21 November, 2005

jumaat 18hb

pehhh... hari nih hari pertama kepada kehidupan phd gua di fakulti... giler bapak is a term that can describe it... die punyer mencabar sebab biler balik gua terus pegi kat org rumah dan tanyer die betul ker aper yg gua nak buat nih... susah is merely a word that can conjur the level of disbelief i am in at the moment.. btul org ckp bukan alang alang org yg nak pegi buat phd nih.. lelagik yg suker nak lompat lompat.. bukan senang nak lompat darjah beb... dah laa lu tak kenal budak budak senior dalam kelas lu.. pastuh diorg senior plak tuh....

mmg bagus kalo ade sorang datang dan tolong kasik lu skit pertolongan.. it seems kat sini pertolongan comes in abundant... nasib baik supervisor gua skit punyer helpful... if u guys r wondering camner rasenyer.. gua ade rase yg sinonim sekali.. bayangkan lu org baru start keja kat tempat baru.. lebih kurang cam korang punyer 1st day... gua rase sebijik camtuh.. gua baru start... team leader tunjuk gua org.. kenalkan ngan org nih .. adjust menda nih.. register menda nih... pastuh tgk meja... yg sebelum nih org lain punyer tempat.. tgk sekeliling skit punyer banyak org lu tak kenal.. lu overwhelm sial ngan situasi nih.. pastuh briefing pastuh cite cite.. if u guys r wonderin.. at this point gua tatau aper aper.. yer gua rase gua dah ready n prepare sesikit .. but once lu org sampai sini... shit.. dlm kepla ade satu menda ajer.. oo fuck.. i dont know jack.... rase cam nak nangis dan terus balik tuh tak payah citer....

biaser laa mase memula keja pun lu org rase camtuh... sebab tuh penting ade org nak tolon... org rumah gua ckp nih stages.... giler babi laa ade org yg automatik bole adjust diri die.. adapt giler cepat cam amfibian... tuh manusia 2-3 alam laa tuh... jadik walaupun gua selalu melabelkan diri gua genius... tapi biler lu sekampung ngan genius genius lain di dunia nih.. lu rase laa betapa tak genius nyer lu... betapa lu kena menjadik super-genius di kalangan genius utk berjaya... damn it... so much to learn... yg nasib baik nyer tak org nak force aper aper kepada lu kat sini... pick it up at ur own pace.. tapi seperti aper aper keadaan lebih cepat lebih elok...

oo.. luper citer.. gua finally got all the important stuff sort out jugak hari nih.. ader id card... ade pass bus free.. settlekan medical org rumah.. buat akaun kat skool... akaun akaun lain.. lab key.. bole dikatakan ini laa hari pertama register kerja... cam gua cite kat atas.. tak luper jugak ini ade kali pertama gua semayang jumaat... semayang jumaat die same ajer bai... (jgn risau)... cumer die tade doa doa utk negeri selangor... penghasilan tuh semua takde laa.. kakakakaka... bebudak sini organize semayang sendiri sebab masjid jauh.. bebudak tuh brothers laa... semua org islam dari pelbagai negara.. kakakakakakakaa.. malaysia tetap malaysian bai duduk belakang... gua tak kenal byk sgt.. sebab ramai sgt jadik cam malas nak kenal kenal.. cumer yg ade keluarga tuh ade jugak laa nak perkenal kan diri.. bebudak undergrad cam biaser buat kepla sendiri.. cam kite semua jugak laa time belaja... jgn luper gua tade masalah sebab org rumah gua pandai selok belok sini.... walaupun die kat negara lain tapi lebih kurang ajer...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home