09 January, 2006

cari cari ... tunggu tunggu....

sekarang pkl 3.30 pagik.. yer gua masih belum tido lagik.. sudah menjadi rutin harian yg baru plak tido pepagik butaa sekarang nih.. yer laa waktu primetime byk diabiskan ngan menonton rancangan tv jadik kena laa baya balik ngan bejaga malam dan menguruskan aper aper yg patut.. utk pelajaran bukan benda tuh.. jgn salah paham plak tuan tuan dan puan puan.. kakkakakak.. hari nih hari raya kat malaysia.. gua kat sini tatau aa plak biler bendanyer.. same ker tidak.. malangnyer selama 2 minit gua google takde plak dpt jawapan kepada soalan tuh.. plik plak rasenyer.. ttau plak rayenyer biler kat sini... gua pun malas nak pike pike.. maner laa tau tetiber ade plak pengumuman kat tiwi.....

tapi tak menjadi hal pun menda tuh.. kalo kat malaysia pun takde amenda gua buat.. biasernyer sekarang nih dah terbongkang tgk cite kat tv kot.. tatau laa.. tapi ade bezanyer lepas kawen nih.. kena plak pegi join aktiviti keluarga... kena laa plak bekeluarga.. x dinafikan mmg ade menda yg tak sesuai ngan jiwa.. kekadang kawen nih mmg kite rase cam leceh.. tapi daripada penat penat pening kepla pike benda benda bebanan tuh semua.. paling senang pike ajer laa menda nih semua lumrah kehidupan.. igt laa bahwa umur kite adelah begerak sejajar ataupun linear ngan perubahan waktu.. jadik kalo korang dah 30 tapi tanak mengalami alam pekahwinan atau dah 30 tapi tanak jugak ade anak aau dah 30 tapi still nak duduk umah tak keja.. well tuh susah jugak laa nak cite sebab idup sampai situh ajer laa.. mmg susah jadik org dewasa dan kena bertanggungjawab nih... tapi sampai biler....?

dulu gua selalu pike nak idup muda ajer.. tapi nampaknyer bukan bole camtuh.. unless korang bole idup constant tak kire time.. tak mati mati.. tak tua tua... tapi tuh semua bukan nyer bole jadik.. tapi aper hal pun.. time time begini laa gua rase begituh bestnye ujan batu di negara sendiri... time gua tatau nak buat aper kat sini.. time badan begituh malasnyer nak begerak.. time otak begituh malasnyer nak pike pasal keja... hakikatnyer... sungguh susah nak mulakan idup baru di usia usia begini.. lagik senang kite idup ngan benda yg kite dah sedia paham.. dah sedia kenal... kekadang tepike jugak ini mungkin masalah org lelaki ajer.. tapi bile gua pike balik sebenanyer nih nature... laki (yg setia) senang ngan persekitaran yg die dah biaser.. yg dia dah paham... sebab tuh awek tuh ituh jugak... bininyer ituh ituh jugak.. sebab kalo lelaki (yg setia) tak perangai camtuh susah wooo.....

akhir kata... dari gua yg malas nak amik tau raya biler.. malas nak pegi amik tau.. malas nak pegi tepon org yg tau.. malas nak pegi join beraya ngan org yg tau... dan malas yg pelbagai lagik utk bermasyarakat (macam lu org tak kenal gua ajer)... gua ign mengucapkan selamat hari raya pada warga negara ujan batu di sane.... nampaknyer gua kena carik jalan balik ujung tahun nih.. rase cam tak kena plak nanti tak dgr pengumuman raya krn sepanjang idup nih dah dgr... kakakakakaka...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

sejak bila pulak lu menulis ni bai.. setau gua.. lu melahirkan buah pikiran lu melalui lukisan lu aje... tahniah bai! satu lagi saluran kreatif dari lu yg baru gua jumpe.. hehehe

1:28 AM  

Post a Comment

<< Home