04 December, 2005

hari hari yg malas...

i'll update this blog regularly.. janji beb.. gua takde time?.. well tak jugak... to be frank... gua takde banyak time laa.. i dont huv a lot.. but i huv enuff to write in this blog.. cumer kekadang malas giler ajer nak merepek kat dalam nih.. sebab kekadang kerepek-an gua sama ajer sampai korang pun boring dan takde perasaan dah nak baca... probably entry entry lepas nih lebih baik gua kasik bubuh gamba pasal keadaan gua kat sini.. jadik lebih byk org akan dpt tgk.. cam biaser laa picture r better that words kan...?

well.. this week gua mcm tgk cermin plak... on my way of picking up a kebab (which is awful).. terjumpa gua satu couple datang dari sgpore tapi diorg nih pure cina... diorg tahan gua dan org ruma gua ketika itu dan mintak penjelasan tentang beberapa perkara kat sini.... diorg baru sampai semalam rupanyer.. jadik sebagai "org lama" tepaksa laa kitaorg bagi penjelasan and heads up.. rasa cam dah lama plak kat sini... tapi kitaorg baru sedar yg baru 3 tahun.. tapi biler tgk org baru sampai dan menggagau nak settle down rase cam refleksi plak pada mase kitaorg baru sampai hari tuh....

mmg besepah dan rase cam susah.. tapi sebenanyer tak berapa susah pun.. sebab dgn ade nyer org rumah gua semua menda rase cam organize skit.. sebab segala selok belok dan perjalanan dlm negara nih dah disettlekan oleh die.. semua menda die tau.. (bole nak kata semua).. lagipun berbekalkan pengalaman setahun kat tempat org... mmg lebih dari cukup laa utk die bertindak berdasarkan pengalaman.... satu pengalaman yg tak best yg diutarakan adalah berapa boringnyer idup kat sini... memang boring sebenanyer.. selepas 3 minggu mmg dah rase sgt borin... jadik betapa pahamnyer gua biler org rumah gua asik komplen ajer dulu... lagi lagi mase gua takde kat sane....

keja wise mmg interesting dan seronok dan banyak.. tapi dari segi ritual kehidupannyer terasa laa betapa sekularnyer.. kalo kat malaysia probably korang pun ckp pegi keja balik keja.. tapi pekara pekara kecik cam lepak ngan member.. makanan... buat benda benda.. atau plan nak buat benda benda... pegi events events.. penuhi kehendak keluarga.. semua menda menda yg make u feel belong tuh yg merasakan betapa bermaknernyer idup.. in lame term.. gua kat sini macam semua menda in "stall" mode... macam mase berenti... ice cold bai... org rumah gua tatau nak teruskan kerjaya die... gua plak moving ahead ngan keja keja gua.. cumer life gua ajer stagnent...

lebih kurang begituh.. so biler gua dgr die pegi berjalan.. (mase die belaja dulu).. die shopping.. etc.. gua marah jugak.. tapi kat sini akhirnyer gua paham... kalo takde benda benda mcm tuh.. mati kutu sial lu org kat sini... once lu dah settlekan menda menda yg important.. u r left with nuthin to do sial.. takde family nak jumpa.. kengkawan nak jumpa... benda nak buat.. semua org tau u can't work 24 hrs atau lebih dari capacity diri sendiri... u will go mad... so mase rest tuh.. kalo duduk ajer... well... time tuh aa korang rase missnyer dunia sendiri kerana berada di dunia asing... n now... i understand... kalo korang rajin giv me a shout here so i can keep on writing.. semangat skit yg kengkawan gua still ade baca.. (or sesape pun laa)... kepada tuan tuan punyer blog.. rajin rajin aa tulis sendiri punyer jugak... gua alwayz baca n check sial... sebab susah kekadang nak YM gua lelagik di kala dunia kite mase tak same... jadik update laa aper yg patut...

kalo org tanyer.. sms kat sini org panggil text... kakkakakaakkaka...

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ko slalu la update, sbb aku pembaca setia! waakakakakaa...

4:12 PM  
Blogger botakz said...

kkkakakaka.. betul2... bak kata batu.. 'santapan rohani'..

6:00 PM  
Blogger princessGarnet said...

baca nak,updet malas hahahaha =)

8:15 AM  
Blogger Sue M. said...

updet la selalu. jaja pun.

6:56 AM  
Blogger Zan said...

yer benar itu, update lah, kerana update itu selalu berlaku disekeliling persekitaran komputer. cth, windows update

1:06 AM  

Post a Comment

<< Home