06 July, 2008

where amazing almost happens...

mula mula gua igt hari nih akan menjadi salah satu hari yg ceria... maklum laa kat uk, hari nih belangsungnyer british grand prix dan kejohanan final wimbledon... antara sukan sukan yg menjadi kegemaran gua utk ditonton.. tenis kurang skit laa tapi sebab ade sorang mamat nih nama die roger federrer pastuh disebabkan wimbledon nih dah tersiar secara langsung kat tv lebih kurang dua minggu dah (dari pusingan petama lagik).. maka kalo gua dah tgk dari minggu lepas tak tgk final die ujung minggu nih rase macam tak kena gaya laa plak.... kekekekkekkeke.. lagik lagik biler roger (the greatest player of our time) sedang beraksi utk memburu kejohanan yg ke-6 berturut turut... unheard of laa lakirenyer sbb baru dua org nak buat benda nih.... aper pun disebabkan semalam gua buat keja lambat campur penat besukan siangnyer pegi bemain badminton maka gua tido pastu bangun cantek cantek ajer sblm f1 mula.....

f1 pun mula dan seperti biaser pasukan harapan kuda merah seperti kurang menjadi plak ujung minggu nih... gua pun tatau apsal.... tapi walau aper pun pemandu harapan gua tidak bole tidak menggunakan segala kebolehan yg ader utk digagalkan oleh keputusan tidak menukar taya kerana lepas tu ujan turun utk kali ke-2 nyer dalam race ini.. dan seperti biaser mengudang malapetaka.. aduiiii.... sungguh tawar hati gua nak menengok selepas tuh .. tapi disebabkan gua beharap lewis hamilton (pemandu kesayangan masyarakat british) eksiden gua tunggu jugak sampai race abis.. tapi malangnyer selepas 55 lap tak jgk budak tuh buat lawak bodo dan tebabas... aduiiiii.... abis tuh plak disebabkan ujan baru laa mula tenis.... tapi oleh kerana mesin basuh kat umah gua nih rosak lagik tak betul betul.. org rumah gua pun buat muka kesian pastuh ajak gua pegi mengeringkan baju kat bando.. gua pun walaupun terasa berat kaki.. perut dan badan secara keseluruhannyer gerak laa jugak pegi mendobi....

balik balik gua tgk roger sudah kalah 2 set... adehhh... aper kejadah laa plak... tapi seperti biaser walaupun gua sudah tawar hati gua tgk jugak laa... org rumah gua seperti biaser menyokong nadal.. yg gua tak paham jugak laa sbb spain baru ajer kalahkan negara tecinta die italy dlm euro tempoh hari... sebenanyer walaupun satu sukan tapi pelawanan roger lawan nadal nih memberikan satu impak significant kepada kita kite nih.. sbb roger nih lebih kurang hero kepada org org di umur kite.. dlm generasi org org yg sekarang dah berumur lebih 25 tahun laa.. manakala nadal nih plak mcm hero utk budak budak yg dulu kite panggil baru nak naik.. kire bawah 25 tahun laa... jadik kalo roger kalah bole laa diandaikan seperti petukaran baton.. seperti kite secara tak langsung akan melangkah ke generasi tua.. dan bebudak baru naik nih plak akan sampai ke generasi sekarang.... dan secara tak langsung takde yg lebih sedih daripada mengenangkan bahwa kite kite sudah digelar sebagai org tua... atau org lama gituh... kesian laa plak kawan kawan gua yg satu generasi yg blum pun lagik melangkah ke alam bekeluarga..... tapi itu cite utk lain kali....

aper pun ujan turun kat wimbledon.. gua igtkan ujan bawak tuah.. rupenyer tuah tuh tak sampai penuh.. sampai setgh jalan ajer .... roger walaupun menang 2 set berikutnyer tapi apabile hari pun makin tinggi dan nak gelap tepakse jugak menerima hakikat bahawa die sudah tua.... dan seperti gua jugak menerima hakikat bahwa gua pun semakin menghampiri waktu senja.... adakah itu bemakne gua tidak bole beperangai seperti org muda lagik...? atau gua mmg sepatutnyer dah tak beperangai seperti org muda cumer tak seda ajer lagik...... kekekkekekekekkkekekeke..... aper pun seperti yg dirasai oleh org org yg segenerasi sampras... sekarang mungkin sudah time utk generasi kite plak .... seda tak seda sampai pkl 930 baru laa abis game tuh.. dan sekaligus membungkus ujung minggu yg memula nampak cerah..... pastuh mendung.... pastuh ujan... pastuh cerah pastuh mendung rupenyer.... itu laa kata pepatah.. langit tak selalunyer cerah.... tapi kat uk nih langit pun tak selalunyer ujan..... kekekkekekekekekkekek.... yg pastinyer kalo kena demam campak jgn main main dgn langit mendung.. kalo baru baik kang ujan parut tak ilang plak.... kekekekekekekekkekek

0 Comments:

Post a Comment

<< Home