31 January, 2009

hari ini dalam sejarah....

aper pun nampaknyer gua tepakse jugak tinggalkan entry utk hari nih... 31/01/2009 adalah hari terakhir kitaorg punyer visa utk duduk kat UK nih... sepatutnyer laa... tapi rupenya kitaorg ader plak lagik kat sini besok... gerenti pukul lapan pagi besok utk menyaksikan pelawanan roger dan nadal... kekekkekkeke... kelaka jugak biler igt balik.. mase memula dapat visa dulu tgk tarikh mati die.. gua rase cam baik hati btul diorg nih kasik 2 bulan extra.. kalo nak kire takkan gua duduk sini sampai time nih pun.. tapi rupenyer biler dah ada kat sini rase cam maleh nak balik tuh skit punyer laa besooo... bukan suka sgt pun pun tapi selepas 3 tahun membina keidupan kat sini rase cam dah biaser... rase kebiasaan seperti yg korang rase jugak... iyer laa kitaorg sendiri pun dah ader rutin sendiri... takde laa senang idup kat sini pun tapi yg lebih nyer rase dah biaser.. tau kat maner kat maner.. tau macam mane macam mane dan hal hal yg berkaitan laa.... buat mase nih kitaorg takde laa status pelarian sbb awal bulan itu hari gua dah mintak extension.. cumer prosesnyer skit punyer lama sampaikan kitaorg kena tunggu sampai ujung bulan 2 baru selesai.. nak tambah citer sekarang nih diorg dah pekenalkan ic plak utk org org luar nih.. jadik nak buat appointment nak buat ic tuh yg pening kepla skit... nak amik cap jari semua.. sampaikan kena tunggu bulan depan.. ish ish ish....

tapi aper pun lusa dah masuk bulan depan.. patutnyer hari nih hari terakhir gua kejakan thesis gua nih.. tapi hakikatnyer ader lagik 2 chapters tak abih lagik.. mungkin dalam 1-2 minggu lagik bole laa kasik anta utk diproses... lepas 2-3 minggu pastuh mungkin dah bole disediakan utk dipereksa.. 1 -2 minggu pastuh mungkin bole tau laa ader hasil ker tidak lepak sini dekat 3 setengah tahun.. ataupun seperti kata pepatah.. mengabiskan borass ajer... kekekekkekekeke... sungguh panjang pejalanan gua nih .. jadik biler nak ditentukan dalam masa 2 - 3 jam mase viva rase macam susah plak nak explain... skit punyer susah payah keja.. pastuh 2 - 3 jam ajer nak tau bebaloi ker tidak.. ish ish ish... tapi ini semua citer biler masa dah time.. sementara nih baik jgn citer.. kang tak pepasal kepla gua yg sedia sendat nih akan menjadi lebih sendat laa plak...

aper pun yg pasti... pasnih .. lepas dapat paspot.. lepas dapat tarikh mati visa baru.. tak bole laa nak jadik mcm nih lagik kot... sudah tentunyer biler time tuh sampai.. samada gua dah tade dah kat uk nih... ataupun tgh kemas beg besok nak pegi airpot.. ataupun dah datang balik tapi dah ade clearance baru laa plak kan... hehehehehehe... itu semua kemungkinan yg tidak dapat nk dipastikan lagik.. harap harapnyer dalam 2-3 bulan nampak laa hala tuju... pastuh tak sedar plak yg kontrak umah baru kitaorg nih pun nak abis.. tinggal lagik 2 bulan lebih kurang.. gua igt bulan 3 tuh mmg for sure laa kitaorg akan extra sewa sebulan lagik.. tapi pastuh tatau laa kan... seperti gua katakan tadik.. harapnyer time tuh phd pun dah lepas.. keja pun dah dapat.. dah bole balik becuti cuti malaysia... sblm tuh bole laa pindah barang ker umah baru... hehehehehe.. angan angan mat jenin nampaknyer nih...

ok aaa begerak kepada hal hal yg kurang penting.. nampaknyer itu hari punyer kuiz tak dapat sambutan.. walaupun hadiahnyer adalah jersi team EPL tapi nampaknyer sorang ajer yg nak cuber menjawab... walaupun dapat 2 penyertaan tapi dua dua salah... jawapan petama adalah boot adidas predator pulse (lidah kaler merah pada yg tatau) yg org rumah gua hadiahkan pada bulan december 2005... pehhh dah lebih dari 3 tahun tuh... pastuh boot yg nak jual adalah boot itam nike tuh.. sbb gua rase kurang sket.. besok abih biddingnyer.... kat ekonomi merosot kena laa jual menda menda yg berlebihan.. dan jawapan utk hadiah bonus adalah member gua azan a.k.a belacan sakti a.k.a pedang sakti... gua turun ke kota singa time tuh utk membelikan predator mania member gua pada harga RM250.00 ajer sbb gua dgn terernyer pegi tukar sticker harga kat kasut... pastuh bole laa plak org kedai tuh pun ngok jugak tatau nak bezakan yg bebetul pro dgn yg tak bebetul pro... kekekekkekekekekeke... kelako kelako... aper pun kite jumpa di kuiz akan datang.. wooohuuuuuuu.....

2 Comments:

Blogger Jin said...

siot ar...gua salah soalan petama ajer...cengkelat siut lu org...dah ar tak pnah mention pasal boot adidas tuh kat maner2 post lu...tipu siut..tipu....kekekekekek...aper2 pon gua tunggu kuiz akan datang...eheheheheh

7:20 AM  
Blogger Zan said...

Terima kasih atas kehandalan mu itu. aku sungguh bahagia bersama kasut mahal itu, taktau sepak jadi tau sepak.

10:13 AM  

Post a Comment

<< Home