07 July, 2008

di taman tema....


_DSC7050, originally uploaded by whitecokelat.

agak lambat skit gua nak post menda nih... ade lebih kurang 2 minggu lepas.. sama minggu dengan gua kena demam campak... minggu tuh adelah minggu terakhir adik ipar gua berada di umah kitaorg nih... setelah ditinggalkan oleh ahli rombongan cik kiah yg lain..... aper pun memula kitaorg igt nak bawah adik ipar kitaorg nih pegi paris... disneyland paris laa tapi nampaknyer kitaorg mmg tak mampu kerna dgn budget tak sampai 50 pound sorang mmg susah nak buat tuh... walaupun kitaorg nih dah dekat uk.. 2 jam ajer daripada paris kalo naik tren.. dan 1 jam ajer kalo naik kapal tebang.. itu laa dekat pun tak bemakne murah yer tak....

aper pun selepas itu disebabkan budget telalu ciput.. kitaorg begerak ke the-next-best-thing atau sebenanyer default option sbb tak byk pilihan... tapi aper pun tempat yg kitaorg pilih nih thope park adalah antara yg paling bess jugak laa kat uk nih.... apetah lagik kat sini ade 2 rides yg menjadik antara 20 rides tebaik di dunia nih.. kekekkekekekkekeke... jadik campur tolak darab bahagi sebenanyer baguih jugak laa... secara tak langsung ini jugak adalah merupakan kali petama gua ke taman tema.. yer gua tak penah pegi taman tema bemain main dari genting highland sampai laa ker berjaya times square sekalipun... seperti biaser nampaknyer kali petama gua ke taman tema tak kalah jugak laaa..... kekekekekekekke

igtkan time kitaorg sampai tak ramai org... lagik lagik hari keja.. tapi rupenyer walaupun bukan cuti sekolah skit punyer ramai org... dgn budak kecik.. budak sedang... budak besa.. budak buah dada besa (opsss.. telepas plak).. dan pelbagai lagik budak dan emak budak dan bapak budak dan org yg tak budak yg ader laa... mgm ramai... sampaikan nak beli tiket pun gua igt skit punyer panjang beratur die.. tapi nasib baik laa kitaorg untung skit sbb die bukak kaunter tambahan pastuh terus bawak kitaorg ke situh.. dlm pkl 1130 camtuh kitaorg telah pun selamat sampai ke dalam taman tema....

ader 2 ride maut kat sini.. yg famous laa kirenyer.. satu nama die stealth... dan satu lagik nama die nemesis inferno.... gambo kat atas tuh adalah nemesis inferno laa... die duduk kaki tejuntai punyer.... sebenanyer byk giler rides tak silap gua dekat bebelas.. tapi seperti biaser kitaorg pegi main yg gempaks dulu sbb ramai orgnyer.... jadik adik ipar gua dgn org rumah gua begerak laa beratur main nemesis inferno.... setelah beratur dekat 2 jam.. yer 2 jam.. dpt laa diorg menguji tahap kegayatan memasing.. turun turun gua tgk org rumah gua pening pening lalat sudah... ish ish ish.... tapi sbb mase tak byk kena laa kitaorg begerak pantas skit....


_DSC7138, originally uploaded by whitecokelat.

selepas itu sampai laa ke stealth... mmg macam nak mati biler tgk... dari luar taman lagik sebenanyer dah bole nampak betapa tingginye trek die... org rumah gua menyerah kalah.. jadik gua yg baru petama kali masuk taman tema.. petama kali nak main permainan nih terus mencuba permainan paling ganas yg ade kat uk.. dan jugak merupakan top ten rides di dunia nih.... bole tahan jugak utk org yg petama kali yer tak.... setelah 1 jam.... (lagik sekali beratur skit punyer panjang) gua dan adik ipar gua pun masuk ke ketapi maut... start start terus pecut sampai kan 100 batu sejam naik tetinggi pasuth buat pusingan u-turn turun sampai bawah.... yer gua rase mmg macam nak jatuh ke depan.... giler giler... bederau jugak darah org gayat cam gua nih.. tapi sbb gua ade bakat memandu keta laju (baik F1 atau NFS) jadik biaser ajer laa tekanan G tuh... kekekekekkekekek.. abis tuh sempat plak bebudak dua org nih main naik naik cawan... sajer ajer membuang mase sebat naik cawan depan mata ajer

