20 October, 2008

hari raya hari yg mulia.....


_DSC9226 - Version 2, originally uploaded by whitecokelat.

puhh... rase macam dah bezaman.. bahkan dalam sebulan nih kalo bebetul nak kata mmg idup dalam zaman batu... susah jugak dunia nih kalo tader intenet.. maka kepada sesape yg sedang menikmati kemudahan dunia cyber.. jgn luper mengucapkan terima kaseh kepada tim berners-lee yg berasal dari uni, of southampton nih atas jasa dan daya pikiran die utk memperkenalkan intenet nih to the masses.. hehehhehehehe... tgk skit datang dari maner.. jgn tak tgk plak kan.. kalo org lama yg ader kat sini bole invent internet.. tatau laa org org baru macam gua nih bole buat aper plak kan... jadik seperti maner kata gua kepada sponsor.. dan super gua.. kena laa tungguuuuuu dulu.. hehehehehehhehe....

aper pun gua rase mmg dah lama giler tak menulis nih.. kebiasaannyer time time nih mmg gua takde menulis sgt sbb gua tgh becuti sakan.. tapi kali nih walaupun gua tak balik becuti tapi tetap tak menulis jugak... itu laa kan... jadik ayat biaser aperbile dah lama tak dgr citer.. adalah aper citer...? ok sebulan lepas gua pindah umah.. pastuh tuka line tepon.. sampai umah baru line tepon rosak.. kena tuka nombor baru.. pastuh no baru kena apply line intenet balik.. pastuh disebabkan gua amik intenet kompeni paling cap ayam sekali kat sini maka servisnyer pun musti laa bukan cap emas... jadik campur campur semua sampai laa sekarang nih sebulan kemudian baru laa dapat connection kat sini... adehhhh.. sakit jugak kepla...

pastuh cite aper raya plak.. takde menda... gua rase signifikasi raya adalah utk meraikan kejayaan beposa sebulan.. besama keluarga.. betemu sanak saudara... pastuh mengingat yg telah pergi dan menziarahi rakan taulan... walaupun agak rendah skala die tahun nih.. tapi gua rase skit tak kurang dapat jugak mencapai segala matlamat.... posa cukup sebulan (29 hari ajer sbb uk raya awal sehari)... besama keluarga sudah tentu.. tgk gamba aa... abg gua pun ader jugak kat sini (tapi tiada dalam gamba)... jumpa sanak saudara tuh mungkin kurang skit laa.. sedara seagama byk.. tapi sedara mara ader petalian darah tuh kalo gua pike time raya kt malaysia pun gua maleh nak bejumpa.. jadik kire bole laa.... dan pegi ziarah rakan taulan tuh sudah tentu sbb senantiasa dipakse oleh org rumah gua.. gua iklas nak pegi umah rakan taulan rapat ajer.... kalo yg tak rapat tuh agak ikat kaki jugak laa.. maklum laa gua nih pemalu....

jadik meriah ker tak meriah...? kurang meriah skit banding di tempat asal.. biaser laa ujan batu tak turun merata tempat.... tapi sbb sejak beberapa tahun nih mmg gua kurang beraya.. jadik macam tak memberikan impak sgt pun.. gua bukannyer org yg suker beraya sgt... raya sehari kire dah cukup -- itu pun sbb nak makan makanan raya.. heheheheehhe..... mungkin spirit raya agak kurang dirasai oleh jiwa raga gua nih.. yg sekaligus menyumbang kepada rase tak kesah pun tak berada di tanahair beraya.... miss bejumpa keluarga dan rakan rakan tuh perkara yg tidak dapat dielakkan... tapi lebih dari tuh takde rase macam tetinggal plak....

oo.. itu hari cite tegantung gua pasal berapa lama gua dapat tinggal sini... nampaknyer rezeki raya gua dpt duduk lagi sampai mei tahun depan.. walaupun surat rasminyer tak sampai sampai lagik.. gua harap tak ilang dekat alamat lama umah gua plak.. ataupun ilang besama cuti raya.. kena start tanyer diorg balik nih... ermm gua tatau biler patut mula nak keja menda menda tuh.. mungkin 1-2 hari lagik kot.. aper pun korang dah abis cuti raya ker...? kalo dah abis tuh bole laa gua usahakan kebajikan gua... mmg macam kebajikan masyarakat .. kalo takde peruntukan mati gua tak makan bai.. idup tak beduit nih agak susah skit.. lagik lagik kalo bukan di tempat sendiri.... hehehehhheeehe.....

jadik utk petama tama kalinyer selepas dekat 4 minggu menyepi... tecapai jugak hasrat gua utk menulis blog gua nih.. itu hari gua cuber tulis.. tapi keluar title ajer.. tapi tetap time kaseh kepada kengkawan yg masih sudi mengunjungi blog gua ini... biaser laa bukan senang nak org baca benda merapu gua tulis.. benda ilmiah gua tulis pun takde laa mendapat sambutan.. ini kan menda merapu.... kalo belum telambat lagik... sekali lagik gua ingin mengucapkan selamat hari raya... maaf zahir dan batin... maklum laa depan depan bole senyum lagik.. tapi dalam hati sape yg tau.. kalo bole yg dalam hati pun hendak laa bermaaf-maafan jugak.. yer dak.. ??

1 Comments:

Blogger Jin said...

Selamat Hari Raye Aidilfitri...Maaf Zahir & Batin...tahun nih macam tadak trip kengkawan ajer...heheheh

8:06 PM  

Post a Comment

<< Home