24 January, 2009

i'm not a robot

gua dari kecik sampai sekarang senantiasa memendam cite cite utk menjadi ahli sukan profesional... dari kecik sampai sekarang... memula masa darjah 1 gua adalah player bole petama yg diterima masuk skuad bola sekolah.. pastuh memandangkan kitaorg mmg dari kecik sudah dilatih utk bemain badminton.. sampai gua darjah 6 gua menjadi kapitan pasukan badminton.... lepas tuh mase sekolah menengah gua meneruskan kerjaya gua sebagai pemain badminton sampai laa gua ade peselisihan faham dgn coach ... lepas tuh bejinak jinak main ragbi plak sampai laa bejaya menjadi wakil negeri perak... tapi lepas lepas tuh gua mula belaja bemain bola keranjang... dan kemudian jatuh cinta bemain bola keranjang.. sakuragi !!!... sambil tuh menjadi olahraga sekolah dalam acara jarak jauh dan tidak kurang juga bermain papan selaju... in fact menjelang tahun terkahir gua di sekolah menengah gua mmg main papan selaju sajer.. masuk uni plak sambung main bola keranjang sepenuh masa.... pastuh main bola... dah takde main badminton dan lepas keluar ke scene dunia luar tak dapek nak teruskan main papan selaju... main bola keranjang sampai laa keja... main bola sampai laa keja.. dan lepas tuh dpt plak sambung kembali bemain badminton besama rakan rakan setiakawan....

gua rase sbb kat malaysia tak byk duit dilaburkan utk bukak sekolah sukan bebyk.. jadik mungkin sbb tuh la cita cita gua tebantut.. tapi katakan laa pada time tuh ader dan time time selepas tuh bemacam macam hal jadik yg menbolehkan gua menjadi ahli sukan professional.. maka ini laa list sukan sukan yg gua harap gua dapat menjadi ahli professionalnyer... jeng jeng jeng... kena ader list giler ker takde list.....

1. NBA pro
kalo ade pilihan dapat jadik sidekick KB24 pun ader baguih jugak.. lagik lagik sekarang nih dlm lakers punyer roster ader sorang player cina.. maknenyer diorg ade kemungkinan draft sorang mamat 168CM dari malaysia plak tuh yg passing bole lagik gempak dari stockton.. bole crossover lagik gempak dari iverson.. lagi bijak dari c. paul.. lagik unpredicted macam stevey nash... lagik fancy dari j.will lagik clutch dari .2 derek fisher... dan lain lain... kalo tak dpt main ngan lakers... dpt main ngan celtic sekarang pun ok.... takde laa ray allen tak dpt bola mcm sekarang nih... akan ku passing kepada die setiap masa... pastuh kalo tak ble duduk top team... dpt main utk bobcats pun baguih.... sbb gua muda sgt nak main ngan mike... jadik kalo dpt main utk team mike pun dah kire ok.... dan sponsor gua.. sudah tentu brand jordan.... come.. on takkan mike tanak offer gua kontrak.. giler ker...hehehehehehehhe

2. pro Footballer
bukan american football tapi bola sepak laa.... kat mane gua nak main..? hmmm susah nak kata... kalo 2-3 tahun lepas sudah tentu nak main ac milan sbb ronaldo ader kat situh... (the real ronaldo yer)... dan 5 tahun sblm tuh mungkin nak main real madrid... tapi sbb bukan senang senang die nak baya asian cam gua nih... baik gua realistik skit.. mungkin kalo kat england main utk arsenal... nanti kejap tak realistik tuh.. mungkin aston villa.. atau mungkin main PSV.... ataupun main PSG ataupun main villareal ataupun main dortmund.... ataupun ..? pehh byk dah tuh.... atau paling senang main kat us kot... atau kat brazil... flamengo of course.... kekekekekek.. atau pun corinthians..... pilihan penaja boot ... walaupun kite kena boikot tapi nike laa jugak.... ehehhehehehhhee

