12 July, 2008

love actually is all around....


malam nih adalah malam kedua beturut turut gua tgk love actually kat channel itv2.... ok sebenanyer kalo nak kire bebtul ini adalah kali ke-4 gua tgk dalam masa 2 hari.. itu baru bulan nih... camner plak 2 malam bole tgk 4 kali... ok ok biar gua jelaskan.. kat sini biasernyer satu channel macam itv2 cthnyer.. ade plak itv2 + 1 yg akan siarkan cite yg sama macam cite sister channel die tapi lebih kurang 1 jam lambat camtuh.. jadik kalo nak kire cincai.. malam semalam gua tgk pkl 12 malam.. pastuh gua tuka tgk balik pkl 1 pagi.. pastuh hari nih die keluar pkl 11.00 malam pastuh kejap tadik gua baru tgk yg pkl 12.00 malam punyer plak.... somehow walaupun org rumah gua tak berapa gemo cite cite cinta ini (die lebih prefer cite cinta dulu dulu macam sleepless atau harry met sally) tapi bagi gua.. cite nih seperti dekat dgn kehidupan gua sekarang... lebih lebih lagik opening scene yg gua bubuh tuh... rase mmg dekat plaks....

sejak 2 tahun lepas.. mula bulan november 2005 di KLIA.. mmg terasa saat saat yg sedih begituh.... kali petama gua pegi ke luar negara meninggalkan bumi malaysia.. waktuh ramai yg anta.. mak ayah.. mak ayah mertua.. abg.. kakak .. adik .. anak buah.... kawan kawan... mmg terasa sayu nak blah tapi gua time tuh pike seronot ajer nak memulakan cabaran baru dlm idup gua... gua rase kalo nak banding time pegi takkan lawan time balik.... macam mane gua tau.. sbb ujung tahun 2006 sblm mula posa gua balik beraya... time tuh walaupun flight sampai lambat tapi mak ayah... mak ayah mertua.. abg kakak.. adik.. anak buah... kawan kawan... (yer mmg konco konco samer ajer.. hehehhehehe) yg tunggu kat balai ketibaan bole kata sebijik laa macam scene tuh... tapi ade rase jugak diorg sebenanyer lebih lebih nak tgk aaqilah.. lagik lagik family gua yg tak de duit dan kesempatan nak datang sini... nak jumpa buat petama kali.... sebulan pastuh kes yg sama... semua org anta nak belepas balik.... dan ujung tahun depannyer 2007.. sekali lagik perasaan yg samer.. senang nak cite... everytime gua tgk opening scene nih sedikit sebanyak mengingatkan kepada saat saat itu.. (nostalgia laa plak).... tapi secara tak langsung uplifting sebenanyer part awal nih.. kasik mood gumbira skit di mase semuanyer tak menggembirakan...

aper pun hari nih kitaorg sebenanyer pegi airpot amik ayah dan mak mertua gua yg datang bekunjung.... seperti biaser kat airpot jugak.. terasa macam ade signifikasi plak sbb malam semalam baru ajer gua tgk cite love actually.. pastuh tadik gua baru ajer tgk jugak.... itu laa idup nih lebih kurang... sebenanyer kasih sayang ader kat mane mane.. cumer tak selalu nak dijadikan bahan ceriter.... tapi gua akui jugak sbb gua ade jauh kat sini ade rase lebih bekesan perasaan kasih syang tuh... bole kata biler jauh nih rase semacam lebih menghargai laaa... sbb tuh org ckp kalo sayang tinggal tinggalkan kot.... kekekekkekekekek.... hmmm utk tahun nih .. gua harap gua ade window utk balik lepas graduate.... itu pun kalo graduate.... window yg gua harap ade laa pegi balik utk angkat work permit yg diorg anta kat umah... nak buat camner... kalo nak lebih sentimental nampaknyer kena laa duduk sini skit tahun lagik.... tapi tidak seperti tahun lepas.. tahun ini tak dpt buat scene airpot.. aperkan daya masa pun tak byk.... keja plak yg byk.... minyak pun naik byk.. tambang pun naik byk.. tapi kantung ku skit pun tak banyak.... tapi takper...if u look for it.. i've got a sneaky feeling (sama mcm hugh grant) u'll find, that love actually is all around......

1 Comments:

Blogger Cik Anor said...

citer fav saya gak nih, hehehe ada part yg sweet..pernah letak posting entry citer nih kat blog best best

5:12 PM  

Post a Comment

<< Home