lepas 2 rides yg tegempak.. tiber laa mase nak membungkus rides yg lain.. tapi naik 2 rides nih ajer dah tak tinggal byk mase... aduiiii... aper pun selepas itu adik ipar gua main benda pusing pusing... pastuh dgn org rumah gua beratur plak nak naik colossus.. tapi bole laa plak roller coaster tuh rosak laa plak... kakakakka... sampai diorg kena trial run repair menda alah tuh.. tapi selepas tuh org rumah gua dan adik ipar gua dah give up dah.. maka adik ipar gua pun pegi laa main satu lagik permainan kat bawah tuh.. yg pusing pusing jugak.. samurai nama die.. kitaorg plak pegi bejalan jalan.... sampai la ke mesin katup katup amik the simpson... org rumah gua pun mencuba nasib.. setelah abis dekat 2 pound tak cpt jugak cangkuk memaner simpsons... aduiiiii....

selepas itu kat depan kitaorg jumpa plak tempat baling bola masuk hoop.... utk mengubat kekecewaan org rumah gua jadik gua pun kena laa menunjukkan skill main bola keranjang.. dah laa hoop die tinggi nak mampus.. jauh plak tuh.. tapi bak kata org hanyer jauhari mengenal manikam.. dan kalo dah shooting macam ray allen takkan laa tak masuk kan.... masuk bola dpt laa sponge book square pants.. kekekekkekekekekke... utk aaqilah jugak kan... pastuh kitaorg tgk adik org rumah gua beraksi pusing pusing tebalik 360 darjah dan lebih lagik main samurai.. itu pun die beratur dekat sejam jugak tuh.. ish ish ish.... abis tuh org rumah gua dgn adik ipar gua main gelonggsor air plak... naik batang kayu.....

pastuh kitaorg pusing balik sampai nemesis inferno... sbb kali nih beratur 15 minit ajer... gua pun layan laa plak.. beratur dgn org rumah gua plak.. besama laa kitaorg main permainan menguji gayat dan kecut telur ker tidak.... kekekekekkekekkekekke.... lepas tuh igt nak layan stealth lagik tapi sbb ujan diorg kena berenti sekejap.... jln jln adik ipar gua nak mengabiskan hari bermain satu lagik roller coaster terjun air.... masa pun dah nak abis time tuh.. jadik kitaorg pun lepaks depan tuh ajer sambil jalan jalan kedai cenderahati skit... sampai 2 kali die belasah naik benda tuh, abis basah lencun.. tapi kire bebaloi laa sbb mainan lain semua dah tutup dah.. baik belasah mane yg tinggal..... tepat pkl 6 camtuh tempat tuh pun tutup.. kitaorg pun bgerak pulang.... sampai umah abis sakit badan.. lagik lagik yg main stealth sbb tekanan G kuat sgt... yg lebih teruk gua demam.. igtkan demam biaser rupenyer demam campak mcm yg gua citer minggu lepas.. tah budak mane laa baru baik terus pegi main taman tema nih.. tongong betul laa..... aper pun jgn luper layan lagik gamba kat sini yer


_DSC7476, originally uploaded by whitecokelat.

2 Comments:

Blogger daddy cool said...

aiii bang.. dok pulun cuti2 uk ke.. bile nk cuti2 msia...

apepun bang.. ku tunggu2 kepulanganmu... adios

5:58 AM  
Blogger Zan said...

lu dadcool nii.. aper tunggu tunggu, dah lama aku tunggu nko ni main badminton

5:27 AM  

Post a Comment

<< Home