16 December, 2005

rumahku syurgaku.. btul ker?

utk edisi kali nih.. gua akan tunjukkan gamba gamba environment gua kat sini... tapi jgn tekejut.. satu benda pun takde beza ngan kediaman korang sebenanyer.. org kat sini still tinggal kat dalam umah.. bkn kat atas awan ataupun dlm igloo.. pastuh rumah diorg ade bumbung.. korang jgn takut.. tak pakai atap nipah.. ataupun artificial roof yg bole adjust cam kat stadium.. kakakkakaa...

berikut kat sebelah nih adalah gamba pintu umah gua.. kakakkaka.. kepada kengkawan yg menantikan gamba gamba seroundings.. well utk nanti gua buat edisi lain.. sebab kat luar tuh bapak sejuk... maka kite stay indoor ajer laa.. lagipun bagus sessi memanaskan badan.. kalo korang bukak besa besa yer itu adaalah sebijik tv.... pastuh kat bawah die plak ade decoder utk cable gua yg ade 25 channel ajer kot.. tapi pecaya laa.. sungguh bosan walaupun ade 25 channel.. package yg sesuai adalah 40 channel.. tapi lu org tau laa gua nih student.. tak mampu nak amik yg bagus bagus.. cumer sedikit kecewa kerana 40 channel ade 4 channel blue.. ish ish ish..

yang kat bawah nih plak gamba ruang tamu + dapur gua.. as u can see itu lah org rumah gua sedang menyenangkan dirinyer yg sudah serba serbi senang... die tgh tunggu mesin basuh sebab dalam flat gua yg 3 tingkat nih ade 2 ajer mesin basuh.. wat?.. pastuh satu ajer dryer.. wat?... sekali lagik aper nak buat idup mmg kena susah skit.. cam gua ckp tadik. jgn sampai laa buat buat tak paham plak.. ade satu sofa..

mmg nampak kecik.. tapi jgn risau utk menampung sesape yg nak datang melawat barang 3-4 org bole lagik.. ku humban ajer kat ruang tamu nih tebongkang laa sesapa yg nak datang tuh.. mintak maap kerana gamba bilik tidur tak dpt nak diambik.. bukan aper.. agak sepah skit sebab baju baju yg hendak dibasuh sedang dilambakkan di atas katil.. jadik tak berapa indah plak korang menyaksikan pakaian dalaman gua.. hehehehehhehe.... ok kat bawah nih plak dapat kite saksikan

bersama sama gamba dapur gua.. hehhehehehee... alhamdullillah cukup laa segala yg perlu utk dicukupkan bagi menjalankan kehidupan sehari hari.. oh ya.. bagi yg penuh perasaan ingin tahu... dlm plastik biru dan putih itu adalah ayam yg halal cukup syarat syarat sembelihannyer.. susah woo nak dpt ayam tuh.. kena naik bas 15 minit.. tunggu bas dlm 5 - 10 minit.. baru dpt... jadik setiap kali gua makan ayam sampai nak menangis air mata.... bersamaan juga laa kalo satu hari nanti gua jumpa mcD atau KFC yg halal.. tapi nak tunggu prospek tuh lama lagik kot.. kat sgpore bole laa sebab ayam belambak org bole sembelih kat dlm negara die.. tak pun sesusah bawak masuk cross jambatan ajer.. kat uk nih entah laa.. mungkin diorg nih ade sumthin againts makan ayam yg tak potong kepla kot.. gua pun tatau lagik laa. tapi nak tgk menda menda camtuh jadik entah biler.. mungkin gua dah balik sini pun tak jadik jadik lagik kot..... seterusnyer akan gua tunjukkan tempat gua berada memerah dan memecah kan kepla gua....

well well.. ini adalah meja gua belaja yg teletak di sebelah katil di dalam bilik gua... kalo korang tertanyer tanyer dari segi sizenyer.. gua rase bilik tido gua nih bole tahan besanyer.. between ruang tamu + dapur dan bilik tidur nih teletak laa bilik air nyer.. pastuh yg tak digambarkan adalah store yg teletak di tepi dinding dapur gua... gua rase pandai jugak diorg bubuh meja kat sebelah katil.. sebab kalo sakit kepla, ubatnyer hanyer beberapa cm ajer .. hehehehheheh.... ubat memahal musti laa sentiasa dibawa kemaner maner.. kakakakakakkaka... kepada yg masih usha usha ubat lagik.. buat aper tunggu lama lama.....

ooo.. tidak luper jugak sebagai penutup kater... org byk tanyer gua amenda gua buat sehari hari kat sini... keja dok melepak ajer ker layan keidupan di negara org... sebenanyer selain memikirkan kenapa laa gua takde duit nak berbelanja sakan beli barang barang yg dah lama gua nak... gua perlu menyudahkan kajian kajian terperinci sebelum gua bole menulis sumthin.. tak lama lagik mmg kena submit sumthin... jadik perlu kerahan tenaga utk mengabiskan.. jeng jeng jeng


btul.. itu laa die.. adoii.. tgk ajer dah sakit kepla apetah lagik nak membaca.. kalo baca sekali harung takper.. masalahnyer nih bukan baca utk mengharung punyer.. adoiiii... takpe.. ade org selalu ckp kalo korang buat sumthin sebab korang cinta.. then menda nih semua tak jadik masalah.. jgn salah paham.. menda nih mmg masalah.. tapi korang rase tadehal kalo korang bebetul nak buat.. igt.. nuthin in this world worth huving comes easy !!!


5 Comments:

Blogger princessGarnet said...

meh sini saya comment

4:44 AM  
Blogger botakz said...

giler arr.. besar siot umah lu.. kasik ler kaler2 sket.. baru nampak meriah sket.. (ini kalau buat party seronok nie..) kekekekkeke

8:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

bai...kecik ar...gua tasa umah flet puchong gua tuh lagik besa...kekekekek....aper brg kenit nak kaler2...dia tuh buta warna ar...takyah ar ....

FYI...botak punyer bilik dia tamau tunjuk ke...kedekut siut...dah ar member takleh sampai nanti masa kenduri...kekekekke

12:07 AM  
Blogger Zan said...

botak punya bilik ka ? kasik settle roadtax la. pi bayar saman. nak ajak minum pon susah.

12:16 AM  
Blogger keylink said...

botak takde bilik, die tumpang rumah kengkawan, tanye jin akaka. jap lagi sampailaa die kat rumah ko kenit.

6:02 PM  

Post a Comment

<< Home