19 December, 2005

krismas di tempat mmg krismas...

dari kecik gua tak penah merasa camner krismas dekat tempat org yg mmg krismas... kakakkaakaka.... mmg laa kan... akhirnyer gua merasa jugak laa.. cumer pengalaman nih agak limited skit sebab takde laa salji kat sini.. maka tak rase laa seperti krismas cam dlm cite cite omputih tuh... tapi mlm sabtu hari tuh.. supervisor gua yg baik ati telah menjemput gua sekeluarga menghadiri makan malam di rumahnyer... bole tahan jugak laa jauhnyer nak pegi umah mamat nih.. pastuh memalam buta nih menyebabkan cuaca terasakan amat sejuk sekali.. kesian sungguh apabiler gua menyaksikan org rumah gua yg menggigil gigil semasa jalan.. tapi aper nak dikata.. gua pun menggigil gigil jugak.. kakakakakakka.....

kepada sesape yg risaukan gua sekeluarga... jgn risau kitaorg makan seafood.. wife die org taiwan jadik die pun agak arif ngan pantang larang org muslim nih.... dpt gua rasakan betapa baiknyer supervisor gua nih.. cumer yg menyedihkan gua rase selepas sebulan gua still mcm tak tentu hala dalam kajian gua.. entah laa.. mungkin gua sendiri tak berapa paham konsep buat phd nih lagik kot.. atau mungkin gua terlalu memandang berat.. (yer bukan memandang ringan) memandang terlalu berat.. padhal gua yg selalu ajar org supaya jgn memandang terlalu berat benda benda yg remeh.... gua cumer risau supervisor gua rase gua tak mampu ajer nanti... sebaik saje die dah rase begituh .. its time to packs my bag plak... panjang dan sungguh mahal citer tuh.. kakakakak

kitaorg ade laa cam this small krismas dinner... makan masakan cina dan german... proper sungguh diorg nih makan.. ade appertizer (btul ker aku eja nih), pastuh main course.. desert pun ade lepas tuh.. walaupun ade a couple of moments of uncomfortable silences.. tapi semuanyer jalan ok.. lawak lawak gelak gelak... bole tahan jugak laa.. dtg pkl 6.00 balik plak pkl 9.30.... gua dijemput ngan geng member phd laa.. budak cina dari cina.. korang tatau sial.. memula gua pun tatau.. apsal org cina pegi amik phd.. rupenyer budak nih ckp kalo senang nak dpt keja kena ade phd... kalo pakai degree tuh serupa cam org ngan kelulusan SPM ajer kat malaysia.. berebut rebut.. baru laa sekarang nih gua paham sebab mmg gua selalu pikekan apsal byk sungguh cina kat overseas nih.... rupenyer diorg buat tuh bukan minat tapi disebabkan tepakse...uihhh... dasyat....

kalo disebabkan tepakse pun diorg buat sungguh sungguh... inikan kalo btul btul minat... on the other hand.. gua plak selalu tgk dan tanyer diri gua sendiri.. apsal gua ade kat sini sebenanyer nih?.... selepas telur lembik bubuh udang dalam cawan.. cendawan masak tuna ngan kacang.. bubur kentang jerman dan nasik limau ngan ikan stim.... gua still tatau jawapannyer... apatah lagik biler menyaksikan diri gua yg agak blur apabile bejumpa ngan super gua 2 hari berikutnyer... i wish things are much easier than it seems...

5 Comments:

Blogger Zan said...

bai, boring la lu takder kat sini. Hidup terlalu plain. pastu asyik main game ajer. DOTA. pastu kalah ajer. Kalau main badminton ada kalah ada menang. tapi selalu menang.

12:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

kenit, wish u all the best ya! insyaAllah.. ko leh berjaye! Aminnn...

3:58 PM  
Blogger keylink said...

wei.. jumpa santa claus suruh die datang mesia. aku nak tengok gak rupe die camne, janggut cecah pusat ke tak.

sudahlaa azan, kalo boring update blog laa.. asik cerite lama je... tengok kenit nih... macam ni laa orang yang bagus kahkah

5:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

To kenit....game DOTA yg azan slalu kalah tuh biasa ar...sume org kalah ngan Juara Dunia(hanya pemain DOTA jer yg kenal....)..kakakakakka....tapi pasal badminton tuh bole ar dia slalu menang....dapat geng ngan org yg leh main...gua geng ngan Botak...baru jer dia start main semalm...tunggu ar kalau dia dah slalu main...kekekekek...Bob Rizal plak slalu jadi 'lubuk'......macam azan ckp ar...boring lu tade kat sini...lama tak main badminton ngan lu....utk keylink plak...bagus ar lu slalu blogging...tak macam azan...kekekeeke.....tak macam gua yg tade pon blog2 nih....kekekekekke....

kenit, better lu ajak super lu main badminton...musti lu bole smash dia....kakkaakkaka

8:49 PM  
Blogger keylink said...

kakaka apa barang dengar cerite dah kalah :D

2:16 AM  

Post a Comment

<< Home