02 January, 2005

new year post?.. no....!!!

everyday, gua gerak pegi keja at the same time.. so gua akan lalu jalan yg same pada masa yg sama setiap hari.. so hari nih mase gua drive keluar rumah cam biaser.. keta sikit kurang laa gua pun tatau apsal.. probably sebab budak budak dah sekolah.. gua tatau pun budak dah masuk sekolah ker blum.. so gua cam biaser jalan.. then kat tempat gua selalu nak uturn keluar jalan besa ade satu lori tesadai tepi jalan.. biaser ajer.. kekadang keta.. kekadang moto rosak kat situ.. nasib baik kat depan skit kalo mmg sangkut kat tempat yg org semua coner akan jem giler laa tempat tuh.. so takper takper takde benda yg unusual pasal tuh pun.. tapi pas gua masuk jalan besa gua tgk straight ahead jem sial.. (gua harap lu tak ikut tol my fren.... housemate gua keluar awal.. kalo ikut tol probably die still stuck kat situ).. jauh giler que die sebab sampai simpang aku nak masuk aku tgk diorg start beratur....

well this is fuck up sebab monday mornin ikut the freakin hway.. tuh pun jem.. semua sebab nak baya tol... tapi nanti dulu... nih assumption ajer sebab aku tak lalu pun jalan tuh.. stop aku kat depan lagik.. tapi the way i see it root cause die menda tuh laa.. sebab last nite mase aku pegi shah alam.. aku kena menda yg samer.. tak pepasal jem pkl 8-9 camtuh.. so unless ade keta rosak dekat lane atau yg sewaktu dengannyer.. gua blame kenaikan tol sial.. sebab tol tuh naikkan tol die ngan 10 sen... so instead og singgit org kena baya singgit sepuluh sen... its either motorist were caught off guard (sbb diorg tak baca paper cam gua) atau pun tol gate guy n gals amik mase skit nak pulangkan balance sebab org semua bagi 2.00 ataupun 1.20.. seposen beb susah.. kite selalu ignore ajer....

tapi tuh simple hipotesis gua... gua tak sesimple tuh.. dan gua takkan blame the consumer sial.. come on aaa.. yg salah of course laa plaza tol tuh.. die tambah lane.. tapi lane tuh tak open .. pastuh banyak sgt lane smart tag dan touch n go.. beb.. yg pelik nyer kat malaysia nih kite bukan lure customers utk beli barang ngan cara elok .. tapi kite force.. if u cant stand waitin.. buy our smart tag... mcm tuh laa lebih kurang.. die squeeze sial lu untuk beli menda tuh agar perjalanan lu mudah.. sepatutnyer lu buat 2 way punyer kempen laa.. come on laa marketing ppl kat tol tol nih.. gaji banyak tapi kalo keja chat ajer buat aper.... (hmm... mcm remind gua kat diri gua plak... alamak. gua tgk buat aper nih?....) gua lagik kesian sial dekat org yg beli menda tuh utk find out mat pet pecah cermin keta curik...? menda tuh pun nak curik... giler sial malaysia.. giler.. giler !!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home