18 May, 2009

no news is good news.....

wahh rasenyer dah seminggu dah belalu hari hari hangat yg kitaorg igtkan akan menjadi penentu nasib keidupan kitaorg yg masih terumbang ambing di lautan bergelora nih.... asalnyer pun takde laa begelora tapi gua sendiri yg gatal gatal tak pandai berenang pegi terjun laut.. sudah tentu aper yg jadik selepas tuh tidak laa seindah hal hal yg lain.... siang tadik sedang gua mengemas surat surat lama kat dalam kotak surat yg sudah semakin penuh dgn bil bulanan tejumpa plak surat rasmi penangguhan gua itu hari... kalo nak kire bebetul lagik 2 hari gua dah diminta melapor diri utk betugas.... kekkkekekekeke... siap suruh bwak tiket dan paspot sekalik... menjadi bukti nak claim tiket kot... ader beberapa menda yg tak kena dgn senario nih.... satu gua tak abis lagik pengajian gua... atas sebab musabab yg gua sendiri pun tatau camner nak explain.... satunyer sbb 3 bulan lepas gua dah anta gua punyer dissertation punyer draft... tapi sampai ker hari nih walaupun dah beminggu gua email masih tiada respon dari super gua nih.... jadik kalo die tak respon... camner nak betulkan.. pastuh kalo tak betulkan camner nak bebetul hantar secara rasmi... pastuh kalo tak bebetul hantar secara rasmi camner nak panggil org nak peksa.. pastuh kalo nak peksa camner nak dpt phd... iyo tak....

jadik suka tak suka dalam tepakse atau rela... masih lagik tak dapat nak balik mulakan perkhidmatan 22hb nih.... abih tuh nak buat camner... gua igt kena pegi gegar opis super gua nih jugak laa dapatkan penjelasan yg pasti.... aper pun urusan yg official kena kasik settle dulu.... biaser nih adalah hal surat menyurat ajer yg mengatakan kenapa laa gua nih lambat skit.... tapi biler semua nih dah diluar bidang kuasa gua jadik tak kesah laaa... sebenanyer kitaorg plan itu hari pun mmg nak buat ujung bulan nih... tapi nampak gayanyer dah nak masuk ujung bulan.. jadik kesenyapan super gua nih ada skit menjadi kebimbangan laa.. kena laa diberikan perhatian... kang melarat susah plak jadinyer... disebabkan tidak ada respon yg memberangsangkan gua pike pike .. kalo sesusah sgt lepas dapat phd nanti terus ajer laa cabut balik... itu laa kata org takde rezeki namanyer kot..... kekekekekkeekek... apertah lagik biler menyaksikan iklan keja position yg gua tak dapat interview minggu lepas dah keluar minggu lepas jugak tapi gua tak perasan.... giler babas punyer laa takde calon yg sesuai daripada 15 org yg diorg interview (temasuk gua laa tuh) sampaikan semua 15 - 15 org die tak amik.... gua pike kalo iyo pun kasik chance laa gua nih yg nampak kesungguhanyer yg tepancar... kalo gua pegi interview nak masuk panAsia nih gerenti dah keluar hikmat hikmat buat roti yg tidak tebatas nih.... ish ish.... tak nampak ker kesungguhan gua yg walaupun tatau aper tapi sedia utk belaja.... aper daaaaa.....

tapi aper pun gua rase walaupun blum final lagik... tapi dalam diam diam gua dah dapat terima hakikat bahwa idup gua di dunia nih gituh gituh ajer laa nampaknyer... gua pike pike 2-3 hari nih pun... nak abiskan phd ajer laa dulu... jadik aper pun kena carik super nih.. mintak penjelasan akan plan utk kasik gua lulus dgn pangkat dr. menjelang ujung bulan nih... macam minggu depan ajer tuh... mmg macam takde harapan nampaknyer... walaupun tak official lagik dan ttau camner lagik.. aper pun kalo dah dpt phd.. pastuh kalo mmg rase takde cann nak sambung kat sinih gua boring boring satu hari kemas beg terus angkat barang balik kampung aaa.... org rumah pun macam dah besedia nak lepak ngan kengkawan malaysia die kat opis duduk serumah... tak kesah kalo kitaorg cabut dulu... walaupun aku personally tak berapa gemar tapi iyer laa kan org org pompuan zaman moden nih bukan bole nak dicakap cakap.... kire tak berapa lama lagik alasan tanak pindah sebab nak ikut laki tidak bole dipakai lagik laa agaknyer.... kekekkekekekekkekekekk... aper pun cite tatau lagik kalo cite sampai bebiler pun tatau lagik... gua pun malas dah nak tunggu invitation interview dari tempat tempat lain... yg penting nak pegi peksa dapat phd ajer dalam masa 2-3 minggu nih harapnyer... kalo ade offer baguih laa.. kalo takde tak per laa... gua bukannyer jenis org yg pasrah (cheee.. lamak) tapi kalo mmg dah buat camner pun tak dapat nak sampai nak buat aper lagik....

itu laa susahnyer kalo buat plan A semua nyer yg indah indah ajer... biler buat plan B agak indah jugak.... tapi biler plan A tarak.. plan B tarak... puhhh... tak ble buat aper laa nampaknyer... hari sabtu hari tuh kitaorg tgk back to the future 2.. hari ahad kitaorg tgk back to the future 2 dan back to the future 3 terus kat tv... tatau apsal cite tuh macam paham paham ajer situasi gua nih.... gua ckp kalo ade mesin tuh pastuh ble guna sekali ajer.. gerenti gua balik time baru baru abis belaja dulu... sekeh kepla gua pastuh ckp awal awal supaya jgn laa pegi oversea buat phd.... kekekkekekekeke..... gua tau ade baiknyer gua balik lagik jauh macam zaman sekolah ker supaya gua belaja pandai pandai time spm... tapi maleh laa plak nak mengharungi zaman zaman universiti lagik paastuh.... tak daya aa nak belaja pastuh pegi peksa lagik.... apetah lagik biler kena belaja bahsa asing... aduiiiiii... itu laa die... gatal ooo gatal.. itu laa die sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tidak beguna.... baru gua paham sekarang nih pendapatan yg dimaksudkan dalam peribahsa itu adalah literally pendapatan.... duti duit duit... kalo tak buat selamat duit... kalo buat tapi salah.... abis duit.. aper lagik kan... kekekekkekekekekekekkeke

2 Comments:

Anonymous Angah said...

ko bagitau kita awal-awal tarikh ko nak balik yek. senang sikit... plan cuti nak angkat ko dari epot.

10:25 PM  
Blogger Zan said...

materialistik mengkaburi realistik mengkaburi ....tik. berapa banyak tik da.

11:42 AM  

Post a Comment

<< Home