23 October, 2008

hari hari yg mendung....


aaqilah - B&W, originally uploaded by whitecokelat.

hari nih baru 24hb Oct... tapi dalam mase 2-3 minggu atau mungkin sebulan lagik gua rase hari akan mendung dan mungkin ribut plak akan turun..... hmmmm... itu ajer laa yg gua mampu nak katakan pada ketika ini... gua rase walaupun sebelum raya itu hari dapat berita bahwa gua sudah selamat menerima lanjutan tempoh belaja sampai 6 bulan lagik tapi urusan paperwork yg agak tembel daripada universiti dan kementerian di tanahair mungkin akan kasik mendung berarak kelabu laa tak lama lagik... ish ish ish.. sudah dapat ku bayangkan plak tuh... mane idaknyer.... semalam gua check semakan terakhir di KPT yg sudah bejumlah RM480,000 (irrelevant kat sini) bahwa elaun terkahir utk gua belaja sampai bulan 11 dah di bayo.. maknenyer tatau sape nak baya yuran pengajian gua tahun nih yg gua baru claim kat uni tempoh hari.. jeng jeng jeng.. satu drama tuh....

pastuh gua tgk plak kat situh die dah keluarkan elaun terakhir gua.. maknenyer gua ade duit sampai bulan 11 ajer.. jeng jeng jeng... universiti gua plak mmg dah bagi duit sampai bulan 11 jugak.. jeng jeng jeng.. maknenyer dalam tempoh 2-3 minggu lagik biler masa org rumah gua pun dah abis kontrak keja die mmg ujan tidak renyai renyai lagik tapi mungkin ribut taufan melanda jawabnyer... nampaknyer setakat ini gua harap semua menda yg nampak macam tembel jadik tak tembel.. sbb sesugguhnyer gua tidak ade back up plan setakat ini... itu hari ade jugak plan nak anta draft thesis supaya bole register nominal jadik paling teruk pun gua tak payah baya yuran.. tapi itu plan sudah kaputt sbb sampai sekarang ader 3-4 helai ajer pages thesis gua .. aper pun tak taip.... sbb gua kompiden semua akan work out.. jadik gua dgn super buat plan baru utk tackle chapter utama yg gua tgh buat sekarang nih.. by the time awan mendung sudah ready nak bagi ribut gua rase agak sukar nak kasik siap itu draft.... tapi tatau laa kalo kena jugak patah balik plan tuh... mmg 2-3 minggu yg gentar laa nampaknyer...

yg nyata pada ketika ini walaupun nampak semua tenang ajer.. tapi gua mmg dah budget nanti ader buaya akan terkam... gua igt dalam 2-3 minggu nih gua kena extra prepare laa.. chapter maut gua kena settle kalo bole dlm tgh bulan november nih.. jadik kalo mmg hal hal paperwork itu akan tembel.. gua at least bole tampal tampal menda siapkan draft yg cukup cukup standard janji bole lepas nominal.. gua tatau lagik possible ker tidak.. sbb kalo mengarut cam blog nih 3000 muka surat pun takder hal... tapi itu side tepi laa.. mungkin dalam minggu depan ader menda dan materialized.. dah gua punyer proses penulisan gua pun laju dan lancar ajer... dgn pelincir yg cukup.. kakakakakakakakakakakkakaka.... poron mehhhh.. tapi kalo itu tecapai pun, gua tetap tak bole lari dari pada hal duit elaun takde... disebabkan org rumah gua pun dah nak abis kontrak keja camner plak nak idup dgn sewa umah.. bills dan beli makan??

hakikatnyer.. hal hal ini adalah related antara satu sama lain... kalo semua paperwork go thru maka hari yg cerah laa menanti.. tapi kalo byk hal.. nampaknyer walaupun gua bole usaha utk selamatkan satu hal.. tapi nampaknyer selamatkan satu hal ajer laa yg mungkin... tatau laa kalo rezeki murah utk org rumah gua dpt keja baru sblm abis kontrak.. tapi itu sendiri sama jugak dgn banking on paperwork tak huru hara... dua dua di luar kuasa gua.. jadik susah utk gua tentukan camner.. wehhh mmg susah kalo tak abiskan belaja seperti time yg sepatutnyer.. kalo tidak, sekarang nih mungkin gua tgh duduk senang lenang main ps3 sambil tunggu viva ajer.. naper laa tidak begituh....

tak guna jugak gua tanyer kenaper sbb gua sendiri tau sebab aper.. gua yg malas dan langsung tak motivated nak abiskan.. bebanding memula sampai dulu biler gua igt nak abiskan secepat yg mungkin... gua tatau kat mane ilangnyer jati diri gua yg begituh.. sekarang nih daripada buat keja dgn penuh passion dan motivasi.. gua seret diri sendiri ajer nak abiskan... mengheret diri sampai ke garisan penamat laa kirenyer tuh.. susah susah... sbb tuh kalo nak buat satu satu menda kena minat.. sbb kalo takde minat mmg takde aper yg buat kite senantiasa nak besengkang mata siapkan keja... nanti kejap, walaupun tade tapi masih bleh lagik.. dalam kes gua.. gua diheret financial obligation yg membelenggui dan menjerat lagik diriku ini.... bak kata biggy.. mo money mo problem laa gua igt...

uihhh asik mendung ajer cite gua nih... tatau biler langit nak cerah..... itu laa halnyer kalo ader 2 plan ajer.. plan A dgn plan B.. gua ader plan nak buat plan C.. tapi dikala ekonomi merundum dan hari hari citer org kena buang keja ajer.. camner nak buat plan C... gua rase mungkin bile time langit mendung pastuh itam nak bocor turun ujan ribut nanti mungkin gua keluar jugak plan C kot... paling tidak saban hari gua akan senantiasa menunggu plan K .. plan keramat.. kakakakkakakkakaka.. bukan untuk minum air buah tapi... pehhh tak sangka dah panjang sampai sekarang nih, cite gua takde kena mengena pun dgn gamba aaqilah kat atas tuh... mungkin cite die tak kesah camner susah pun idup ini, selagi kite ade besama keluarga kite semua hal takde hal... puhhh susah biler nasib kite ditentukan di tangan org lain.. gua cumer harap mood org beraya tidak menyebabkan gua merana... btul tak?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home