05 May, 2009

terigt semasa dulu....


back from weymouth, originally uploaded by whitecokelat.

last weekend ernie member org rumah datang melawat kitaorg... jadik kebiasaanyer kalo ernie datang melawat kitaorg akan pegi bejalan jalan menikmati angin sepoi sepoi bahsa time spring nih... seperti kat malaysia minggu nih minggu cuti bank holiday utk menyambut hari pekerja.. tapi tak sama ngan malaysia diorg nih tak cuti 1hbmei.. sepatutnyer cuti senin minggu petama dalam bulan mei... pastuh secara tak sengaja minggu nih awal bulan adalah di ujung minggu jadik rase macam seperti nak sama plak cuti nyer.. tapi hakikatnyer tak same sbb org org nih keja hari jumaat 1hb tuh... senin baru cuti.. dan tidak sebaliknyer... aper pun sbb kitaorg pun takde laa duit nak ke mane sgt .. lagipun org rumah gua baru ajer keja kitaorg pegi melawat kawasan pantai tedekat sajer.... igt nak plan buat bbq di tepi pantai tapi sebab agak susah nak mendapatkan pantai yg legally bole baka bbq tanpa tunggu pkl 6pm kitaorg pun bakar siap siap...

sebenanyer aku yg bakar siap siap sbb org rumah dan member die kena pegi amik keta.. musti suka org rumah aku dpt membawa keta sbb dah lama tak bawak keta... aku plak tak ble nak amik sebab ini time kena sewa kat tempat yg kitaorg tak biaser sewa... ini tempat plak kena tunjuk lesen jadik agak sukar jugak laa aku nak tunjuk lesan aku yg terang terang dah mati kan... kekekkkekekkeke.. al maklum laa itu hari plan nak balik malaysia dah minggu depan... tapi itu bukan plan sekarang nih... aku pun tatau apsal keta abis disewa kat tempat kitaorg biaser sewa.. itu hari pun abis jugak sampaikan kitaorg sewa seminggu.. tapi takde laa nak buat lagik kali nih.. tak guna laa hari hari yg belebihan tuh sbb org rumah pun dah keja... aku plak tak pegi mane... duduk lepak jaga anak kat umah ajer... hehehhehhehehe....

sepatutnyer aku turun bemain bola sbb ade mini asian game hari tuh... tapi kecederaan di lutut ku masih blum pulih.. jadik tak dpt laa nak 100%... mengenangkan main pun 5-a side jadik kasik org lain laa plak kan.... aper pun pegi jugak kejap ke padang utk memberi kan sokongan mental.... lepas bagi sokongan mental kitaorg begerak laa dgn ayam tandoori dan kambing panggang menuju ker destinasi pantai yg tacentek di britain katanyer... dpt blue award dan gold star dan awards yg lain.... iaitu pantai sandbanks kot... cantek jugak pantai nyer sbb die mcm kat pulau.. kire kanan air laut.. teluk kot nama die aku pun tak sure... aaqilah agak moody skit sbb sebelum tuh tejatuh belari kat tempat org main bola... memula takut tgk pasir... tapi lepas tgk air.. terus nak swimming.. tapi kesejukan air yg melampau time time panas camnih menyebabkan kitaorg main di gigi air ajer...

tapi akhirnyer seluar yg basah jadik satu badan yg basah biler aaqilah decide nak keja ombak yg patah balik ker laut.... aiyoooo sejuksss wooo.... tapi aper aper pun time tuh kitaorg dah abis dah melahap segala menda yg nak dilahap... satu menda yg gua tak tepike bagus dibuat kat tepi pantai.. makan popcorn... tapi rupenyer bes jugak makan pop corn tepi pantai nih.... kekekkkekekekeke... selain dari aaqilah yg basah kitaorg basah skit skti ajer main kat gigi air .... mmg sejuk macam air shower yg cold punyer tap... skit pun tak ble mandi kalo tak pakai wet suit.. ader jugak org pegi masuk air tapi kejap pastuh dah naik atas balik... sejukkssssss.. pas tuka tuka baju aaqilah kitaorg pun begerak dari situh... org rumah gua ckp sbb byk mase lagik pegi laa weymouth kejap... aku pun begerak laa ker situh....

sampai ajer weymouth yg jugak tempat kapal layar utk olimpik 2012 nih.... aku parking keta kitaorg pun decide jalan di tepi persisiran pantai... biaser ajer laa mcm pantai kat brighton takde laa istimewa macam pantai sandbanks tadik.... jalan jalan jalan... penat beli ice krim pastuh jalan lagik... jalan lagik lepak garden byk bunga.. pastuh jalan lagik... dan lagik dan lagik... kedian sbb dah penat sgt dan hari pun dah petang kitaorg bgerak balik ker soton... cukup cukup laa tgk laut.... kekekekkekeke... tgh tgh jalan sampai plak kat tempat ladang berbunga kuning... maka kitaorg pun pegi amik gamba kat situh sbb org rumah aku dah lama mengidam nak tangkap gamba kuning... berenti little chef jap makan pan cap, waffle dan kek cokelat... utk menutup pengembaraan kitaorg hari sabtu nih.... besok ade jalan lagik.. malahan lusa pun ade jalan lagik.. tapi agak penat nak citer.... jadik kite sambung di kemudian hari laa senang.. kekekekekkeke

0 Comments:

Post a Comment

<< Home