30 November, 2005

2 minggu yg sudah berlalu...

it's probably normal utk gua continue post satu minggu yg sudah berlalu ngan post 2 minggu yg sedang berlalu plak kan... abih tuh camner kan.. hehehhe... kena laa sambung.. takkan tanak sambung plak.. lagipun dgn adenyer keperluan intenet kat umah nih maka lebih mudah laa posting posting sebegini dilakukan.. bagi sesiapa yg perasan gua atau org rumah gua ade hampir 24 jam online di YM.. maka kalau korang nak berjumpa bertanya kabar dan sebagainyer bole laa lakukan demikian... tak bole cite laa betapa rindunyer kat sane.. cam gua bagitau 1st 1st hari tuh.... miss segala gala nyer kat sane.. bukan umah ajer tapi berbagai bagai lagik perkara.... gua ckp bukan senang....

hari nih gua selalu pikirkan tentang keadaan di sini.. tentang susah payah yg gua lalui untuk mencapai semua nih.. mencapai kepuasan diri sendiri sebenanyer.. kat blok gua nih ade ketua flat laa kire.. bapak garang cam sial.. tapi gua buat jugak muka selamba jumpa die utk dapatkan barang.. aper laa.. dah laa die black.. die tatau ker gua kat hati nih pun black.. sebab tuh laa nama gua whitecokelat.. die tatau kengkawan gua semua black.. kekeek.. bukan 2 org ajer.. satu abang satu adik... jgn mara botak ngan haris.. bukan selalu dpt lawak lawak... gua tau tuh semua halangan halangan kecil.. lagik byk lagik sial yg besa besa yg perlu dilalui...

lepas tuh gua pike.. ade satu time nih sorang abg dari malaysia nih bawak gua carik daging halal.. die cite laa pasal sorang mamat nih buat phd tapi die dtg dlm 4-5 kali ajer setahun pastuh duduk dlm sebulan dua.. terus dlm kepla gua terpikir nak buat camtuh plak.. yg peliknyer sekarang nih selepas 2 minggu gua merasakan cam gua pun sebegitu sebenanyer.. semua menda gua buat kat umah.. sebab PC gua blum lagik order utk dibubuh kat lab... tapi gua pun ade pike pike walaupun dah ade satu workstation nanti gua akan tibai VPN ajer siapkan keja.. atau better yet angkat notebook ajer.. kakkakaka.. senang nak bawak balik malaysia.. kaakakakak... jadik bole laa gua dtg 4-5 kali ajer setahun....

yer.. as u might huv guess... mmg gua rindu kehidupan di sane.. itu laa namanyer hujan batu tempat sendiri pun hujan batu laa.. biler dah berkeluarga nih kite sayang tempat tinggal lebih mendalam.. kalo mase muda muda lepas SPM ker bole laa bantai nak pegi bejalan dan ronggeng ronggeng.. tapi lepas lepas rase cam dah tua nih lebih kepada balik jumpa keluarga.. jumpa member, main badminton.. dan sebagainyer.. kakakakkaaka... tapi yg lebih utama.. mencari kepuasan... simply put... gua suker keja keja yg gua buat.. mungkin enviroment kat tempat org nih ajer yg tak berapa best.. tgk laa perkembangannyer nanti... wehh.. sesape yg baca jgn laa segan segan nak komen plak... ketuk jugak korang nih...

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

bestnye dgr citer2 ko kat sana..aku insyaAllah dlm 2 thn lg akan menyusul ke sana follow my husband further degree..tp mmg btl bile pi tmpt org just nak jenjalan bestla..tp kalo nak menetap lamer w/out our families & friends sure boring giler...anyway gud luck & smoga bhgia slalu...kirim salam kat your wife..
alin (Cs10 kwn ireen&x housemate ed..ko igt lg tak?)

9:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

memandangkan line ko 8 mb aper kata ko buat webserv.. aku kasi ko torrent link ko downloadkan.. takpun aper kate ko kasi kemudahan untuk RDC pc ko.. nanti boleh la aku mentorrentkan sendiri.. pastu set up satu directory khas untuk webserv.. tak yah dah aku nak pakai torrent pakai flash get jer... amcam.. idup KPK KPK

4:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

john, ko lupa mention, member ko lagi sorang yg black, mamaque sial hahahhahahhaha. ko belasah je nigga tu! shizzle me nizzle!!! akakakkaaka

6:07 AM  
Blogger Zan said...

bai.. bukan taknak komen... tapi bukan lu kener approve dule ker?

11:45 PM  

Post a Comment

<< Home