13 May, 2009

the future is now....

wooohh dah beberapa hari gua takde entry... semakin jarang jarang sejak akhir akhir nih..... takde laa sibuk mane pun sbb keja gua sehari hari hanyer laa menjaga anak kat umah ajer... tapi disebabkan aktiviti masa lapang yg sekarang dah bepindah ke san siro mengambik masa skit laa... gua rase walaupun gua main game tapi kalo itu realiti kehidupan kan seronot... selepas 5 season kat barca... 3 la-liga titles, 3 champions league titles gua decide berenti dari barca... bukan aper agak penat jugak laa nak mengadap real madrid yg saban waktu sungguh susah nak dikalahkan.... apetah lagik disebabkan komputer gua yg baru tahun lepas abis baya utang sudah tidak selaju dan mampu utk menangani keberatan game nih... setiap masa nak crunching numbers.. dan kepoyoan gua utk bermain game nih dgn database beser sedikit sebanyak memberikan impak yg kurang positif jugak rasenyer.. tiap tiap mase kipas nak bebunyik ajer.. lebih kurang sama kalo gua run keja keja gua laa... maknenyer sama kompleks... kekekkekekekekkee... sekompleks FM ajer rupenyer camner laa nak dapat phd nih kan... supervisor gua nih dah laa slow badak nak membaca hasil penulisan gua.. sampai sekarang nih tak abis abis lagik... tatau laa dpt viva ker tidak ujung bulan nih kalo camtuh.... sepatutnyer minggu nih minggu depan.. tapi biler gua tgk secara realistik (realistik nih maknenyer speed supervisor gua buat satu satu keja laa) macam takde harapan..... kekekekekekkekekekekkeke

aper pun gaji gua kat barca setelah 5 seasons adalah 69,000 pound seminggu.... gua ckp bes kan kalo nih bebetul... kekekekkeek... tapi kalo nih bebetul maknenyer gua nih half brazilian... pastuh 1st job terus dapat keja barcelona... yg mmg takkan jadik realiti laa... tapi aper pun lepas 5 seasons tuh gua decide nak berenti tuka angin.. tak sanggup aaa nak jumpa real madrid lagik.... ntah komputer nih guna formula aper ntah kire die punyer game play sampaikan gua dah leading 3-0 pun ble kalah 4-3 jugak.... aduihhhh.. tapi biaser laa sbb gua senantiasa optimistik... kalo dah main serang takkan berenti serang.... kire offence is the best offence dan jugak offence is the best defence punyer mentaliti laa... kekekekkekekekekkeke.... pastuh belambak aa offer datang... chee lamak... memula dari juventus yg offer 65,000... cittt... walaupun gua mmg ade pike nak pegi serie A tapi come on laa... budget nk beli player pun ciput.. gua igt kalo takde offer kelab besar gua nak try mintak keja kelab kecik kecik ajer... from the ground up laa.... tapi tetiber ac milan tepon gua kasik offer 95,000 pound seminggu dgn 200 juta nak belanja beli player... ish ish ish... gua cakap kalo dalam game ade team value gua camnih kenaper laa kat dalam dunia nyata takde org buat.... game nih pun ble nampak dedikasi gua.... meluangkan masa saban hari dan saban waktu ... bukan niat gua tapi nak buat camner nak betulkan thesis sblm final submit tak dapek.. sbb thesis tak dibetul-betulkan lagik walaupun baru 2 minggu lepas supervisor gua berazam nak abiskan.... tipus janji manis jugak laaa.... seperti biaser

