelakanyer time tuh buat assignment camnih.. balik bukan nak baca dulu pastuh adjust.. sebaliknyer hentam ajer taip balik.. ish ish ish.. zaman muda.. tapi time degree cam gituh juga.. cumer kalo tak dpt kertas kertas tertentu tuh buat dek ajer laa.. cumer gua ade jugak usaha carik certain buku sampaikan ker mmu gua menggeledah bahan bahan ilmiah.. itu plak jauh sungguh connectionnyer sampaikan kena pakai adik member utk kasik ekses.. sungguh kompleks... tapi kat sini tak susah.. kalo ade menda takde atau kena baya bole mintak dari library lain semua bole buat online...

cumer dlm kes gua nih.. menda tuh ade tapi kena potostet sendiri.. tergamam gua mentgkkan sumber maklumat atau journal journal di susun cam encyclopedia kat sini.. bederet deret satu floor plak tuh.. bole dikatakan semua yg gempaks gempaks.. ish ish ish.. kat malaysia kat mane laaa gua nak dpt camnih.. mungkin balik nanti gua kena turun library sgpore plak nanti.. bagus jugak sebab bole carik alasan lepak 2 hari.. satu hari carik bahan ilmiah.. satu hari lagik shopping kasut.. kakakakakakak.... tapi ape pun yg paling penting gua dan beberapa member gua yg praktikal kat satu kompeni nih sudah cukup dibekalkan ngan skill scan dan potostet.. jadik biler librarian tuh tanyer gua reti pakai potostet mesin ker tidak.. gua senyum simpul ajer.. die tatau berapa power gua nih pakai mesin potostet.. kakakakakak... bole tahan jugak laa pelbagai teknik tepakse digunakan mcm shrink 2 page jadik satu helai A4 dan sebagainyer yg gua praktikan sebab potostet kena baya.. dan akhirnyer lepas abis potostet semua ade dekat 30 - 40 inggit malaysia jugak laa abis.. tapi ini jauh bezanyer lagik mura dari beli buku.. cumer gua ade jugak simpan cecite nak mendapatkan buku buku ini sendiri sebab nanti senang di mase depan.. yer laa.. kang kalo tak kumpul buku org igt gua buat phd pasal kasut plak.. kakakakkkaakakka..

3 Comments:

Blogger Titi Wangsa said...

cayak la lu dengan orang rumah lu

3:35 AM  
Blogger Zan said...

dia pakai mesin potostet aper..
xerox ker toshiba...
tanya la harga ... sama ngan kete wira kat malaysia tak ?

1:54 AM  
Blogger kenit said...

kekeke... lama punyer geng.. tak cam yg advance kite guna

3:45 AM  

Post a Comment

<< Home