26 April, 2009

back to square one...

terasa seperti sudah sekian lama blog gua nih takde update.... tgk tgk balik dekat seminggu lebih jugak laa... tapi kalo nak kata gua sibuk tuh adalah tidak benar laa sbb sebenanyer gua sejak sebulan nih takde buat aper.. keja lepak ajer... bangun pagi tak buat aper... sampai laa petang .. sampai laa malam ... sampai laa besok paginyer... mmg takde buat amenda.... tapi walaupun takde buat amenda tapi gua tetap jugak takde mase nak tulis kat sini... ini adalah kerana dlm dua bulan nih gua sibuk berulang alik ker camp nou besama pasukan gua barcelona fc... heheheheehe.... tak pepasal setelah sekian lama tidak bermain football manager tetiber plak jadik bukan main aktif.... itu laa halnyer biler takde mande nak buat.. tapi begituh byk masa teluang.. kekkekekekeke.. aper pun dah dekat 5 seasons dah sekrang nih.... dah menang liga 3 kali (tak satu pun tipu)... dah menang champions league 2 kali (1 kali ajer tipu).... pastu bukan setakat manager barcelona.. sekrang gua dah siap jadik manager brazil lagik.... yg merupakan negara kelahiran asal gua kalo ikut bio dalam FM gua... dgn malaysia sebagai second nationality... hehehehe sungguh muka tak malu gua nih.. tp kalo gua brasilian gua rase nama brasil gua sudah tentunyer kentinho.... kekekkekekekekekkeke ataupun kenito... wakakakakakakaka

aper pun update tekini dalam 2 minggu lepas akhirnyer semua dokumen kitaorg yg diserahkan kepada home office sudah dpt kembali.... dan dgn baik hatinyer diorg kasik gua duduk sini sampai bulan oktober.... dan dgn gumbiranyer org rumah gua pun akan memulakan keja die besok.. sebagai research asst. lagik... gua rase bangga sbb sekarang gua tgh carik keja ala ala tuh dan daripada pengalaman gua carik keja dalam 2-3 minggu nih.. gua sendiri tau bukan senang nak dapat keja kat sini... lagik lagik keja ala ala org rumah gua dapat... dgn universiti lagik ... agak selective laa sbb yg apply selalunyer tak sampai pun 20 org.. pastuh majority semuanyer ade phd... jadik biler org rumah gua dapat kalahkan org org phd nih mmg power laa senang citer.... dalam resume gua yg ader expected to get phd bulan depan pun gua rase tak senang senang nak dapat keja camnih.... sekaligus mula besok gua akan kembali menjadi suri rumah jaga anak gua time siang hari.... nampaknyer kalo sekarang nih anak gua nak pegi bilik air dgn gua ajer... lepas lepas nih lagik laa semakin teruk gamaknyer... tapi takper laa semantara tunggu gua dpt keja.... lepas gua dah dpt keja bole laa anta si anja ker nursey besama kawan kawan yg lain....

jadik camner citenyer sekarang nih... aper nak jadik dgn keidupan kitaorg nih... walaupun setakat nih macam dah beriter gumbira tapi hakikatnyer utk meneruskan keidupan kitaorg menumpang kat negara org nih kena laa gua dpt keja... gua rase kalo sampai bulan 6 gua tak dpt jugak postdoc position kat sini... mmg susah laa gua nak lengah lengah proses gua tanak balik mengaja kat malaysia... kalo dah dpt postdoc tuh ade jugak alasan utk menyambung cuti bekeja kat sini dalam 3-5 tahun lagik.. kekekkekekeke... tapi itu laa gua pun tak berani nak cite pepanjang lagik time nih sbb aper pun takde lagik.... lambat lagik nak materialised... yg lagik penting phd pun tak dapat lagik nih.. walaupun sudah bebincang panjang dgn super gua itu hari pasal biler nak viva... sekarang nih semuanyer begantung kepada berapa rajin super gua nak baca thesis 170 muka surat gua.... tanda semua pembetulan yg nak kena buat... dan gua buat dan ble laa viva... tapi sbb tahap kerajinan super gua nih lagik malas daripada tahap kerajinan gua main football manager maka agak bejinggut jugak laa gua nak meunggu.... ntah ntah keja dah dpt jadik dr. pun blum lagik.. tp tak kesah laa kan..jgn bekira sgt nanti bekira sgt tak dapat satu aper pun susah plak nanti.... huhuhuhuhuh

0 Comments:

Post a Comment

<< Home