21 November, 2005

rabu 16hb

the big day i shall call it... betul ker a big day.. tapi kalo nak amik kire bole tahan jugak la big day.. satu sebab gua tak penah pun naik kapal terbang... no.2 tak penah pun gua terbang sejauh nih dan masuk negeri org.. semua ader semasa upacara keberangkatan..tuh yg menyanyatkan hati tuh... biaser laa rakan taulan dan sahabat handai yg dekat di hati.. keluarga dan sedara mara yg rapat jua... giler sial.. the only thing standing between gua dan menitis kan air mata adalah.... nanti kejap sebenanye takde aper.. cumer gua saje ajer tanak mendramakan drama yg sudah sedia ada.. gua pun tatau apsal... mungkin perasaan excited tuh lebih skit laa dlm 1% camtuh utk mengurangkan perasaan sedih... aper hal pun gua lebih memikirkan ini sebagai stop sementara ajer.. cumer stop nih makan mase 3 tahun.. itu ajer.. tapi selain daripada tuh lebih kepada pergi sebentar.. 3 tahun bukan lama sgt.. cuber tgk satu tahun pun bukan lama sgt.. tak percaya cuber korang check road tax keta botak... ataupun korang kire berapa lama titi on n off.. atau ayuz jugak... kakakakkaa

so takde laa lama sgt sebenanyer... kerana itu jugak laa gua risau utk menghadapi cabaran pembelajaran kat sini.. sebagai sorang yg cuber main lompat lompat ngan andaian dirinyer genius.. bukan mudah.. even sebelum hari daftar tuh sendiri gua sudah rasakan kesukarannyer.. so bayangkan laa biler hari nyer bebetul tiber pastuh biler hari perlaksanaan nyer betul betul datang.. tapi tuh semua biaser ajer.. cabaran kehidupan... igt.. kawen pun bukan senang in the 1stplace.. tapi gua kawen jugak.. lebih kurang camtuh laa...

perjalanan sungguh biaser.. tak tak.. sebenanyer mengkagumkan laa pada gua.. best sial naik kapal terbang nih.. gua tatau apsal org komplen padahal gua penuh ngan kekaguman.. mungkin 1st time kot.. kakkakakkakk...ader movie nak layan semua.. ade game.. ade tv.. giler aa.. makan ngan minum semua.. tapi org rumah gua ckp tido laa jgn layan ajer menda menda tuh sebab nanti senang biler sampai sane.. takde susah sgt nak adjust... jadik gua sebab tak penah buat menda menda nih... gua pun ikut ajer.. tapi bangun jugak laa.. tgk laa bewithced.. fantastic 4.. citer besball.. initial d.. makan lagik.. pegi kencing sampai 3 kali... pastuh sedar tak sedar dah arrival.. lebih kurang pkl 1tghari next day nyer kat malaysia... gua baru pkl 5 pagi tapi...

1st time menjejakkan kaki.. gua sgt laa terharu.. rase nak menangis cam nak pegi jugak... kan gua ckp drama.. kalo pegi nangis balik nangis.. tapi kali nih drama mengenangkan betapa susahnyer nak sampai sini.. even sampai hari nak berangkat pun still susah payah buat cek kembara... dapat duit last minute.. skt lagik tak dpt pegi tahun nih dan bermacam macam halangan lagik... tak dilupakan hand phone ku yg dilanggar keta.. kakakka.. for more information tanyer botak... tapi last last sekali bagus jugak gua sampai lepas raya sebab kalo pegi sebelum lagik laa terasa kosong kehidupan ini.. imigresan takde masalah tapi yg super duper ajaibnyer.. kastam pun takde masalah.. sebab kastam semua tido lagik.. takde sape nak check beg korang mase sampai..kakkakakakka.. jadik kalo korang nak dtg sini amik laa flight tgh malam.. lebih mudah.. pastuh byk org cite imigresen di leceh... gua tak rase pun mungkin sebab gua ade valid grounds coming in.. atau diorg mengantuk lagik kot.. jadik aper hal korang dtg pagi jugak.. kalo dpt booth nigga bagus jugak sebab die pun org tersisih.. nanti die tolon kasik lepas... kekekekkekekeke

lepas tuh sebab org rumah gua dah beli calling card aka idd card siap siap mase kat malaysia (ini laa untung pegi ngan org dah penah pegi.. kalo gua meraban..) maka kitaorg pun call keluarga utk bagitau bahwa kite sudah sampai di sini.. lepas tuh die beli hot coco.. utk meleraikan perut.. tapi kalo korang nak tau... sejak dari hari tuh sampai hari jumaat.. in fact sejak itu kitaorg mengalami masalah sakit perut ajer.. mungkin disebabkan cuaca sejuk dan kitaorg makan tak ikut time sini lagik kot.. pastuh kitaorg pike laa cara utk pegi ker university.. since gua tak memaklumkan memaner malaysian.. pastuh beg bole tahan banyaknyer.. maka kami pun mengambik keputusan utk menyewa keta... berbekalkan keotaian gua memandu dan keotaian orang rumah gua sebagai jurumudi dpt laa kitaorg sampai ke sane.... pusing sane sini.. sampai laa utk mengambil kunci umah... masuk umah.. keluar bejalan kaki satu universiti dan kemudian balik unpack dan selamat laa berehat pada hari yg sungguh memenatkan itu.....

terjumpa laa gua ngan flatmate gua dari syria yg dengan baik hati nyer menunjukkan kawasan kawasan penting sekitar uni... gua register kat fakulti buat id card semua.. amik document utk buat bank acc. pastuh amik bus pass.. tunjuk surau.. tempat semayang jumaat.. pastuh aper lagik ehh.. oo.. die tunjuk tempat tempat penting utk makan.. (die islam laa in case korang wonder)... aper lagik... oo.. kat umah gua takde malaysian.. tapi dlm uni nih besepah sebab dlm hari nih ajer dah giler bapak ramai kitaorg jumpa.. yg postgrad atau yg berkeluarga tuh selalu tegur... jadik tak jadik laa masalahnyer.. tak perlu nak kecoh kecoh dah dpt jumpa kan... hehehehe.... maka tersenyum lebar laa org rumah gua sebab tak lama lagik dpt die masak seperti sediakala instead of makan benda benda tak tentu hala ajer...

abis semua urusan kitaorg ker bandar sambil memandu.. pening sial.. pusing sini sane.. tapi tibe jugak laa ker giant.. aka asda utk mendapatkan barang keperluan lain seperti bantal, pinggan dan sebagainyer.. maklum laa umah nih walaupun fully furnised tapi benda lain takde.. so beli itu ini skit sebab besok dah kena pulang keta kan.. maka settle jugak laa segala urusannyer... selesai semua tuh baru laa kita org berehat secukupnyer utk memulakan hari baru besok seawal 4 pagi utk pulangkan keta...!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home