14 January, 2009

citer citer bodo...

huuuhhhh agak sibuk 2-3 minggu kebelakangan nih.... maklum laa tinggal lagik 2-3 minggu ajer lagik sblm gua nak anta sebundle thesis gua yg gua tatau ader bagus ker tidak.... tapi aper pun sblm kite pegi lebih jauh gua tetap kena kasik abis dulu menda nih... lepas tuh baru bole laa nak citer... hari nih sbb super gua tak pecaya pasal janji manis gua... yg tinggal janji manis-mu ajer kena jugak laa gua antar 3 chapters awal gua kepada die... die ckp senang die nak baca kalo ade masa lapang... aper pun gua tau ader dalam 4 chapters ajer lagik yg perlu dikerjakan... pastuh bole tahan jugak laa kuat bekerja... 3 hari kebelakangan nih tido pun 1-2 jam ajer sehari... tatau apsal tetiber gua rase cam semangat semacam ajer nak abiskan proses penulisan nih.... rase nak temuntah tgk ayat ayat saintifik bebelit-belit pun ader jugak... kire gua lebih kepada dalam mode... just do it... let get over it laa gituh... budget pun lagik 2 minggu nak abiskan semua nih... gua harap lepas submit 2 minggu nanti, semua menda elok elok cukup... kalo nak betulkan writing tuh takde hal.. tapi kalo time tuh baru nak ckp sumbangan gua tak cukup atau tak original agak susah jugak laa nak pike... tapi itu menda 2 minggu lagik kan...

pastuh tadik tetiber super gua tanyer pasal aper plan gua...?? gua sendiri tade plan sebenanyer... gua ade ckp ade beberapa tempat gua beminat nak apply postdoc... mcm kat british columbia dgn condon punyer group.... atau kat vienna dgn hofacker punyer group... kire itu macam top skool laa pada gua... lagik lagik biler gua dah tejebak dalam bidang nih.. tatau laa senang ker tidak sbb nak join group org nih pun bukan senang senang.. lagik lagik biler diorg pun takde funding... aper pun tetap lubang petama gua nak carik adalah keja research mungkin dgn microsoft atau dgn ibm... ermm gak sensitip sekarang nih semua kompeni US kan... tapi nak buat camner ajer mampu gua katakan.. melainkan ade org nak campak 1-2 juta utk kasik gua mula buat research group sendiri jadik tak bole buat aper laa kan... kata org matlamat menghalalkan cara... mungkin gua kena keja dgn diorg buat time nih.. tapi secara ultimatenyer keja gua tuh dapat menambahkan lagik cerdik pandai org islam kat dunia nih... mungkin pastuh lepas gua dah menjadi cendiakawan baru laa ada kuasa utk merobah dunia.. cumer kena seigt dalam proses nak sampai ker situh .. kena bejaga jaga supaya tidak lose urself in the moment... serperti cliche typical movie.. memula baik.. pastuh masuk geng jahat utk merobah dunia... tetiber dah masuk geng jahat diri sendiri jadik jahat... pastuh satu hari dpt revelation.. terus reborn dan bejaya merobah dunia jugak... kekkekekekekekekkekekke

aper pun seperti yg kitorg beborak kasik abis draf gua nih dulu... pastuh senang pastuh utk mula carik tempat... aper pun ade jugak beberapa safe bets cam school member die tapi agak jauh banat laa kat ceruk dalam us... ataupun pindah ker bristol tempat andy - yg bakal jadik examiner phd gua nanti nih... ataupun stay ajer kat southampton carik tempat postdoc yg bersesuaian.. walaupun super gua ade post tapi die tatau nak bagi kat gua ker tidak.. sbb secara tak langsung ini akan mensia-siakan keja gua selama nih sbb skit punyer tade kene mengena.. tapi kite bole bincang die ckp... ermm gua semmg nyer tanak pike ketika ini... pike nk abiskan proses penulisan gua nih ajer dulu... tapi camner pun hakikatnyer masa tak byk.. jadik tak bole laa suka suki.. sbb sedar sedar esok lusa dah nak kena balik plak sbb visa dan abis.. sbb duit dah abis... haruu jugak nanti biler kena rushing nih.... rushing rushing nih bahya.. kangkadang bawak keputusan yg kurang waras.... dan penuh dgn penyesalan plaks di kemudian hari...

so aper lagik baru...? takde byk baru.. gua rase kalo ade benda betambah pun death tol org kat semenanjung gaza ajer... takde org nak amik initiatif gua.. gua ckp kalo diorg tanak pindah jauh dari kg halaman pun takper.. kite pindahkan diorg ramai ramai ker west bank... lagik dekat dgn holy land pastuh lagik ramai kat situh pun lagik laaa bagus... aper pun gua rase satu hari tindakan perang israel nih akan gigit diorg kat bontot balik... (bite them in the ass) .. cuber bayangkan kalo korang ade bom... kalo korang letak kat tapak tangan meletup laa luka skit... tapi kalo korang genggam bom tuh abih pecah bekecai tangan korang kan.. jadik kalo diorg sibuk nak take control of gaza gua, secara automatik kite sudah berada dalam kawasan lawan.. maka apa yg perlu kite lakukan mcm cancer adalah mulakan perang dari dalam.. tapi ini citer utk lain hari laa gua igt... aper pun yg pastinyer soalan kuiz gua itu hari tak mendapat sambutan plak .. mungkin sebab adiahnyer gua tak ckp... hadiah misterinyer itu hari adalah.. kalo ade org teka betul dapat kasut futsal jenis yg gua tade lagik tuh...

dan pemenangnyer.. jeng jeng jeng.... daripada 2 contestant.... dua dua salah... kekekkkkekekekekekekke... gua takde boot laser II wayne rooney tuh sebenanyer... sori geng... mmg betul gua tak suka ronaldo palsu tapi vapor IV tuh ringan nak mampus menyebabkan gua rase gua lari cam usain bolt.. walaupun takde laa selaju tuh... kekekekekekkekke... tp power saikology nih mmg bahya kan... jadik terima kasih kepada kengkawan gua yg sudi menjawab soalan kuiz lepas... soalan kuiz minggu nih dgn hadiah istimewa jugak adalah dari pada filem manerkah gua mendapat metafor bom meletup kat tangan tadik... seperti biaser hadiah nyer istimewa jugak.. jadik saper beminat nak menang hadiah istimewa dan misteri jgn luper jawab... hehehehehehehehehhe... 2 minggu lagik... 2 minggu lagik.....

2 Comments:

Blogger Jin said...

bai...gua nak teka utk kuiz minggu ini....jawapan gua...movie armageddon...time mamat yg kononnye terpandai didunia explain kat mamat negro tentera...btul kann..btul...gua memang power...

11:12 PM  
Blogger Zan said...

gua metafor tu pon gua tak tau apermender.. camner nak jawab... clue sket utk orang sekolah tak abis mcm gua nih.

7:57 AM  

Post a Comment

<< Home