3. Badminton pro
kalo gua main badminton utk meneruskan bakat gua .. sudah tentunyer hari tuh olimpik kat beijing malaysia dah dpt pingat emas petama dah... hehehehe.. sudah tentunyer dah menang world champion 2-3 kali.. all england pun 2-3 kali... dan lain lain pun dah 2-3 kali.... bukan aper gua kena semangat menang byk sbb hadiah duit die skit.... hehehehehhe.. gerenti lin dan dah kena belasah.. walaupun gua akan jadik bes fren die... ataupun taufik pun dah kena belasah walaupun gua bes fren die jugak... bole kata mmg abis laa semua org kena belasah... kekekekkekeke... pastuh agaknyer nama gua bukan lagik datuk kat depan.. tapi tan sri sbb byk sgt menang.... penaja utama raket dan kasut dan baju gua tepaksa lain dah tidak bukan the evil empire yonex...

4. pro Skateboader
ok ok... mungkin tak byk gua bole buat kalo jadik skateboader... tapi come on .. ader satu quote... kalo korang jadik skater nih idup macam summer sepanjang masa... takde buat benda lain.. bgn skate lepak pastuh party lepas tuh projek... kekekkekekekekek.... tgk laa betapa dunianyer keidupan di dunia nih... tak byk achivement melainkan gua menang beberapa x-games dan beberapa dew tour events tapi itu ajer laa.. ganjaran die datang sbb idup lepak giler... pastuh dpt skate sama ngan koston ngan muska... sudah tentunyer gua di sponsor girl skateboards... kasut skate es atau supra... clothing line 4star atau chocolate... pehhh well thought jugak plan gua nak jadik skateboader rupenyer.. hehehheheheheheheheh

5. Tennis pro
gua tak selalu main tenis gua tau... ader main dgn org rumah gua.. tapi gua takde la terer pun.. tapi kalo gua dah dilatih dari kecik sudah tentunyer power kan sekarang... kekekkekekekekekeke... ini kalo jadik pro bai.... mungkin roger takde menang 13 grand slam kot... sbb ader gua.. wakkakakakakka... mmg susah nak pike tapi sbb gua senantiasa gua bebakat dalam aper jua bidang yg ader maka takde hal sgt laa nak power main tenis nih... hehehhehhe... takde laa henry dan tiger member ngan roger.. sebaliknyer member ngan gua... sponsor? raket yonex.. tapi kasut dan attire kena pakai swoosh laa... nak buat camner.... ooo pastuh gua adalah the only asian yg menang 4 grand slam dalam satu tahun... petama tamanyer.. hehehehhheheh

ok ok.. kalo gua nak teruskan angan angan mat jenin gua nih mmg lagik panjang laa jawabnyer... macam cite cite gua nak jadik golfer... kalahkan tiger wood... atau cite cite gua nak jadik snowboader pro macam shaun white... tak sepoyo die ... lebih terer dan lebih kewl... atau cite cite gua nak jadik surfer... mencabar giant wave pastuh idup... atau jadik world champion cam kerry slater... atau menjadik atlit marathon atau jarak jauh.. maklum laa gua tak bebakat jadik sprinter nih.. lagipun masakan gua dgn tinggi gua mampu mengalahkan usain bolt.. giloo apo... dan pelbagai lagik.. tapi tatau ini related ker tidak.. tapi biler mase gua suka satu satu menda gua suka beli lebih dari satu.. lagik lagik menda menda dipakai di kaki.. lagik lagik kalo menda tuh gua minat dan sangkut paut dgn aktiviti kesukanan gua... lagik gua suker lagik byk laa gua beli.... heheheheheh...


boots gua..., originally uploaded by whitecokelat.

jadik disebabkan keja gua main bola jer kat uk nih.. maka beginilah koleksi boot gua yg tekumpul sejak dari tahun 2005... maklum laa buat aper nak bawak boot yg ader kat malaysia biler boot bola murah kat sini.. biaser biler boot keluar die ade 3 jenis.. yg pro pakai.. yg tak pro tapi bole la.. atau pun yg cikai punyer version.. kalo kat malaysia dari dulu gua hanyer mampu beli yg tak-pro-tapi-bole-la ajer.. walaupun ader kawan gua tuh die ader boot yg pro mase kat uni.. ish kaya kaya... gua plak tuh belikan.. hehehhehheheh mura sungguh dgn teknik tipu skit kat queensway.... tapi aper pun nampaknyer sbb harga boot mura kat sini... takde laa gua pakai versi yg-tak-pro-tapi-bole-la lagik.. sebaliknyer mampu utk beli yg pro.. itu pun gua tunggu jugak sehingga mura semurahnyer dan dpt harga yg tidak bebelah bagi lagik muranyer.. sampai ader yg murah sampai org tak pecaya bole murah camtuh.. hehehehehheheheheheheh.....