aper pun itu laa kesahnyer kali nih... kalo game pun nampak usaha dedikasi gua yg jituh kenaper laa tak dapat nak ditranslate ke dunia nyata...... tapi iyer laa kalo nak kire dedikasi gua dah lama dah gua jadik hero dlm need for speed ataupun menjadik pemandu keta f1 atau pun nba player... kekkekekekek... side story ajer tuh.. jgn tak pecaya sbb gua dah lama tak tulis kasik side story panjang skit utk main story... iaitu awal minggu nih gua ade beturut turut interview hari senin dan selasa.... yg kitaorg igt akan mengkompemkan nasib kitaorg kat sini.... secara langsung memberikan indication bahwa aper yg akan tejadik utk jangka masa panjang - akan datang laa tuh.... aper yg dapat ???? gua rase tak de aper yg dapat... mengabiskan beras ajer laa kalo kata org.... mmg dapat pengalaman, dpt merasa laa pegi interview kat universiti tapi bukan free rupenyer.... dgn dkt 50 pound diabiskan - yg gua rase ade bagus jugak kalo buat duit dapur.. dapat laa gua spend mase 1 jam di interview oleh 2 tempat..... 30 minit utk setiap interview.. mmg diorg kat sini suka buat short n sweet sbb lepas mmg dah fix jadual interview 30 minit utk setiap sessi.... pastuh result selalunyer tau immediately lepas tuh (dlm hari yg sama) ataupun 1 hari lepas tuh.... bak kata org rumah gua kalo senyap ajer tuh takde beriter.. paham paham sendiri laa... die bagitau org yg dapat ajer dgn kadar segera.. org yg tak dapat tuh kalo lepas 1-2 hari tak dpt nak paham jadik susah laa nak tolon.... kekekekekekkekeke

gua rase ramai yg tau dlm mase 2 tahun petama lepas gua grad byk sungguh keja gua dah buat... jadik dalam pada gua dpt byk keja tuh sudah tentunyer gua punyer interview list lagik laa banyak.... maklum laa dlm byk kes gua byk dapat keja sebenanyer lagik byk kes gua tak dapat keja.... kalo sekali interview dapat keja.... jadik tak cukup resume gua nak bubuh .... takde laa percentage 100% tuh dapat dikekalkan.... gua rase bole kata hampir semua interview yg gua tak dapat keja bukan laa disebabkan gua yg tolak... tapi kebanyakkan nyer gua ditolak... kekekekkekekeke.... true story nih... sbb gua ade byk mase dan gua harap sesape yg baca nih pun ader byk masa ble laa kite recap sesikit aper yg penah tejadik.... lepas abis grad laa time paling seronot skali nak mencari keja sebenanyer ... sbb bersih clean slate... dan pada masa yg same companies pun keen nak hire sbb time tuh tade lagik indicator ttg perliku budak nih macam sekarang.... cumer ader indicator samada budak nih dpt keja dgn baik atau tidak.. itu ajer laa... gua igt time lepas grad dulu dulu... samada gua akan buat satu keja yg memberikan impak yg maksima... kekekekkekke.... ataupun buat benda bodo pun takper janji duit byk.... die musti either or dalam dunia nih mmg jarang jarang laaa bole dapat dua dua.... itu nama nyer dream job tapi org yg buat dream job nih pun komplen jugak biler dah dapat... jadik lagik senang kalo amik kire yg sebenanyer tak penah ade pun dream job.... keja yg disenangi ajer laaa.... even kalo tak keja ade duit byk pun kekadang org komplen... tak komplen byk laa tp komplen tetap komplen yer tak..... sape yg tak komplen... tapi itu laa.. kalo dapat keja tak payah buat keja tapi dapat duit banyak mungkin komplen nyer hanyer laa di tahap minimum gua raser... kekekkkekek

