13 December, 2005

lapan, empat dan tujuh.....

gua tak penah citer camner caranyer kehidupan kat sini... btul jugak tuh sebab rerate memember yg sudah kontek menggunakan YM atau elemen elemen lain yg terdapat di alam teknologi yg serba canggih nih sering bertanyakan camner agaknyer.... adaka sudah menjadi rutin kehidupan gua di sini.. maklum laa masuk besok sudah 4 minggu lebih gua berada di sini... dah 28 hari lebih tepat lagik.. nak kire sebulan pun tak cukup 2-3 hari.. tapi kalo bulan februari tuh cukup laa.. kakakakakka.....

byk yg tanyer camner gua nih pegi kelas ker aper ker... ok ok... baik gua clarify yg ituh dulu.. sebenanyer dlm keidupan pelajar atau researcher utk lebih tepat lagik cam gua nih... tidak ade kelas yg perlu dihadiri... cumer tedapat laaa jemputan jemputan utk mendengar ceramah ceramah ilmiah yg betujuan utk membangunkan pengetahuan kite yg sedang tido.. tapi takde yg wajib.. kalo supervisor dah suruh tuh baru la kena pegi selalunyer.... jadik camner die nak kasik lulus ker tidak.. mudah ajer.. kat bangunan gua tuh sebenanyer die dah tempatkan satu opis.. atau lab... memaner yg korang suker panggil.. kat situh die bagi satu meja cam kat pejabat jugak laa.. sebab tuh org panggil opis.. tapi ade org lebih suker panggil lab... jadik semua org ade dlm 1200 pound utk budget setup pc kat tempat korang tuh...

jadik ideanyer supaya korang dtg laa sini behempas pulas ngan seada adanyer utk menyiapkan keja keja saintifik korang.. igt.. kalo korang buat chemistry ker mmg penting set up sebegini tapi disebabkan di zaman serba canggih nih.. budak budak komputer selalunye pandang enteng ajer pegi lab nih.. melainkan korang duduk asrama campur maka utk buat keja nak tanak kena laa pegi.... disebabkan gua dianugerahkan sorang supervisor yg ngam coi.. die langsung tak kesah pun gua dtg ker tidak asalkan gua buat keja... harus diigt.. komputer bole VPN dari umah.. pastuh hal hal lain kalo ade intenet takkan menjadi masalah.. maka secara ringkasnyer bole dikatakan dlm seminggu 1-2 kali ajer gua berada di sane utk urusan urusan rasmi seperti jumpa supervisor atau pun print beribu ribu kertas yg perlu dibaca...kakakakakakkakaaa....

perkara kedua adalah faktor cuaca.. disebabkan keadaan sekarang nih sudah menghampiri sgt musim sejuk maka... malam begituh laa lama... siang bole dikatakan dari pkl 8 hingga 4 ptg ajer.. camtuh lu org tau.. maka kalo sesiapa yg hantu tido tuh tak merasa laa malam ker siang.. sebab keja die tido ajer... kakakakakkaak.... disebabkan itu jugak gua rase cam gua asik buat keja memalam buta ajer.. padhal kalo gua memulakan aktiviti ilmiah gua jam 2 ptg.. mmg laa cepat ajer gua rase malam.. maka gua selalu mengingatkan diri gua supaya tidak berjoli sakan sebab keadaan masa yg cepat malam ketika ini bole melalaikan.. hehehhe.. jadik gua cuber tak tetipu hinggakan kekadang sampai besok paginyer punyer pagi pun gua tanak rase tetipu jugak.. kakakkakakakakakak....

utk pekara pekara lain.. gua tau byk lagik yg perlu diceritakan... akan disambung kedian kedian... lagipun dah nak malam nih.. ooo.. bukan sebenanyer masih petang...

2 Comments:

Blogger botakz said...

mat 1200 pound tue kalau lu bank in dalam maybank2u gua tetiap bulan mesti lu dapat banyak pahala dan ade menambahkan probability lu untuk masuk syurga.. =)

12:07 PM  
Blogger kenit said...

kakakkakka.... gua igt nak bagi tapi sebab pc gua ade 19 inch flat panel.. abis sial.. takde balance dah.. kakakakaka

3:06 PM  

Post a Comment

<< Home