02 June, 2009

the best version of urself...

hmmmm 4-5 hari nih gua bekerja keras gua igt... 2 hari semalam ajer gua bejaga 41 jam straight... giler babas... kekeekkekkekke.... dah lama tak bejaga tak tido sampai begituh sekali... tapi nak buat camner kan gua pun dah abaikan masa masa keja yg sepatutnyer dikerja kan 3 bulan lepas.. jadik kena laa keja macam nak giler sekarang nih.. gua pun tatau camner lagik citernyer... sbb kalo ikut pejanjian tak rasmi kitaorg 15hb nak viva.. tapi kalo gua kire bebetul tinggal 12 hari ajer nak 15hb... repot nih pun ade lagik correction... salah salah.. correctionssss.. kekeekeekek... semua sekali ade 7 chapters... 3 baru siap dibetulkan.... 1 lagik di tangan super... 1 lagik org rumah gua dah adjust... 2 lagik plak sudah suruh sorang budak phd nih baca dan gua dah nak abiskan betulkan dah... tapi aper pun sbb itu hari nak kena tambah skit yg menyebabkan extra keja... biaser aa kalo org ckp lepas viva ade minor correction tuh dah kire lulus dgn cemerlang.. plan kitaorg plak nak buat viva lepas tuh tanak ade pembetulan langsung.. jadik semua pembetulan perlu dikerjakan sekarang... jadik 13 hari dari sekarang gua tinggal print ajer 4 copy... anta binding yg makan masa 5-6 hari sbb nak murah... dan kalo semua jadik seperti yg sepatutnyer selamatlah di hantar ke tangan fakulti sebelum 25hb bagi membolehkan gua pegi majlis graduasi gua yg dijadualkan pada 17/7 jam 930 pagi.... tapi kalo 12 hari lagik tak jadik.. ataupun lepas 12 hari tuh makan 4-5 hari plak nak adjust... dan gua malas nak keluar byk duit nak binding cepat... jadik mungkin nak pegi majlis konvo kena tunda daaaa.... kekekekekekekkekekekekekkeke

apertah lagik kalo kena postponed viva sampai laa 27hb plak.... tapi mcm gua dah kata dalam post sebelum nih.. dan sebelum tuh.. dan sebelum sebelum tuh lagik... gua tak kesah laa aper jadik janji dapat lulus viva... kalo tidak agak membazir jugak laa 3 tahun kat sini kan... jadik gua seperti biaser tak memilih sgt.. amik mane yg ader... kekekkekekekkek... tapi biler kan gua tgk org rumah gua yg balik asik moody ajer sekarang nih susah jugak nak ckp aper... gua tatau laa hormon die ker atau baby dalam perut asik buat die tensen tapi mmg selalu die tensen... aper tah lagik biler die cite part part keja die sekarang... gua sebenanyer agak tatau dah nak buat camner.... takkan gua nak buat kan keja die kat opis plak... itu dah lebih supportive tuh nama die... sebenanyer kalo gua tak kena betulkan repot gua nih dah lama dah gua tolon settlekan.. tapi biler pike tak bagus jugak sbb nanti die tak dapat belaja sendiri... seperti sedia kala org rumah gua akan cite betapa die tak sesuainyer buat programming... betapa tak talented nyer die dalam bidang nih.. gua plak akan cite bahwa programming nih takde laa susah.. sbb programming nih hanyer laa cara utk kite bagitau komputer aper yg kite nak... instruction set die ade 2 ajer.. samada 1 atau 0..... kekekekkekekeke... jadik tak de laa susah nak masuk kan satu beturut.. atau kosong beturut atau satu atau kosong selang seli.... gua ckp semua org bole pandai programming.. tak perlukan bakat pun sbb programming adalah cara utk bagitau komputer camne kita nak selesaikan satu satu masalah......

gua ckp jugak kalo org power giler programming maknenyer die byk skill aka byk tau pasal aper benda nak pakai... jadik kalo org kena type 1000 lines nak settlekan menda .. org power mungkin buat 10 lines ajer... gua ckp semua menda bole diselesaikan asalkan tau camner nak guna aper yg kite tau.. jadik kalo kite tatau byk mungkin panjang skit jalan die nak selesaikan satu satu hal.. kalo tau byk maka skit ajer laa nak selesaikan... tapi gua tatau apsal agaknyer otak org rumah gua pun dah tepu nak rasionalkan menda nih sampai die lemah longlai ... adeer adeer macam mengaku kalah pun... tatau laa sbb hormon pregnancy... ataupun mmg die tensen tgk buku atau skrin sampai tembus -- kekekekekekekekke .. mcm kata kata lecturer gua time belaja programming dulu.. waaa... ader kaitan tuh... kekekekekkekeke... gua pun ttau camner... mungkin semua nih bebalik kepada pekara pokok iaitu buat benda yg kite sendiri tak minat.... gua secara tak langsung senantiasa salahkan hal hal nih kepada sistem pembelajaran kat malaysia... gua sendiri tatau camner gua bole sampai sini... camner sekarang nih gua di ambang utk dpt phd (harapnye.....) dalan komputer sains buat research pasal computing with biomolecules yg gua sendiri tak penah dgr 6-7 tahun lepas..... tapi susah jugak nak salahkan sistem pembelajaran kat malaysia.. kalo gua pandai dulu tak dapat art teruk musti dah dapat keja kat oregan sekarang nih kot.....

jadik itu laa die... gua pun tatau ... dan gua rase takde org tau... yg gua tau kalo kite tak happy ngan benda kite buat kite carik menda lain yg ble buat kite happy... yg mmg menjadi prinsip gua dari dulu lagik... sampai sekarang nampak cam tak bekesan laa plak.... gua rase org rumah gua dari dulu pun buat benda yg die tak gemar... bahkan macam makan tuan ajer gua tgk.... tapi mungkin die pun tanak throw away masa dekat 5 tahun buat belaja benda yg die tak suka dulu kot.....tapi iyer laa nak buat camner.. gua ckp dah byk kali kat blog gua nih kot.. bukan senang nak re-invent diri kite balik... lagik lagik biler dah macam sekrang nih.. masih blum telambat tapi susah skit aaa... gua pun tatau .. mungkin gua patut tolon org rumah gua paham dgn lebih lagik kot.. tapi biler mcm sekarang nih menda die buat pun dah diluar pengetahuan gua -- gua pun tatau camner nak tolon .... cumer bole bagi sokongan moral ajer... gua selalu igt kalo kite tak dapat buat menda kite suka pun... biler ade ganjaran lain kire ble compensate aa penderitaan kite... bole kata di zaman org susah nak dapat keja kat overseas nih gua rase untung jugak laa org rumah gua dpt keja.. pay pun ble tahan.... keja pun kat uni. ... tapi agaknyer mungkin bile the pain the overweigh semua benda yg nak compensate tadik... kite kena walk away kot.... gua pun tak berani nak kata aper.. sbb selama nih rase betanggungjawab menyebabkan gua tak berani nak walk away.... lagik lagik time sekarang nih biler dah bekeluarga semua... bill yg senantiasa ada senantiasa mengikat diri ku ini... kekekekkekekkekke... entah laa... mungkin satu hari nanti biler gua dah cukup uwang utk semuanyer... ble laa gua tolon org rumah gua buat benda lain... (bukan buat anak) tapi kasik sponsor utk die buat benda yg die suka... tapi sblm tuh semua nak jadik kenyataan... come on 15hb... come on !!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home