gua rase 1st interview gua pegi adalah interview mesiniaga time diploma.... walaupun dapat keja tuh tapi gua tolak sbb time tuh pike nak pegi us laa kononyer further study... tp end up kat itm jugak abiskan degree.. kekekekekekekke.... lepas grad degree aku rase 1st interview ngan shell.... dpt sampai 2nd stage ajer - nih programme management trainee tuh tak silap gua... pastuh pegi interview motorola yg menjadi keja petama gua... dpt lagik interview mesiniaga tapi gua tak amik laa sbb dah decide nak amik motorola time tuh... pegi interview panasonic tak dapek.. pegi interview dhl tak dapek... pegi interview utm dapek... tapi panjang citernyer kena cite lain hari.... pegi interview suruhanjaya sekuriti.. walaupun 3 stages tapi dapek jugak.... pegi interview IMU tak amik sbb telalu kecik bayarannyer... pegi interview samsung dapek tapi jauh benor laa plak .. pegi interview pixel dapek dan amik... pegi interview mesiniaga lagik... tak dapat utk post sales... tapi dapat lepas tuh sbg developer (yg jugak post paling lama gua keja), pegi interview shell utk kali ke-2 sbagai management trainee.. dah sampai recruitment day pun tak dapat jugak.... pegi lagik interview shell pastuh utk it kat cyberjaya... tak dapek jugak.... lepas tuh interview exxon tak dapek jugak.... dan gua rase yg last sekali interview um laa... interview terakhir yg gua pegi dan yg gua dapat.. kalo tidak takde laa kat sini kan... tapi lepas 3 setengah tahun... kelmarin pegi interview kat london, dan semalam pegi interview kat birmingham.... utk menambah koleksi list interview gua... dua dua pun gua rase tak dapat.. ape tah lagik tetiber dihadapkan dgn 5 org panel yg kasik soalan membuta tuli... kekekekkekekekekekkeke.... jadik kalo nak kire bebetul tak dapek laa sbb antara interview interview tuh ade yg gua miss sebenanyer sbb gua tak berapa igt .. maklum laa space dah dioccupy menda lain sejak 2-3 tahun nih.... kalo interview pun byk camtuh bayangkan laa usaha nak apply nyer kan dan berapa byk applications gua yg sudah ditendang.....

memula dulu gua dah set goal gua... samada keja bess.... atau gaji bess... dan so far nampaknyer dua dua pun tak dapat jugak... bayangkan laa lu ade plan A dan ade back up plan B... bole plak dua dua tak kena.. tapi itu laa 0.5 ajer probability utk dapat satu satu menda mmg berbahaya.... kekekekekekke.... kebanyakkan masa gua akui gua tak sepatutnyer buat menda yg gua sepatutnyer buat.... jadik secara tak langsung takde laa gua berada di situasi yg tidak diingini... kire bole nak kata sekarang nih kalo gua tak dapat aper yg gua nak pun bukan sebab org lain.... tapi sebab diri sendiri laa... kata org... u need to keep on trying them shoes.... sooner or later u'll find a pair that fits u... tapi rupenyer kalo lu pakai kasut yg nampak cam fit tapi sebenanyer tak fit kekadang tepelecok jugak kaki lu.. pastuh nak tunggu bengkak die surut tuh yg susah skit tuh... makan masa... pastu lepas beberapa kali tepelecok kaki lu pun dah tak rase sedap seperti dulu dulu semasa die injury free..... serius gua baru tepelecok hari ahad ... sampai sekarang bengkak lagik skit... tak surut abis.... kekekekkekekekkekke... nampaknyer 2 hari lepas gua igt kitaorg dah dapat decide kitaorg punyer long term future.. rupenyer dlm 2 hari lepas nih gua dapat tau pasal short term future ajer.... bak kata org lagik.... lu bole try dan try dan try dan try hanyer laa sampai ke satu point ajer.... u got to know when to stop kan... gua tau gua keep going back n forth between plan A dan plan B... lately nih takde plak plan B.... yg penting u have to know when to give up... when it is a lost cause.... ader citer sorang "former" friend gua nih yg semangat giler nak jadik dr. despite everything.... dan finally itu hari gua dgr ura ura dari org rumah gua yg die dapat jugak peluang nak buat..... tapi kitaorg takde laa in the same capacity.... with another baby coming... gua tau gua takde luxury nak buat camtuh.... nak try dan try dan try dan try... gua hanyer ble try dan try... selebihnyer.... masa dah tak cukup dah.... ish ish ish... on the bright side.... nampaknyer.. ayam kfc is only a month away.......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home