24 January, 2006

panic attack !!!

selalu kat sini gua komplen yg takde menda yg jadik.. dlm 2 bulan everything cam same ajer kan.. semalam jadik kacau giler.. bukan kacau skit.. kacau giler... panic attack.. selalunyer hari selasa gua kena jumpa super dan sememangnyer gua cuber nak mengkagumkan die ngan hasil keja gua yg memakan mase hanyer 2 hari ajer nak pandai.. so gua tgh tune itu dan tune ini.. sampai laa ketika yg tak sepatutnye... sewaktu gua tgh berdendang lagu wonderboy - tenacious D.. pc gua restart dan dgn tak pepasal nyer tak dpt laaa nak load window.. kakakakakaka... punyer laa gampang jadiknyer.. terjadik laa error c000218 {Registry Fail Failure} yg gua tatau camner plak bole tejadik... mungkin disebabkan gua tgh dgr lagu wonder boy ataupun disebabkan window nih jeles gua run cygwin sepanjang minggu... perasan cam unix laa plak notebook gua lelagik pakai xterm.. kakakaka...

maka menggelabah sakan laa gua.. lagik lagik biler hari ahad gua ckp semua dah kewl.. well mmg hari ahad semua dah kewl cumer gua gegatal ajer nak touch up sesikit.. lagipun takde laa kompleks sgt pun mendanyer.. yg kelakaneyr the moment ajer menda tuh jadik gua terus jadik tensen.. sekarang gua paham laa camner HD mazuhan bole rosak.. kakakakaka.. lelagik biler saat saat genting.. gua tergezut laa kejap... tapi bukan aper.. gua tergezut sebab gua tau betapa susahnyer nak betulkan menda.. lelagik biler cd XP gua kat klang dan DVD rom gua nih dah lama laa plak rosaknyer.. kegelabahan gua pun tak dibantu oleh external drive gua yg tak keluar plak kat bios mase nak tuka boot... apebenda gua nak buat?... maka dgn keadaan panik dan tanpa screw driver utk buat lawak bodo tuka tuka hardware gua pun beritekan laa kepada super....

yg kelakanyer die refer gua the next day pada helpdesk dept... yg lagik kelakanyer lepas gua ckp aper jadik.. member terus kasik satu jawapan ajer.. "u r pretty much screwed"... gua nekad jugak utk mendapatkan dvd rom tapi lu tau laa berapa mahal.. kalo beli kasut lain laa.. tapi gua bejaya pinjam tools dan bejaya jugak laa bukak ape yg patut pasang ape yg patut.. kelaka sial biler satu menda kat notebook nih tak bole cucuk kat memaner notebook lain walaupun dari maker yg same pastuh beza model tak sampai setahun.. bolo laaa ini orang... jadik dlm frust dan sedih sebab pike duit tuh bole beli kasut.. gua pun memain bios ker default.. yg kelakanyer entah camner (bios gua basic ajer.. ape pun tak bole tuka) tetiber keluar lak option boot external dvd yg tak penah gua tgk sepanjang gua besama notebook ini.. dan.....

jadik laa operasi membaik pulih komputer.. bapak lama sial.. berbekalkan cd XP org rumah gua maka dpt laa masalah ini diselesaikan?.. atau bejaya ker tidak.. malangnyer.. tak bejaya sgt laa sebab selepas bejaya membetulkan aper yg patut.. system restore gua yg giler menyebabkan account id plak corrupt..

aper lagik yg gua bole buat.. tetapi disebabkan gua rase cam maleh ajer nak abaikan XP PRO gua dan begituh malasnyer laa gua nak install menda menda lain maka gua pun menginstall XP HOME kat satu lagik partition dan betulkan account gua dari situh.. dan selepas mengabiskan mase melecehkan diri dgn menda menda yg tak patutnyer tejadik nih selesai laa segala permasalahan... dan hasilnyer sambil didendangkan oleh tenacious D.. berkumandang laaa lagu wonder boy.. terus org rumah gua ckp.. pasang lagik nanti restart kena lagik.. gua pun tatau apasal org rumah gua tak menyukai lagu tersebut.. kerana lagu tersebut sgt bess... infact baik lu org carik satu cd... nanti kejap.. gua dah ade sial... kakakakakak... jadik bejaya jugak laa gua upload segala keja yg perlu dan gua harap super gua tau aaa gua tak buat mazuhan method... sebab sesungguhnyer gua mmg tekena.. menyebabkan gua pike kekadang unfair sial kite judge org biler entah entah mmg jadik.. bagus laa dan berguna laa biler gua jadik lecturer nanti.. kalo ade budak ckp camtuh gua suruh die bawak tunjuk depan kepla gua yg HD die crash.. nanti kejap bodo jugak gua nih.. menda tuh pun org bole tipu.. tapi kalo die nak tipu at least die buat effort jugak laa carik HD yg rosak cucuk.. jadik bole jugak laa consider.. kakakakakakakak....

