22 October, 2008

dari jendela umah ku....

pagi tadik gua keja kuat skit... bukan aper kalo nak kire ikut hari .. dlm seminggu sekarang nih hanyer 3-4 hari ajer gua keja kuat bebetul.. tatau apsal rase maleh masih lagik melekat di dlm jiwa walaupun dah selamat sebulan dah gua pindah umah... kalo nak tau cite pasal duit sponsor.... yer gua sudah dapat kompem mulut bahwa gua dapat menyambung pengajian sampai laa bulan mei tahun depan... syukur sebena-benayer tuh .. kalo tidak gerenti tunggang langgang.. aper tah lagik kalo ikut time sepatutnyer bulan depan sudah kena nak balik... aper pun takde lagik.. nak hanto thesis jauh sekali.. byk lagik keja keja yg perlu disudahkan.. maklum laa supergua tamau keja keja yg derivatives nih.. die nak keja keja yg original.. asli dan tulen... aiyooo... memacam laa gua igt....

aper pun gua mmg ade sedikit kena push abisan 2-3 minggu kebelakangan nih.. dgn back to back meeting.. pastuh saban minggu super gua mintak nak tgk kemajuan... bagus jugak laa camtuh... kalo tidak gua mmg tenggelam dgn kemelut kemalasan yg tak mau pergi.. maklum laa kalo org nak buat kerajaan pun tak buat buat.. inikan nak tulis thesis kan.. heheheehehe... tapi kompem kompem ckp mulut nih bahya jugak sbb kalo takde kompem betulis bepeluh jugak gua nak mengeja org org yg nak tolon bayarkan yuran sekolah dan belanja bulanan gua nih... dalam keadaan kelam kabut sekarang nih gua mintak sgt laa takde masalah dgn yuran yuran pengajian dan elaun bulanan.. kalo semua menda nak kelam kabut mmg penat laa gua nampaknyer mengadap bulan bulan mendatang nih....

bulan nih ader 2 buah keluarga balik selepas tamat pengajian.. dan buat petama tama kalinyer gua pegi tolon angkat barang diorg.. memula pagi tuh sbb gua mmg kenal baik dgn kawan rapat keluarga kitaorg.. tak tekira budi yg terutang dgn diorg nih.... susah jugak nak balik nih.. gua kire lagik susah dari nak pegi.. byk jugak benda benda kena diadjust... hmmm.. asik pekara nak kena adjust ajer... agaknyer mcm tuh laa idup pendatang... asik hura hara ajer kan.. gua igt elok jugak kalo gua cuber redakan keadaan nih dgn tidak bepindah balik.. wakakwkawkwwkawkwkkkawwka... tatau laa camner tuh... biler time nak bekemas balik tuh.. aduihh hai.. penatnyer.. tapi sbb time tuh baru lulus dapat phd mungkin org tak berapa kesah sgt kot.... gua cumer harap bulan bulan nk abis belaja nih takde laa cabaran cabaran yg menyukarkan perlu gua hadapi.... kalo byk sgt cabaran gua rase kemulut malas akan kembali besarang.... kalo dah besarang tuh gua rase mmg aper pun tak jadik.. semuanyer terbang entah kemaner.... susah plak citenye kalo cam gituh....

2 Comments:

Blogger Zan said...

bai, bulan 12 ni ada operasi besar besaran. hati-hati bai, nanti kena angkut.

1:36 AM  
Blogger kenit said...

operasi aper tuh bai ??

5:19 AM  

Post a Comment

<< Home