ok.. tiber laa masa utk menjawab kuiz minggu inih... hadiah baekk punyer geng.. sbb kuiz nih ader 3 soalan dan kalo dpt jawab dua soalan betul baru dpt hadiah baeekkk nih... itu soalan umum laa.. pastuh ada satu soalan bonus utk dpt hadiah beganda.. tapi soalan bonus nih mungkin bukan semua org tau jawapannyer.. tapi yg tau tuh baik laa jawab sbb rugi plak kan dah dpt 2 betul tak dpt ganda-an hadiah plak... yg tau tuh jawab laa.. sbb walaupun korang mungkin tatau jawapan soalan bonus nih... tapi cluenyer senantiasa ada di blog gua nih... jeng jeng jeng.. ok soalan nyer (igt 2 soalan petama kena jawab betul baru dpt hadiah)... 1. mase memula sampai sini sbb gua tak bawak boot dari malaysia.. org rumah gua telah memberikan hadiah boot kepada gua... boot tuh dah dekat 4 tahun tapi gua simpan lagik sampai sekarang... boot yg manekah ituh..? soalan no.2 plak... disebabkan ekonomi gawat maka gua tepakse jual skit boot gua kerana nak bagi anak bini dan perut gua sendiri makanan... jadik dlm byk byk boot tuh.. boot yg manekah akan diletakkan dalam listing ebay besok? ok kalo dua dua nih dah betul.... soalan bonus... utk dapat hadiah beganda.. siapakah kawan gua yg ader boot pro yg gua sebut di atas tadik...? kalo tatau nama bagi link blog die pun ble sbb ade kat dlm list link <- kepada pembaca yg tak kenal tapi nak cuber -- kasik byk skit penyertaan laa wei.. heheheheh jeles gua blog org rumah gua asik komen ajer... ok itulah soalan kuiz minggu ini.. igt cuber jgn tak cuber... dpt hadiah beganda geng... hehehehehehehhehe

7 Comments:

Blogger Jin said...

ciss...siut...walau pon gua rasa gua ajer kut yg baca blog2 kengkawan semua, kuiz lu kali nih makin susah ar plak...tapi aper pon...gua try jer laa...nak menang hadiah punyer pasal...

1. boot nike yg kaler gold.(row bwh, 1 dari kiri)
2. boot kaler itam kut..(row bwh, 2 dari kiri)
3. org tuh kalau tak silap gua azan....wakakakak...dia dapat boot adidas yg dia pakai lagi sampai skang kut...kekekek

12:24 AM  
Blogger kenit said...

bai.. kali nih lu tak menang hadiah nampaknyer... dah laa lu sorg ajer masuk.. heheehe... jawapan no.1 salah bai.... kekekek

1:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

susah bai soalan lu tuh. mana orang nak masuk join.

10:02 AM  
Blogger kenit said...

adiahnyer pun lumayan bai mane ble senang senang.. gambo dah bagi tinggal teka ajer bai...

11:13 AM  
Blogger Jin said...

cipet ar....salah ke....camtuh gua ubah ar jawapan gua...
1. boot nike yg kaler putih.(row atas, 1 dari kiri)
2. boot kaler itam kut..(row bwh, 2 dari kiri)
3. org tuh ialah azan

6:26 PM  
Blogger kenit said...

bai.. walaupun patut hantar satu penyertaan ajer.. tapi gua terima jugak aa penyertaan kedua... tapi tetap salah jugak.. kekekekkkekekeek

6:54 AM  
Blogger princessGarnet said...

teka la lagi jin tapi hadiah makin kecik in line dengan berapa banyak lu try

7:36 AM  

Post a Comment

<< Home