08 July, 2009

the greatest ever ...???

last weekend on sunday... tgh tgh sibuk menyaksikan detik detik bersejarah utk roger.. tetiber kitaorg kena plak begerak pegi bbq event kat umah member org rumah gua.. aduihh.... tecekik sekejap... dah laa roger pegi baekk punyer pegi tarik itu game sampai bebelas belas point.... buang masa dan tenaga btul... dan tahun nih setelah 3 tahun sebelumnyer dpt tgk final sampai abis... kali nih tak dpt laa plak.... kata org lepak makan makan lagik elok... sbb lepas roger menang bukannyer die nak bagi duit kat gua.. apetah lagik nak bagi keja.. kekekekekkekekekek.... aper pun tetap byk persoalan yg bermain di benak penulis penulis sukan di dunia nih.... samada roger is the greatest of all time... ataupun sekadar the winningest of all time ajer... ataupun biler kah masenyer gua nak dpt keja... kekekekekekke... ok ok yg last tuh takde laa menjadi pendebatan sekadar menghantui kepla gua.. dan lebih lebih lagik kepla org rumah gua yg semakin risau.. sbb walaupun die bekerja.. tapi tiap tiap bulan cukup cukup ajer utk menyara kehidupan kitaorg betiga nih... dah la sampai bulan 9 ajer... jadik biler time fund kitaorg dah abis suka tak suka tepakse jugak laa kitaorg mengaku kalah nampaknyer... tapi itu citer nanti bole citer.. kalo ulang ulang citer pun tak pegi mane kes ituh jugak laaa peginyer nanti.....

aper pun gua rase tatau apsal dalam tennis nih susah betul org nak citer jaguh yg tehebat sekalik.... mungkin die tak sesusah golf di mane setiap major ade beratus org masuk... pastuh lu kena kalahkan semua org yg masuk tuh baru menang.... ataupun macam bola di mane byk aspek seperti team mate pun kena power jugak... sama macam basketball dan sukan sukan bepasukan lain di maner kalo ingredient utk menang tuh bukannyer sorang tapi byk org... gua sendiri pun tatau.... mcm tiger woods akn jadik the greatest of all time kalo die dpt 19 majors.... macam jordan sudah pun menjadi the greatest of all time walaupun menang 6 chips ajer... mcm pele.. etc..... jadik lepas roger menang 15 kenaper org still tak boleh nobatkan die sbgai the greatest of all time secara mutlak...??? nampak sgt laa di time time gua takde keja sekarang nih pesoalan pesoalan bodo sebeginih yg menghantuai kepla gua.. kekekekekekekekek... ader jugak persoalan lain mcm kenape vijay dpt interview padhal gua tak dapat walaupun kitaorg duduk group sama kat sini apply menda sama.... tapi rasionalnyer kata org rumah gua sbb die ade master .... gua plak time time gua apply dulu tuh degree ajer ader.... entah laa gua pun tatau....

tapi seperti roger.. lagik org tak sure dgn kebolehan gua.. lagik byk gua apply keja.. hasilnyer lepas ajer gua grad 2 minggu lepas... gua pun apply keja tanpa henti sekarang nih sudah dekat 20 - 30 applications rasenyer.... kekekekekekekkekekeke.... keja sebenanyer hampir setiap hari ade baru.. tapi nak carik yg sesuai tuh susah.. ble kata so far baru 1 ajer yg agak menepati citarasa.. citarasa nih adalah behubung kait dgn kepakaran dan pengetahuan yg lu abiskan dalam 3 tahun korang buat phd... jadik nak carik yg bebetul match tuh adalah agak mustahil.. nak dapat yg dekat dekat pun baru satu... tapi gua tatau laa kalo ade ker takde dr. depan nama lu akan dapat memberikan persepsi yg berbeza..... mcm kalo nba finals.. kalo nama lu kb24 lu dpt byk foul calls yg org biaser tak dpt... jadik tatau laa sbb nama gua dah ble pakai dr. kat depan die ade beza ker tidak.. kita tunggu laaa dalam 1-2 minggu lagik... kekekekkekekekekekekekkee..... tapi gua tau satu menda .. walau aper pun org kata.. walaupun nadal dah mula menang dgn roger bukan kat clay... roger tetap the best in our era.... sbb nadal dah lebih kepada generasi akan datang.. dan otai otai cam pete adalah era sebelum era kite... walaupun kite lagik tua dari roger.. kekekekekkekekekekkeek.... seperti kata mike... u cant be called the greatest of all time becoz u never played with all the great champions... u can only be compared to...n thats already a privillege.... tapi gua rase kalo roger went on to 20 slams.... kalahkan nadal dlm 2-3 slams lagik... pastuh buat all 4 grand slams in 1 year... jadik the argument stop there.....


0 Comments:

Post a Comment

<< Home