14 May, 2009

its not about skills.. its about will...

or so i thought..... not in any interviews for postdocs.... i'm sure of it.... hahahahahahaha.... 4 hari selepas 2 interviews yg benilai 50 pound.. yg gua rase mcm bole claim balik duit tambang tapi sbb interview pun 30 minit ajer dan takde setiusaha pun nak tanyer gua pasal duit tambang gua... jadik gua pun buat tak paham dan disebabkan situasi tuh dicipta semacam tak bole claim takkan gua nak tanyer... kekekekkekeke.. bukannyer gua datang jauh jauh buta pun kan... aper pun hari nih kompem laa dua dua post yg gua pegi tuh satu pun tak dapat.... takde laa nak salahkan sesape pun.. sememangnyer dua dua posts yg gua pegi nih pun di luar kemampuan teknikal gua... atau dalam erti kata lain takde penah gua buat... jadik kalo dlm pool 6 org candidates... ade 5 yg mmg sah sah buat benda benda tuh dalam 2-3 tahun pengalaman camner laa nak dapat kan.... gua igtkan dgn semangat jituh dan kepakaran gua dalam lain lain hal dapat nak selamatkan gua... rupenyer tak dapat nak selamatkan... kire macam gua pegi trial swim team.. tapi gua tak pandai beranang tapi gua dgn semangatnyer akan belaja beranang dan sambil sambil tuh tunjuk betapa usaha kuatnyer gua dalam hal hal yg related dgn berenang.. seperti lepak gym workout kasik otot... kire gua dah ade otot cumer kena belaja beranang....

tapi akhirnyer org yg dah pandai berenang lagik bernilai dari org yg tatau berenang tapi berotot... if u know what i mean.... no substance laa gua nih... kekekekekekke... gua cumer rase let down sbb time time sekarang nih agak kritikal.. kalo tak dapat keja takde cara lain... carik keja lagik... tapi biler ade time constraint yg begerak tanpa henti jadik susah skit laa... sampai time gua tau.. org rumah gua tau... semua org tau gua kena menyerah kalah jugak... yg tatau aaqilah ajer sbb die sibuk nak kaler pensel kaler pensel ajer..... dan yg lebih penting biler time bangun tido.. cbeebies.. cbeebies..... smlm gua dapat email gua tak bejaya... hari nih dpt email tak bejaya... jadik gua rase agak low down skit aa... jadik aper patut buat kalo hal hal cam tuh jadik.... patutkah gua berputus asa dan start tepon mintak tiket balik.. ataupun teruskan usaha... seperti biasa mengikut kata omputih if there is a will there is a way... gua tak penah short of will... dan seperti sebelumnyer kalo gua anta surat satu kali sehari tak cukup.. gua anta 2 kali sehari.... kekekkekekeke....

gua tau tak senang senang nak dapat menda nih... tapi sblm lu org give up satu satu menda tuh... pastikan u give it ur all.... lepas tuh baru puas hati.. kekadang mcm mane pun kalo takde nasib takde nasib laa jugak kan... tgk laa 2-3 minggu nih kalo ade menda menda menarik nak tejadik... tapi minggu nih hambar satu macam ajer laa plak... agaknyer ntah kat mane laa silapnyer tuh kan.. gua rase ade 3 phases dalam proses serangan gua nak mendapatkan tempat nak amik gua research itu hari.. memula mase phase satu belasah ajer buat sendiri.. kedian phase 2 lepas check semua barang dalam package gua dgn super... dan ketiga hari nih... dgn package yg samer... btul ker super gua ckp lepas modify package lebih senang nak dapat interview... yg nyata hingga hari nih tak dapek pun... (phase 2 laa tuh.. phase 3 kena tunggu 2-3 minggu lagik) ... pelik plak.. btul ker super gua nih... was it a good advice.... ?? entah laa.. tapi aper pun gua rase selepas gua abih phase 3 dalam proses gua mengapply keja hari nih gua rase gumbira jugak tak dapat 2 keja yg gua pegi interview tuh... sbb keja keja yg gua apply hari nih lebih relevent dgn skill set gua.. dan yg lebih penting ade byk persamaan dgn menda menda yg gua kerjakan sepanjang 3 tahun nih... iaitu jaga anak dan lepak umah ... kekekekekkekkeke... bukan itu aa...

gua assumed gua tak dpt keja sbb skill set gua tak sesuai... dan bukan sbb gua gagal menunjukkan ciri ciri sepatutnyer semasa interview... gua harap its not the latter... tapi kalo gituh tak bole buat aper laa.... only time will tell.. i'm not holding my breath though... tatau biler lagik laa gua nak dapat peluang utk di-interview lagik.... kekekekekkekekeke... aper pun, its time for a little al-pacino.... AGAIN !!!



life is a game of inches..... really ???

1 Comments:

Blogger Zan said...

lu interview kat company gua lah. jadik pencacai, tapi gua letak atas sket drpd gua. gua kasik gaji lu 1/5 dari pendapatan bulanan kampeni yang nko dptkan. amacam?

12:08 PM  

Post a Comment

<< Home