becakap pasal kedekutnyer gua utk beli barang barang utk phd nih.. gua beli jugak sebijik buku.. mmg overdue pun.. mmg sepatutnyer dah belambak gua beli.. senang nak pakai.. tecapai laa satu lagik impian gua utk membeli barang di amazaon... nak gua tunjuk gambanyer ker?.. emmm gua rase tak perlu.. gua rase lebih bermakner gua tunjuk sumthin else... jeng jeng jeng...

kakakakaka.. yer kawan kawan ini laa benda yg berharga... gua ckp benda benda bukan org.. jadik kalo org rumah gua baca nih jgn laa salah paham plak.. org pompuan nih bukan nyer bole pecaya sesikit merajuk ajer.. gua igt sampai sini dah berenti rupenyer gua mmg tak bole berenti... sikit skit biar sampai malaysia nanti penuh sebilik.. kakakakak.... utk sesiapa yg tak tau gua cite laa... yg ujung sekali ade putih ngan silver tuh kasut roger federer yg die pakai skang kat aussie open (gua sebut sbb org rumah gua tgk cite nih hari hari dari pkl 12 mlm sampai pagik buta ... jeles ajer bile gua kena buat keja... lain bejaga belaja ngan bejaga ronggeng.. yg kedian tersangat laa nikmat lelagik bile ade org lain yg sengsara).. kasut tuh cam special mention sebab dah laa sample (susah nak jumpa nih lagipun kat tag die ade tulis sample tau - note) pastuh 50 inggit ajer plak tuh.. kakakakkaakk... tapi tuh ikut nasib laa cam sabut kelapa.. patuh yg kuning tuh air max huarache ... beli khas utk world cup 2006.. pastuh the usual jordan 14 (susah nak beli byk sebab bapak mahal kat sini.. ini pun sale cam nak giler)... jadik sebab tuh laa lu org nampak kat bawah ade jugak kasut adidas akhirnyer walaupun gua sentiasa ckp kena samak kalo beli.. nak buat camner dah mura... dan di atas ade laa yg terkini baru sampai kelmarin air max 95.. kepada sesape yg tak kenal gua lagik yer gua mmg suker kaler putih.. kakkakakakakak.... mmg nampak perbezaan sebab gua tak beli jordan ajer.. apsal agaknyer?.. senang ajer satu gua tak de chance nak main ball lagik.. even di negara bola sepak pun gua tak main bole lagik.. apetah lagik main pedang... tapi gua sudah berkontek utk masuk team bola.. cumer bebudak peksa maka tak sampai ajat lagik laa.. tapi sebab yg sebenanyer.. bole katakan byk jordan yg gua selalu ungkit kalau ade gua nak beli.. tapi rupe rupenyer disebabkan dunia nih ikut prinsip lu tak bole dpt semua menda lu nak.. maka dpt tgk ajer pun jadik laaa.. kakakakaka... dulu tak dpt tgk tapi bole utang nak beli.. tapi kini dpt tgk tapi tak dpt utang nak beli... aci sungguh dunia ini.. kalo kat satu tempat ade org buat benda bodo... kat satu tempat lagik musti ade org buat benda pandai.. sebab nak kasik balance....

akhir kata... bukan aper gua pun dah lama tak update kan.. kasik laa puas hati.. gua kena mention jugak menda nih sebab 1st time gua baca gua pun telopong dan marvel betapa dasyatnyer.. setengah org mungkin tak paham tapi aper aper hal pun gua sajer nak share... kobe score 81 sial...
giler bapak.. gua tau tak semua org tau pasal ball.. tapi menda nih magnificient sial.. single handed sial die sorang titik.. giler sial.. sungguh tak bole pecaya utk menjadikkan perbezaan.. mike score paling banyak 69 ajer... Wilt buat 100 point.. mmg holy tapi bai.. die tinggi nak mampus.. yg mengkagumkan di zaman sekarang sial.. die buat.. mmg susah... sumhow kagum plak gua... kagum kagum..... well even tho gua tak dpt tgk live gua baca pun speechless.. that mutherfucka !!!

camner org ckp pun.. nampaknyer anythin is possible in life.. walaupun sumtimes kite tak budget pun nak jadik.. tapi talent kite yg bwk benda tuh jadik...

2 Comments:

Blogger princessGarnet said...

patutnya bole jadi pemenang pertandingan mengarang esei anjuran utusan 2006 tp byk salah eja ooo..lagi satu,yg sket-sket merajuk ni lelaki pon sebenanya lagi tere,tak caya tanyala tuan punya blogger ni huhuhu

4:56 PM  
Blogger Titi Wangsa said...

nasib baik mazuhan. kalo rustam, babis la lu.

7:30 AM  

Post a Comment

<< Home