29 June, 2008

demam ayam....


_DSC7239, originally uploaded by whitecokelat.

nampaknyer selepas seminggu menahan kesakitan kudis kudis yg tumbuh dari penuh kat kepla sampaikan laaa ke dalam anak tekak... akhirnyer gua berasa agak sehat jugak pada hari ini.. hari ke-9 selepas serangan demam campak melanda diri gua.. pelik jugak sebab kecik kecik dulu gua dah kena demam campak nih.. tapi mengikut pendapat org rumah gua ... yg gua kena dulu tuh halus .. jadik lain emak walaupun bapaknyer samer laa.. gua tak kuasa nak menyiasat sebab dalam byk byk anggota badan gua atas kepla paling byk sekali benda tuh becambah bagai cendawan selepas ujan... jadik agak pening jugaks laa.... sampai sekarang nih ader skit lagik ketul atas kepla tah biler nak abis pun gua tatau...

hakikatnyer gua rase ini penyakit sudah tejangkit semasa gua pegi taman tema minggu lepas... maklum laa time tuh adik ipar pun dah tinggal saki baki hari lepak kat sini.. memula plan nak pegi disneyland paris.. tapi tak kesampaian.. walaupun tambangnyer mura tapi tambang nak naik ketapi dari tempat mura ke tempat yg nak dituju mahal laa plak.. jadik pegi tempat yg temampu ajer laa.. main sakan tapi tak sakan laa nampaknyer (sbb org beratur skit punyer panjang .. gua pun tatau apsal sbb bukannyer cuti sekolah pun...) ish ish ish... tapi ade baik gua citer semua semuanyer di masa akan datang dgn lebih panjang lagik....

sekarang nih gumbira jugak laa gua sbb bebintik pun dah mula beransur kurang... gua rase dekat 80% jugak gua belasah kopek semalam... kakakakakaka... gua rase mcm dah cukup kering jadik gua pun belasah aa sepanjang malam semalam.. tetapi tetap gua akui.. rase gatal nak menggaruk semase kena tuh tade laa sgt.... cumer rase perit atas kepla dgn dlm mulut ajer... tak cukup dgn dlm tekak kat gusi gigi gua pun die belasah ade 3-4 bijik.. menjadikan proses pemakanan agak susah diterima laa sepanjang 9 hari yg lepas... tapi akhirnyer semuanyer sehat.. gua rase mmg mula hari nih selepas telantar ajer baring tak buat aper 8 hari, dah tiber masenye gua menyambung kembali keja keja yg tebengkalai... maklum laa masa senantiase mencemburui kite yer... tapi nak buat camner .. kalo idup nih lepak ajer org bagi duit lain laa kan... nampaknyer lepas lepak telantar seminggu lebih nih... susah jugak nak mula keja... aduiiiiii...

aper pun disebabkan musim pecutian super gua pun dah nak abis.. pastuh die musti nak tgk gua begerak utk abiskan keja... maka suka tak suka kena laa usaha lebih dlm 2-3 minggu nih... tuh laa walaupun sakit datang tak diundang tapi mase lepak yg panjang, nampaknyer kena laa mula ganti mulai sekarang yer... susah jugak nih momentum dah lari.. ilang dah dekat 2 minggu dah... mmg susah nak dapat balik nih... hmmmm

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ini hari kedua aku kat rumah, kes demam ayam ni jugak.Sepuluh hari doc kasi MC, tak keje.
Aku sama macam ko, ade sebijik atas anak tekak, sangat strategik lokasinye.

10:12 PM  

Post a Comment

<< Home