17 January, 2006

itu ini begitu begini...

aduiii.. takde penyakit carik penyakit kot gua nih.. hari nih gua ngan rela hatinyer mencarik penyakit ngan menambahkan keja gua yg mmg semakin banyak.. tapi sebenanyer keja gua tak banyak.. camner gua nak ckp yer.. sebenanyer keja gua tak banyak... cumer menjadi masalah utk seorang budak phd adalah utk menulis.. yer gua malas menulis.. kalo menulis bahan bahan tak berpaedah mcm yg gua tgh buat sekarang nih mmg tak menjadi masalah laa.. masalahnyer utk menulis bahan bahan ilmiah nih menjadi sgt laa leceh.. satu sebab sebeban kena baca sebelum satu satu menda tuh bole ditulis.. jadik biaser nyer kalo lu baca satu paper... by paper yg kedua puluh cthnyer.. lu dah tak berapa igt dah ape kebenda lu baca 19 paper ke bawah...

pastuh ngan begituh baik hati nyer gua pun mengadakan satu kej dgn tujuan utk menampakkan betapa semangatnyer gua dlm keja keja gua (sebenanyer tidoookkk) maka gua pun kasik laa idea idea bernas.. bukan aper beb.. kalo lu duduk 2 bulan kat sini pastuh lu baru hand over satu summary kat super lu.. mmg rase tak berapa sedap.. tapi apehal pun lu org jgn salah paham.. bukannyer gua yg takde kelas nih keja duduk umah main telo ajer.. gua buat keja kat umah.. cumer gua mmg malas nak dokumen kan keja keja yg gua buat tuh properly.. kakakakakkakkaka... gua sendiri tatau apsal.. tapi seigt gua mase gua keja pun mmg gua malas buat documentation nih.. tapi gua rase semua org malas buat documentation.. giler ker.. sebab tuh laa kompeni IT hire budak budak buat documentation same gaji kekadang ngan org yg buat sistem tuh.. sebab susah sial... lagik lagik nak tulis menda ilmiah dan nak menunjukkan intipati bahawasanye lu paham sial ape kejadah lu baca....

entah laa geng.. mungkin gua cuber meremehkan menda yg dah sedia remeh.. dan gua tatau apsal malas semacam ajer gua sekarang nih.. gua perlukan anjakan paradigma.. yer itu yg gua perlukan kot.. sesungguhnyer teperap kat sini tak memberikan aper aper inspirasi.. cheh.. gua rase bukan tuh pun.. gua rase perasaan malas dan kepla otak gua yg sentiasa lemah menyaksikan bebanan keja yg belambak nih menjadikan gua sedikit pasif dan langsung tak proaktif.. kekadang gua pike jugak adekah kelelapan gua dari dunia pembelajaran nih menjadikan gua insan yg semakin tak besemangat.. ataupun gua sekadar takde mood ajer.. ataupun gua sememangnyer dah menjadi org yg malas nak pike dan nak idup senang ajer... kakakkakakaakka... dari sini laa gua membuat kesimpulan jika korang ade benda nak buat.. baik korang jgn hold dulu... nanti musti moody sial.. kakakakakakkakakakkaka....

gua ign mengdokumen kan beberapa perkara lagik.. tapi buat mase nih mungkin gua patut berenti setakat nih dulu.. everday gua wish bahwa perkataan perkataan ilmiah dan initipati yg saintifik dpt gua taip selaju gua taip blog gua nih... tapi dgn tersengih gua sendiri rase.. aper kejadah.. giler ker?!!!!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kenit sahabat lama,
harap warkah ini sampai
hau hau
best le kau dapat g niketown selalu, kitorang niketown serdang aje, tu pun yg cantekkkk semua kena sapu ngan tokey.

aku ke kota singa=hampa
ada sedikit gambar tour harituh
percaya tak = kasut kat queensway habis semua..kakkaka

ciao bro

8:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

hmm.. never knew u had a blog =p hehe

12:45 AM  

Post a Comment

<< Home