30 April, 2009

good news... great news ...???



hmmmm... awal awal minggu nih macam tetiber hangat.... dalam sebulan yg lepas usaha usaha utk mencari postdoc position kat sini bermula dgn sgt ganas.... ibarat time gua memula mencari keja time lepas grad itu hari.... tapi rupe rupenyer setelah mendapat ceramah dari super gua yg suruh gua jadik lebih selective dan takde laa main apply sesuka hati... mengikut pendapat die kalo kite lebih memilih menampakkan kite nih lebih power... mungkin tidak menyedari kedesperate-an gua nih utk mendapatkan tempat kot... tapi seperti biaser pendapat professional sebeginih mmg sgt gua hargai.. lagik lagik biler masa gua nih takde pun pengalaman sgt dalam jurusan akademik nih... yg lebih utama cv gua telah ditune supaya tak nampak seperti org org dari india yg senantiasa menghantar cv secara rambang utk mendapat peluang pekerjaan kat uk nih.... hmm gua pun tatau apsal diorg suka sgt nak bekerja dekat uk nih... gua sebaliknyer bukan laa suka tapi biler melihat lebih teliti dari sudut kerjaya.. adalah lebih bijak utk meningkatkan pencapaian gua supaya biler tibe masenyer dapatlah perhargaan yg sewajarnyer.... hehehehehehhehhe... kalo tidak selamanyer laa teperangkap dalam pekerjaan yg tak menjanjikan aper aper... sepatutnyer gua buat keja keja tuh sambil siapkan phd nih.. tapi entah kenaper usaha usaha ker arah ituh tidak membuahkan hasil lak 3 tahun setengah nih... kekekekekkekekekek

bebalik kepada cite awal awal minggu yg tadik.... memula hari senin gua mendapat email jemputan utk pegi interview... agak jauh jugak laa kat birmingham tapi aper pun tetap diterima dgn hati terbuka sbb bukan senang senang nk dapatkan.... hehehehehehe.... blum sempat gumbira dgn beriter tuh hari selasa dpt plak panggilan tepon dari london... yg ini lebih exciting tapi agak leceh jugak sbb nk kena prepare presentation plak.... gua akui sbb mase memula apply itu hari mmg agak rambang jugak proses memilih universiti sampai sekarang nih gua igt tak igt position aper yg gua apply... tapi lepas kaji selidik gua agak dapat igt balik laa... bole nak kata lepas study study .. check check dan semak menyemak (bukan samer ker tuh) gua rase agak excited utk dapat keja kat london... dah laa universiti tuh top 4 medic school kat uk nih.... tapi yg lebih penting peluang utk bekerja dgn biologist sebenar dgn kemudahan antara yg tercanggih di dunia dan peluang utk betul betul memberikan sumbangan yg lebih daripada bebentuk ilmiah sgt sgt menarik minat... kekekekkekekekek... tapi itu laa kalo itu yg gua nak gerenti itu laa yg tak dapat nanti.... takper laa kite tgk laa camner kesahnyer nanti.. yg pastinyer gua rase kena mula buat keja keja berpaedah laa minggu minggu mendatang nih.... dah lama jugak gua buat keja tak berpaedah.. tapi biaser laa kekadang menunggu super gua mengabiskan baca thesis atau papers tulisan gua adalah lebih kurang ibarat pungguk merindukan bulan... ehhh ade kena mengena ker.. gua pun tatau laa.. kekekekekkekekeke...

1 Comments:

Blogger Jin said...

all the best mat...

9:46 PM  

Post a Comment

<< Home