05 December, 2005

a different view...

hari nih mmg mencabar beb... i got a meeting wit my super.. n all of sudden semua menda balik ker square one.. damn it.. mmg cam nih laa nampak gayanyer buat phd nih kot.. lu bundle up semua idea dan curahkan semua tenaga utk mencapai sesuatu matlamat yg akhirnyer menjadi idea kosong dan tak berpaedah.. kakakka.. this is wat happen wen two ppl frm 2 different side try to speak the same language.. bukan english tapik.. kkakkakakaka... gua selama nih seorg programmer (atau bahasa manisnyer engineer) diajak berbicara ngan sorang saintis.. so susah skit .. idup gua yg dah ditune utk ikut dan follow rules dlm aper jual hal.. bertemu buku ngan ruas ngan org yg suker buat benda diluar norma... instead of goin from a -> b -> c .. super gua mengajak gua berpikir bukan setakat a ---> c ... lompat b... tapi die suruh pike c ---> a ... lompat b jugak....

maka balik laa gua ker umah ngan pening kepla dan segala jenis penyakit di yg selalu kite hinggapi di awal awal kite buat menda.. ade org sakit tangan.. ade org sakit tulang bontot (yer kalo baru main badminton balik).. tapi sebab gua baru berjinak jinak kembali nak menjadi saintis maka gua sakit kepla.. kakakkakaka.... terigt plak gua di saat gua semasa buat thesis degree... lebih kurang menda yg hampir same jugak terjadi... gua jumpa seorg super berbakat yg mau gua menjadi saintis jugak... buat benda tak penah belajo... tapi at least time tuh kitaorg ckp bahasa yg same .. jadik takde laa masalah.. takde laa kat sini gua tak ckp bahasa yg sama.. tapi english org jerman dengan english org malaysia nih lain.. in fact english org english ngan english org jerman ngan english org malaysia dan english org cina dan (korang bubuh lagik english lain) semuanyer berbeza jugak.. mungkin korang dah dpt idea kan...

but anyway selepas sessi pecah kepla dan tengkorak (sebenanyer gua ajer pecah kepla) maka kami (yer kami) pun membuat keputusan utk cuber push hasil karya gua utk mendapat tempat pade satu kongres besar besaran yg akan diadakan di korea nanti.. tuh pun kalo karya tuh bole dianugerahkan tiket penerbangan percuma.. well.. seoptimistiknyer gua nih pun... (gua rase laa) ... gua rase tak berapa konpiden utk menyelesaikan menda tuh.. sebab kalo aper kitaorg cite tuh jadik kenyataan.. bukan setakat phd gua pendek 1 tahun.. malahan pendek 1 setengah tahun lagik... tak logik kan... (aku tau nampak cam tak logik)....

sambil membawa tekanan tuh pulang ker rumah dan menyaksikan org rumah gua tgh senang lenang berbaringan sambil memegang remote.. gua tepike satu menda.. sungguh indah sekali kalo keadaan diterbalikkan.. org rumah gua yg sedang menyambung pelajaran.. manakala gua sedang duduk terbongkang menyaksikan cabel... tiap tiap hari keluar berjalan tanpa perlu memeras kepla.. mmmmm.. kekadang mmg it is alwayz greener on the other side.. yer ker?... tapi apabila dipike pikekan mmg nampak sebegituh.. gua siap dah plan dah aper yg gua nak lakukan kalo keadaan adalah sebaliknyer.. pastinyer saban hari gua akan habiskan ngan bejalan dan menikmati udara sejuk di tempat org.. kakakkakakakaka.... dah abis duit nanti baru keja kot.. mungkin sudah berlambak barang (atau kasut?) yg dari dulu gua nak dan dapat gua beli.. kakakakkakakaka.... sampai tersenyum gua memikirkan perkara ini sambil menaip blog nih.. patut laa org rumah gua asik senyum ajer tido walhal gua seperti org giler ngan dahi bekerut lagik.. kakakka.. gua tatau samada sebab itu atau sebab malam yg terlalu lama kat sini yg membolehkan gua rase segar pepagi walaupun tido tak berapa cukup... infact selepas memikirkannyer sejak kebelakangan ini.. akhirnyer gua bagitau jugak org rumah tentang teori baru gua tersebut.... dgn tesenyum die menjawab.. sebab tuh laa die tak rase nak keja lagik... cheeehhh....



5 Comments:

Blogger princessGarnet said...

ya betul,hidup ini indah.inilah post tekelaka so far wakakakaka anyway,sorry le bby..btul hidup ini indah.duit abis joli baru keje

5:14 AM  
Blogger Zan said...

wehh kenit, nko punyer super tu kenal michele ballack tak ?

1:08 AM  
Blogger keylink said...

isy tak paham aku mende ko buat nih...
sape plak michelle ballack nih??
tak paham tak paham

11:45 PM  
Blogger princessGarnet said...

This comment has been removed by a blog administrator.

7:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

kenal sial.. tahun depan die ajak tgk world cup free lagik.. kakakaakak... kepla lu...!!!

7:17 AM  

Post a Comment

<< Home